Gå til innhold
kris1986

Test: Meguiars WaterMagnet vs. Cobra Guzzler

Recommended Posts

kris1986    186
kris1986

Vær hilset bilpleiere... Har vært en del snakk om Megs sin water magnet, og siden jeg blant annet har den, så tenkte jeg at jeg kunne ta en liten test siden jeg vasket bilen! Bilen er vokset med enn lag Natty's red, og dette er etter ca 10-12 vask.

Produktene jeg testet var "The Guzzler Waffle Weave" fra Coba (16x24, altså den lille) og "Water Magnet" fra Meguiars (22x30). Cobra skal ha 15$ for sitt, mens Meguiars skal ha 10$ for sitt tørkehandkle. Så var det testen;

Før tørk:

P1010154.jpg

P1010155.jpg

P1010156.jpg

P1010159.jpg

Etter guzzler:

P1010160.jpg

P1010161.jpg

Etter WM:

P1010162.jpg

Så var det bagasjelokket som sto for tur (før tørk):

P1010163.jpg

Guzzler:

P1010164.jpg

WM:

P1010165.jpg

Det ble tørt av begge klutene, men etter WM ble det bittesmå vannperler igjen (har ikke sjangs til å se på bildene), når de tørker i sola så blir det ikke kjempepent for å si det sånn! Det skal sies at WM'en fra megs er ett halvt år gammel, men den var sånn fra første stund. Så hva anbefaler jeg deg? Jo, jeg synes at Guzzler leverer en mer tørr overflate, enn det WM gjør. Så for betal fem dollar mer, og få ett bedre "tørkeverktøy!"

Mvh. Kristoffer

Utseende etter ett lag med Nattys red (er ikke ett lag med natty's nå lengre, hehe..)

P1010168.jpg

P1010169.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Bra skrevet Kristoffer.

Dette er jo bare ett av mange dillema som man kommer over når man skal kjøpe de rette produktene til bilen.Hvilken skal man ta og da er det jo greit og ha noe og lese på og gjøre seg opp en mening.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Takk for testen :D Da blir det nok en Guzzler på meg etter hvert ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Jupp! kjøpte tre-pack for 35$, har lyst til å prøve den HDsaken de har også, men trokke det blir noe særlig bedre siden den ble knusk tørr etter en omgang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terjeo    112
Terjeo

har også guzzler å synes det er sånn helt ok. Blei fårligere etter vask synes jeg, før tok det alt.

Skal uansett prøve Dehydrator Drying Towel "updated version" fra ss.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Ja, som jeg skrev er WM gamlere enn Guzzler.. Så det er tatt i betraktning! Skulle selvfølgelig hatt to stk som var like gamle, men kansje noen her har samme "problem" med Guzzleren som jeg har med "WM'n"?

har også guzzler å synes det er sånn helt ok. Blei fårligere etter vask synes jeg, før tok det alt.

Skal uansett prøve Dehydrator Drying Towel "updated version" fra ss.

vet du om det er samme saken som CYC selger?

Endret av kris1986

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BalleKnalle    0
BalleKnalle

Har både guzzler og Dehydrator Drying Towel .... begge fungerer utmerket i starten, men etter noen vasker trekker de ikke til seg noe særlig mere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    534
Dennis

Har hatt min guzzler i ca 6-7 måneder nå og den tørker av hele bilen min enda uten å måtte vri den opp, har kanskje blitt litt dårligere enn når den var ny men ikke så ille at den ikke trekker til seg noe mer :P

Men trenger flere så tenkte å kjøpe den som SS selger hvis den er like god eller kanskje bedre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chrisjs    1
Chrisjs

Flott review! :)

Jeg synes Cobra sin guzzler fungerer veldig bra. Har 3 stk. Vasket den ene med OMO color(flytende) en gang deretter "døde" den, så det anbefaler jeg ikke å gjøre. Den har nå blitt nedgradert til felgtørk. Så mitt tips er å bruke dedikert microfiber vaskemiddel så man ikke dreper guzzleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ClearCoatChristR    17
ClearCoatChristR
Har både guzzler og Dehydrator Drying Towel .... begge fungerer utmerket i starten, men etter noen vasker trekker de ikke til seg noe særlig mere...

Tipper det er tøymykner som ligger igjen i vaskemaskinen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten83    7
Morten83
Tipper det er tøymykner som ligger igjen i vaskemaskinen din.

Det tror jeg også. Bruker omo flytende til alt av Microfiber osv. uten å ha merket at de har tapt seg noe.

Jeg passer på å vaske såpekoppen på vaskemaskinen hver gang jeg skal vaske. Ligger gjerne endel vaskepulver og skyllemiddel igjen etter at samboeren har vasket tøy..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BalleKnalle    0
BalleKnalle

Ja sikkert meget sannsynlig at noe tøymykner kan ligge igjen. Skal prøve å legge de i vann i microfiber-vaskemiddel. Se om de bedrer seg. Blir vel litt drastisk å ha egen dedikert vaskemaskin til mikrofiber :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Timmeeh    0
Timmeeh

WM fra megs fungerer best på store vannpærler synes jeg! Var håpløst og tørke mamma sin bil før jeg skulle polere den :P For lakken trakk sånn halveis til seg vannet vett, og da suger ikke WM'en noe særlig.... Vet ikke hvordan de andre klutene oppfører seg i slikt "føre" men.

Ellers tar den alt på min ivertfall, den har blitt vasket 2 ganger hittil. 30 grader og med milo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Prøvde WM på en nyvokset bil nå, først fungerte den ganske dårlig, men hvis jeg vender på kluten ganske ofte (noe som er normalt), så tok den vekk alt uten at jeg fikk noe som helst vannrester på den..

Sikkert ikke store forskjellen på WM og Guzzler hvis de er like gamle og de blir testet på samme bil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Har Cobra Guzzler, Meguiars WM, SS sin towel og Duragloss sin og vil rangere de slik:

Guzzler

WM / SS sitt

Duragloss

Guzzler er prima sak, men som med mange andre her syntes jeg alle WW mister noe effekt etter noen vask, så at det kan være tøymykner som ligger igjen etter forrige vask er en stor mulighet her i gården også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig