Janko

Foma Mimo problemer

*LØST*

Hei.

Tok fram Mimo`en i dag.. etter en vinter dvale,, Men Trykkpumpa går,, men den pumper ikke vann så man kan ikke sprute. Noen som har vært bortig dette? noe man kan demontere og rense eventuelt ?

Endret av Janko
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du sier at den går, mener du da som normalt? Ingen ulyder og slikt?

Første rensemaskinen min holdt i 3 timer, så måtte jeg få ny pga. pumpa var ødelagt.

Fikk også vite det at alle rensemaskiner til under 5-6000kr egentlig er billige støvsugere som det er montert pumpe og vannfunksjon.

Derfor prisforskjellen er så stor om man går opp til en proffmaskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter hadde en guide her på hvordan man skulle rense oppsugersaken på Mimo.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test ut dette..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du sier at den går, mener du da som normalt? Ingen ulyder og slikt?

Første rensemaskinen min holdt i 3 timer, så måtte jeg få ny pga. pumpa var ødelagt.

Fikk også vite det at alle rensemaskiner til under 5-6000kr egentlig er billige støvsugere som det er montert pumpe og vannfunksjon.

Derfor prisforskjellen er så stor om man går opp til en proffmaskin.

Ingen ulyder nei,, alt virke normalt.

Petter hadde en guide her på hvordan man skulle rense oppsugersaken på Mimo.

Har hatt den av og sett. og den var temmelig rein. Brykte trykkluft å blåse i filtre der og, Men tidligere så når man tok av slangen på pumpehuse så rennte det vann, det gjør det ikke nu. så det kommer ikke noe opp i slangen.

Den er bare brukt noen få ganger i fjor.. Må vel ta meg en tlf til Foma og høre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt spørsmål om den har stått konstant i plussgrader i vinterdvalen? Hvis ikke så kan du tenke deg til svaret selv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har nok stått i konstant pluss grader ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min egentlig, men har ikke hatt tid til å se på problemet enda...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk slangen som suger opp vannet, den hadde et brudd her og da kom det lite vann.. bytt/tape slangen om det er brudd. Du må muligens skru av et deksel på undersiden på den for å komme til koblingen den sitter på, bøy så litt forsiktig på slangen og se om du ser en sprekk i den..

Vær også obs på å ikke sette selve pumpehuset (toppen) rett ned på gulvet, da får slangen der en lei knekk og kan brytes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nu trur jeg jeg har fått løsningen til problemet. Snakket med Serviceavdelingen på foma.

Forklarte problemet.. FIkk til svar: Ahh standar feilen.... du bruker den for lite.. :)

Løsninga skal vist være:

Eg skulle ta ei sennep flaske eller lignende og fylle den med vann. så ta av Filtret som står på slangen nede i bøtta. og stikke flasketuten inn og sprute vann inn sammtidig som pumpa går. Dette skulle løse problemet.

skal teste dette i kveld. så da vil jeg komme tilbake om det fungeret.

Hans Marius: kanskje det som er problemet med din å.. Du bruker den for lite :)

Endret av Janko
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er problemet løst... det funket.. så nu er den gulle god igjen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jammen klarte jeg å fikse min egen også. Tror nok det var det samme som hadde skjedd med min også, men jeg måtte virkelig ha trykk på vannet jeg kjørte inn i pumpa lenge for at den skulle starte igjen. Men nå er det i alle fall fikset :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en to år gammel Foma mimo hvor trykkpompen stoppet idag :/
Har brukt den ca 5 ganger så maskinen er langt ifra utslitt.

Sugemotoren går som vanlig, men det er ingen reaksjon på den grønne knappen til trykkpoma. Knappen lyser ikke grønt og pompa går ikke.

Noen som har hatt det samme problemet? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en to år gammel Foma mimo hvor trykkpompen stoppet idag :/

Har brukt den ca 5 ganger så maskinen er langt ifra utslitt.

Sugemotoren går som vanlig, men det er ingen reaksjon på den grønne knappen til trykkpoma. Knappen lyser ikke grønt og pompa går ikke.

Noen som har hatt det samme problemet? :)

Dette skjedde med min også når pumpen hadde stått på over lenger tid. Hvis den fungerer etter en liten stund, så er dette helt normalt da det er et slags motorvern som slår inn hvis pumpen går lenge og blir varm. Skru derfor av pumpen samtidig som sugeren når du jobber med såpe og kost (synd pumpen ikke skrur seg av sammen med sugeren slik at man slipper å trykke på 2 knapper).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men aktuelt tema...

Tok frem igjen Mimo'n i dag... Pumpen går som bare det, men klarer ikke suge.

Fylt 5-6liter vann igjennom slangen. Men med engang den ikke har hjelp, klarer den ikke suge opp vannet.

Noen andre tips her? Snakket med Foma og han sa jeg måtte ha den på service, og var ikke sikkert det var garanti.

Ny pumpe kostet 1200-1300,- +mva.

Det er for dårlig etter 2 år med minimalt bruk.

Greit nok at dette ikke var så dyre maskinen, men burde jo holde mer enn 10-12 gangers bruk.

Noen tips til løsning her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men aktuelt tema...

Tok frem igjen Mimo'n i dag... Pumpen går som bare det, men klarer ikke suge.

Fylt 5-6liter vann igjennom slangen. Men med engang den ikke har hjelp, klarer den ikke suge opp vannet.

Noen andre tips her? Snakket med Foma og han sa jeg måtte ha den på service, og var ikke sikkert det var garanti.

Ny pumpe kostet 1200-1300,- +mva.

Det er for dårlig etter 2 år med minimalt bruk.

Greit nok at dette ikke var så dyre maskinen, men burde jo holde mer enn 10-12 gangers bruk.

Noen tips til løsning her?

Har du lest svarene i denne tråden?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest svarene i denne tråden?

Ja, prøvd alle tipsene...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive