Magnus

Avfetting, hvilken?

Jeg trenger avfetting, helst i går :) Handler noe i morgen, og kom over Sonax Power Wash. Denne skal visstnok være skånsom (ikke petroleumsbasert), og kommer i 5L kanne til ca kr 200,- hos Mekonomen. Noen der ute som har erfaring med denne, eller som kanskje vil anbefale en annen type (som kan skaffes i Oslo i morgen)?

Alle innspill mottas med takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skånsom avfetting? Hmm.

Prickbort er jo sverget til av mange på forumet, og ut fra min egen lille erfaring er det et særdeles godt produkt. Fåes kjøpt på godkjemi.com (vet ikke om det er tilbake der), enkelte BilXtra, og enkelte bensinstasjoner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med skånsom avfettning da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for raskt svar! Jeg har lest om denne Prick Bort, men får inntrykk av at den er alt for sterk? Man kan vel muligens blande ut. Bilen trenger absolutt ikke en "hardcore" avfetting, det er kun for å gjøre klutvasken mer skånsom (minst mulig møkk på lakken før håndvask).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke anbefale å bruke avfettning til dette, du kommer til å fjerne litt av beskyttelsen for hver gang. Da er en foam cannon/gun med såpe et mye bedre alternativ.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jo.. den eneste såpen jeg har er Swissvax Carbath. Er denne sterk nok til å fjerne løs skitt med foamgun og så spyle av igjen? Jeg skal uansett kjøre en runde med CF og voks, så om noe av det forsvinner er ikke så farlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du gå over med voks, så er det null problem :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å temme nysgjerrigheten; hvor effektivt ville Car Bath i foamgun være som pre-vask? Og er Prick Bort virkelig superkraftig uten å skade komponenter på bilen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vil fjerne lett skitt og gjøre den sikrere å vaske. Prick bort vil nok ikke skade lister osv nei :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til informasjon så har de prick bort 1 liter for 69,- på Statoil Kallerud på gjøvik :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det en positiv ting med at jeg skal flytte til Gjøvik, da. ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Da er det en positiv ting med at jeg skal flytte til Gjøvik, da. ^^

Ja passer fint det:D Fint å få litt flere skinnende biler i byen :P

Men er det noen som vet noe om når de får igjen den 5 liters kanna med prick bort på godkjemi? Er litt udrug den 1 liters flaska :P

Endret av gomega
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive