Hans Olav

Hvor lenge har du en pad?

Ja? Når du korrigerer, hvor lenge varer dine pads?

Skjønner at det spiller inn om du kommer borti evt skarpe kanter osv.

Men hvor lenge i gjennomsnitt kan du bruke en pad før den er utslitt? Antall biler?

Endret av Hans Olav
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3m grønn=Ca to biler, forutsatt at lakken ikke er sticky eller noe annet problematisk.

Rubbish Boys Orange= Tatt fire biler, er ikke utpreget slitt og holder nok fint fire biler til

Meguiars Burgunder 1.0 = Driver på nummer to, har nok tatt rundt ti biler med den, fortsatt ikke nevneverdig slitt, men borrelås løsner og er limt tre ganger

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ca samme erfaringene som rudilgr her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt forskjellig fra merke til merke, men ca slik er mine erfaringer:

Sonus = holder nok fra 5-10 biler avhengig av hvor hardt de blir kjørt.

Meguiars = holder nok mer enn 10 om limet ikke slipper.

Scholl = holder fra 3-5 biler (gul scholl holder lengre enn de andre)

Uber = holder fra 7-10 biler (de beste padsene jeg har brukt)

3M = Grønn to biler ja... blå, fra 4-8 avhengig av hvor hardt den brukes

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå og gul 3M pad greier jeg ikke å bruke opp. Har brukt mine på 10-15 biler og begge ser ubrukte ut.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen må seriøst gjøre no feil her. Jeg har en god del 3m pads. De gule og blå ser du ikke at er slitt engang. De grønne slites en del, men har fortsatt til gode og kaste noen etter hvertfall 8 biler. Liten gul og grønn har slitt seg en del, men bare til ett vist nivå ser det ut som.

Gule meguiars holder også "evig". Burgunder har jeg tatt to stk på gelcoat, men da ble de jaggu kjørt hardt også.

De få scholl padene jeg har testet holdt 2 biler ca.

Bruker Meguiars bakplate på tilhørende pads og 3m på tilhørende pads. På små puter bruker jeg Scholl bakplate og den andre jeg fikk har holdt veldig bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå og gul 3M pad greier jeg ikke å bruke opp. Har brukt mine på 10-15 biler og begge ser ubrukte ut.

Blå og gul 3m har jeg hatt samme i tre år og de uår vært med.på utrolig mange biler. Har investert i nye nå da de har blitt litt urunde og dårlig feste i borrelåsen ellers Er de helt fine

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det meste av pads med mye cut blir slitt, imens vanlig polish pads og finish pads er så å si evigvarende.

Både gul og blå 3M samt orange og svarte scholl har jeg brukt på en god del biler uten synlig slitasje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive