Tommy

Porsche Cayenne Turbo Detailed by TCS

Fikk inn en Cayenne for en 1 stegs polering + innv. vask og skinnpleie.

Det er desverre dårlig med før/underveis bilder, ettersom kona hadde tatt med kameraet på ferie. Men heldigvis så kom det en kamerat innom, å fikk dokumentert det ferdige resultatet.

Bilen ble påført prickbort fra vinduer og ned, som fikk virke i ca 3 min. Etter dette så ble det lagt et lag med microavfetting over hele bilen, etterfulgt av skumming med OPW og CG CWG. lot dette godgjøre seg i ca 10 min, før bilen ble spylt ren med varmtvanns steamer. Så ble det en runde med gritguard bøtte med SV carbath, og SV washpudel. Til slutt en runde med 3M clay, for å ta rester av veistøv/asfaltflekker.

Bilen ble tørket med Miracle dryer, og satt inn i garasjen.

Interiøret ble vasket med MG APC, glass med MG Glass cleaner. Teppene ble støvsugd, og gulvmattene fikk en runde med MG APC, og combivac.

Alt av skinn ble renset med SV leather cleaner, og behandlet med SV leather milk.

Utvendig så fikk den en solid runde med Festool roterendes med gul MG pad, og MG #80 Speedglase. Måtte vannslipe noen riper på ene forskjermen, med 3000 papir. Tok en wipedown med MG Final inspection, og la på et lag med MG#21 syntetic sealant. Alu lister fikk en runde med MG Metal polish, felgene fikk en runde med SV Autobahn, og dekk ble behandlet med MG all season dressing. Eksos fikk en omgang med autosol, etterfulgt av et lag SV Autobahn.

Tidsforbruk ca 15 timer.

Her er noen ferdig bilder.

tn_DSC_5144%20(1280x859).jpg

tn_DSC_5149%20(1280x859).jpg

tn_DSC_5151%20(1280x859).jpg

tn_DSC_5133%20(1280x859).jpg

tn_DSC_5140%20(1280x859).jpg

tn_DSC_5162%20(1280x859).jpg

tn_DSC_5171%20(1280x859).jpg

tn_DSC_5172%20(859x1280).jpg

tn_DSC_5174%20(1280x859).jpg

**BILDER FRA DENNE SIDEN TILLATES IKKE BRUKT ANDRE STEDER UTEN FORFATTERS SAMTYKKE**

Endret av Tommy
21

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget tøff Porche :) Surt å ikke ha kamera hele veien da.For 15 timer jobb,våtsliping og gode etterbilder får du uansett kred fra meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent det der, tok 80 greit på den lakken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent det der, tok 80 greit på den lakken?

Ja, den tok ganske bra, det var ikke så mye RDS, var for det meste slitt lakk og vaskeriper. Den virket nokså lik som VAG i lakken, jeg vet ikke om Porsche får disse lakkert på samme plass som Touareg, ettersom disse to bilene har samme plattform.

Meget tøff Porche :) Surt å ikke ha kamera hele veien da.For 15 timer jobb,våtsliping og gode etterbilder får du uansett kred fra meg :)

Takker. Jeg har gardert meg til neste gang, å ba kona handle med et nytt kamera fra USA, slik at jeg har et i backup.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice work Tommy..

Cred er gitt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resultatet ble flott... Tommy

cred.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo ut som den ble blank og fin ihvertfall :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig! Klarte du å ta taket på denne inne i garasjen? :) `Credz...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig! Klarte du å ta taket på denne inne i garasjen? :) `Credz...

Jepp, de er faktisk ikke så høye (Volvo xc90 er høyere) å så hadde den luftfjæring, så det var bare å senke den ned B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb Tommy!

Brukte du bare MG#80 for å fjerne slipesporene, eller brukte du en grovere polish akkurat på dem?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb Tommy! Grei bil å bryne seg på det der ;)

Ørlite minus pga hjulbrønnene ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive