Kny

Hva tar dere for poleringsjobber?

Hei,

jeg lurer på hva en "full" jobb er verdt, vask, lakkorrigering og en god voks. Har et par familiemedlemmer og venner som er interessert i at jeg skal ta en slik jobb på bilen deres, men jeg aner ikke hva jeg skal ta for en sånn jobb. Har tatt 2 biler med gode resultater tidligere (gratis), så føler jeg har fått greit taket på dette nå. Regner med at bilene har en del swirls og noe RDS..

Bruker NXT såpe / CG CWG skum, div avfetting (ironX, surfex hd), scholl s03+ gold, s17+ og s30+ og SV CF + SV Onyx + div dekkfornyer, plastfornyer (pneu, MG trim detailer).

Hva kan "kunden" forvente å måtte betale for en slik jobb mtp at jeg er ganske ny i gamet også? Regner med å bruke 20++ timer pr. bil.

Mvh

Kenneth

Endret av Kny
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser problemstillingen din,da jeg har vært i samme situasjon selv,jeg mener at jeg ikke skal ha utgifter med å polere biler til andre eller familie,du burde sørge for at du får igjen for produktene dine,hvis du vil ha en pris så ville jeg starta på 2000.-slik jeg ser det handler jeg inn en del produkter i mengde fordi jeg vet jeg blir å polere biler andre enn min egen,å da blir det for dumt å gjøre det gratis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er det jeg tenker og. Blir litt dumt hvis jeg kjøper inn produkter til flere tusen, uten å ta noe for det. Er rundt 2000,- jeg ser for meg også, men kommer såklart litt an på størrelse på bil og tilstand på lakken. Får vel gå ut ifra 2000,- og legge på ettersom hvordan bilen ser ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok også sagt at 2000 er et minimum. Det er tross alt rundt 100 kr timen bare, om du ikke tenker på det du bruker på produktene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg begynte på 300-800kr for en full exteriørjobb. Ser på det som hobby, og ikke på å gå mye i pluss.Brukte 60.000 i fjor, og kommer til å bruke 30.000 i år. Tjener jo ikke inn 2/3 av dette.Men tenkt hvor mye jeg har spart bare på å jobbe istedenfor å handle og kjøre bil i helgene, og heller lære mye :) Da er pengene til produkter fort inntjent!

Det jeg prøver å si er at du ikke skal tenke for mye penger.Jobber du hardt så kommer de av seg selv ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg starta med deep crystal serien, biltema såpe, Meguiars tørkehånkle (da jeg ikke viste hvor dårlig det var) og noe diverse MF kluter og tok 500kr for hele greine. Ble utført med DA maskin. Etter å ha spart opp da ca 5000kr for det første året så handla jeg mye på ebay, alt av Autoglym og mye Meguiars samt en god del utstyr som MF kluter, børster +++. Handla 25L dunker med bilsåpe, avfetting og foam såpe samt 5L dunk med felgrens. Så i år har jeg nok utstyr til å ta en full behandling.

Tar da 1000kr for en medium bil (BMW 3-serie, passat etc). Tar da hovedsaklig vask, clay, lakkrens, polering, sealer og interiør vask. Jeg polerer, vokser egentlig alt som går ann (lakk, felger, vindu og diverse). Jeg kan ikke si jeg er proff på dette men folk blir fornøyde.

Lista er lang over alle produktene jeg bruker. Har lagt meg på en timepris på ca 120kr timen + litt for materiel og bruker ca 8-10 timer på en medium bil.

Kom opp me denne ideen da jeg har sansen for bilpleie og er en student som ikke får stipend og ikke jobb å få så jeg måtte finne på noe.

Har ikke hatt en eneste misfornøyd kunde og enkelte som tar sikkelig vare på bilene sine har jeg lagt om sommerhjul, bytta motorolje + andre service ting og vasket dem flere ganger. Enkelte som jeg har snakka med og ikke har hatt bilen sin hos meg har blitt litt overaska over prisen og syntes det er dyrt har jeg bare svart "sjekk hva det koster på ett bilpleie verksted, du aner ikke hvor lang tid det tar".

Har fått inn noen litt mere ekslusive biler i det siste også b.l.a 74 Corvette, 86 Camaro, 51 Ford Crestliner og en splitter ny Audi A5. Folk prater og rykter går på positivt og negativt :)

Endret av AutoPetter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satt og prøvde å lage excel-kalkyler på akkurat dette en sen søndagskveld. Vanskelig å vite akkurat hvor lang tid en bruker på en bil samt hvor mye produktforbruket vil være, men jeg endte vel opp med at en medium jobb (1-2 steg) jobb burde koste rundt NOK 2.000,- ut eks MVA. Tror jeg opererte med 100 kr timer i den kalkylen. Som nevnt av andre er dette først og fremst en hobby for meg også. Så fremt jeg dekker produktforbruket spiller det ikke så stor rolle for meg akkurat nå. Ser mer på det som læring/erfaring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg begynte på 300-800kr for en full exteriørjobb. Ser på det som hobby, og ikke på å gå mye i pluss.Brukte 60.000 i fjor, og kommer til å bruke 30.000 i år. Tjener jo ikke inn 2/3 av dette.Men tenkt hvor mye jeg har spart bare på å jobbe istedenfor å handle og kjøre bil i helgene, og heller lære mye :) Da er pengene til produkter fort inntjent!

Det jeg prøver å si er at du ikke skal tenke for mye penger.Jobber du hardt så kommer de av seg selv ;)

skal du tjene inn det du bruker på utstyr så må du nok si opp jobben,dette er jo blitt en liten jobb på si for deg dette Silset :)ingen som gidder å bruke penger på å gjølre andre fornøyd,du kan vel si at på sikt så vil du nok kjøpe mindre utstyr enn det du gjør nå,i og med at du er i "startfasen"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satt å leste en artikkel i total 911 om en detail som var gjort i england på en Porsche 964.

jobben var gjort av en kar som kaller seg "elite detailing" og en tre uker behandling til ikke mindre en 8,000 pund....

Da hadde det vert noe å leve av :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du tjene inn det du bruker på utstyr så må du nok si opp jobben,dette er jo blitt en liten jobb på si for deg dette Silset :)ingen som gidder å bruke penger på å gjølre andre fornøyd,du kan vel si at på sikt så vil du nok kjøpe mindre utstyr enn det du gjør nå,i og med at du er i "startfasen"

Ja, det blir mindre med årene, og ihvertfall om en skal rekke å få brukt alle produktene :) Er vanskelig å ikke kjøpe litt for mye av enkelte ting(som vokser),så skjønner at noen selger litt her av og til. Det blir fort en 20% stilling her på bygda når alle kjenner alle omtrent.

Ett tips til dere som kan få veldig mange jobber om dere er dyktige( eller ikke): Blir det for stor pågang, så sett opp prisene mye! Da slipper dere å si nei selv, og får jobbet med bilene til de som virkelig er interrisert i blank bil,rene felger og myke skinnseter ;)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jo bilpleie jobber omtrent sesongarbeid slik som dekkforhandlerene så det er fort å få for mye på en gang. Alle i bøgda hvor jeg bor som jeg har tatt jobber for så har det blitt tatt samtidig som omlegging til sommerhjul. Det blir jo som en hobbyjobb.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive