anst87

Golf III - trenger tips!

Hei!

Har nå prøvd meg på min første bil, bilen er en Golf III 1995 mod, som jeg har hørt har denne ganske hard lakk..

Jeg har ihvertfall prøvd nå og kjørte på med gul uber og scholl s03 gold..

Jeg prøvde å kjøre samme metode som gjort i denne tråden: http://www.detailersclub.no/forum/topic/8032-vw-golf/page__p__174847__hl__golf__fromsearch__1#entry174847

Det gir resultater, men på langt nær slik jeg hadde forventet - så noen her som har tips?

Her er noen bilder etter gul uber + s03gold og blå uber s40 (de dype ripene er gjennom klarlakken så de skal dere ikke bry dere om)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette etterbilder sa du?? Ser jo ikke ut som maskin har vært brukt her...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette etterbilder sa du?? Ser jo ikke ut som maskin har vært brukt her...

JA dette er etterbilder! Og nei det ser ikke ut som det har vært noen maskin der, og det er hele poenget.. lakken er jo som stein virker det som, eller så er det jeg som gjør noe feil?!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner du ripene med neglen din?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, bare de aller største..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA eller roterende maskin?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende (Skil 9950MA)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok over flere ganger da, mer press på maskinen i 3-4 pass over panelet..

Kan være du ikke bruker nok press på maskinen eller jobber for fort.

(husk press + sakte tempo generer en del varme, så hold øye på pad/panel når du jobber)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så mye press og sakte tempo?

Det er jo 6 nivå på denne maskinen - hvilket nivå bør jeg bruke når?

Og gul uber + school s03gold skulle holde til dette?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis lakken er i nærheten av like hard som på den 04 Passaten jeg tok så er det bare å belage seg på massivt press, ca 1800-2000 rpm og passe på varmen. 1 minutt etter at jeg var ferdig kjørt og skulle kjøre wipedown så freste det av lakken ennå..... Men når 6 runder med slik kjøring ikke viste nevneverdig mer resultat enn 2 runder så kjørte jeg 2 harde runder med S03G / blå scholl etterfulgt av enten CFP eller S40 på resten av bilen. 32 timer maskinkjøring senere var jeg ferdig....

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok! Finnes det noen grovere produkter som jeg kan bruke?

Eller er det bare å belage seg på mange timer i garasjen med gul uber og s03 gold? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, #105 fra Meguiars er vel muligens hakket "kvassere" enn S03G - men #105 krever litt mer tilvenning. Du kan kjøre med ull i stedet, men er det så hard lakk som det blir antydet så vil det bare skape mere hologrammer/kjørespor og ikke mye mer cut egentlig.

S0 fra Scholl skal være særdeles grovt, men da må du belage deg på en del timer med å buffe opp igjen lakken etterpå.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at du kan gå over de værste ripene med våtslip, de hjelper en del på tiden det tar.. men greit å ha testet det først på noe uten verdi før en sliper på en bil :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke skjønner jeg at folk tør å ture frem med roterende når det virker som de er litt usikre...men men, det er ditt valg :) Hadde vært gøy å testet med DA og Ultimate Compound på den lakken der. Har polert endel BMW panser med den og det har fjernet masse riper.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg valgte og begynne med roterende og så langt så angrer jeg ikke på det.. dessuten så er det ingen krise hvis det skjærer seg heller da dette kun er en billig bruksbil :)

Men uansett, takk for alle tips - så får vi se hvor dette ender hen!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke testet akkurat på denne lakken, men hvis du har mulighet til å prøve grønn 3m (fast cut plus) på grønn pute også kjører du på lavt turtall med press (ca 1000rpm). Da kutter den veldig bra.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke skjønner jeg at folk tør å ture frem med roterende når det virker som de er litt usikre...men men, det er ditt valg :) Hadde vært gøy å testet med DA og Ultimate Compound på den lakken der. Har polert endel BMW panser med den og det har fjernet masse riper.

Nå sier det vel seg selv at du ikke klarer å fjerne mer med UC på DA enn med S03 Gold på roterende... Og hvordan skal du ellers starte med roterende enn å være usikker? Øvelse gjør mester heter det, og et sted må man jo starte.

Når det kommer til Golf lakken, så om den er lik som den jeg tok funket det i alle fall bra med S03 Gold og Gul Scholl pad. Men jeg var nødt til å legge mye press på lakken, og den ble ganske så varm. Så du som nybegynner kan det nok være lurt å heller kjøre over flere ganger, og kanskje prøve med en ullpad. Den mest aggresive ullpadden jeg har prøvd er metabo sin. Cutter lakk meget raskt, men til gjengjeld legger den igjen en god del kjørespor.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå sier det vel seg selv at du ikke klarer å fjerne mer med UC på DA enn med S03 Gold på roterende... Og hvordan skal du ellers starte med roterende enn å være usikker? Øvelse gjør mester heter det, og et sted må man jo starte.

Kjenner ikke til Scholl og hvor mye cut det er i S03 Gold, det er sikkert bra saker det. Jeg pleier alltid å anbefale folk som vil polere med maskin, at de begynner med en DA først. Det er ikke bare bare å gå rett på roterende. Det var mitt poeng.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S03 Gold kan sammenlignes med MG105 (muligens enda mer cut i S03 Gold), og UC er mildere enn 105...

Er til dels enig når det gjelder å begynne med DA, men de aller fleste jeg kjenner som har startet med DA, går over til roterende innen 2 måneder ca. Så om du har en bil eller to det ikke er så farlig med så ville jeg likegodt hoppet på roterende med en gang.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive