Hans Marius

VW Golf

31 innlegg i emnet

Jau, da er det på tide å lage den siste tråden min før jeg reiser til militæret. Skal nok litt til at det kommer noen tråder fra meg før jeg er ferdig der, så jeg håper dere blir fornøyd med denne i alle fall :)

Bilen det er snakk om er konebilen til bestefattern. Den har ikke rullet mer enn ca 65K, selv om det er en 1997 mod. Men selv om den har gått så lite, bærer den preg av å ha blitt kjørt x antall ganger i børstevasken. Den har også noen småbulker/parkeringsbulker rundt om, men stort sett var den bra i lakken. En gang i tiden hadde nok også bilen vært litt nærme en kant av noe slag, noe som resulterte i noen stygge riper som gikk ned til grunninga på bakfangeren. Ble enig om at jeg skulle prøve å få den noenlunde like bra som jeg fikk RAV4’en hans da jeg tok den for en tid tilbake. Heldigvis hadde han skjønt at jo lenger jeg fikk drive med bilen, jo bedre ble jobben :) Så jeg fikk ha bilen fra den 18 til 23. desember. I løpet av disse dagene gikk det med ca 26 timer på bilen.

Nå var det jo ikke direkte varmt i lufta når jeg skulle begynne med den, så jeg måtte manne meg opp til vaskeøkta som foregikk i rundt 15 minus og snø(dagen etter viste gradestokken nesten 25 minus, så jeg var allikevel heldig :)).

Så hva sier dere til noen før-bilder?

IMG_4841.jpg

IMG_4842.jpg

IMG_4843.jpg

IMG_4844.jpg

IMG_4845.jpg

IMG_4846.jpg

IMG_4847.jpg

IMG_4848.jpg

IMG_4849.jpg

IMG_4850.jpg

IMG_4851.jpg

IMG_4852.jpg

IMG_4853.jpg

IMG_4854.jpg

IMG_4855.jpg

IMG_4856.jpg

Som dere ser var den ikke så alt for ille møkkete heller, logisk nok da den blir så lite brukt. Den hadde dog en god del bremsestøv på felgene, samt en god del nupper og asfalt på sidene og bak.

Startet denne gangen med å spraye på P21’s gel i ren konsistens på felgene, mens det ble Surfex HD 1:3 på dekk. Dette fikk stå en del lenger enn jeg hadde ment, men det gjorde ingen skade heldigvis :P Lakk under lister, samt hele baksiden og panser fikk Prickbort, mens resten fikk Surfex HD 1:3.

IMG_4857.jpg

IMG_4859.jpg

IMG_4860.jpg

IMG_4861.jpg

IMG_4863.jpg

Mens jeg holdt på kunne jeg ikke la være å tenke at værgudene måtte være mot meg denne dagen, for det begynte bare å snø mer og mer for hvert minutt.

IMG_4862.jpg

da måtte jeg jo lage mitt eget snø :) Dette var denne gangen en ganske sterk blanding av Orange Prewash og Optimum Car Wash. Dette lagde ikke det beste skummet, men det virket rimelig bra.

IMG_4858.jpg

IMG_4864.jpg

IMG_4865.jpg

IMG_4866.jpg

IMG_4867.jpg

Etter dette gikk det egentlig bare nedover med humøret mitt. Når jeg skulle til å spyle av med HT hadde avfetting og felgrens ligget på i godt og vel 15 min, og da er det jo klart at HT spyleren skulle fryse… Fa”#%... Da var det bare å bære spyleren inn å sette varmevifta på full guffe å håpe på det beste. I mens spyleren fikk varme seg, gjorde jeg klart vaskevannet og alt annet jeg kunne komme på at skulle klargjøres for å gjøre denne økta så rask som overhode mulig.

Etter ca 10 minutter prøvde jeg på nytt spyleren, og jeg tror aldri jeg har vært så lykkelig over å få vannspruten som stod i gulvet tilbake i ansiktet :P Da var det bare å kjøre på å holde tempoet oppe, og håpe vannet ikke skulle fryse igjen. Det som var av vannbaserte midler på bilen hadde så å si frosset, så det var bare å pøse på med varmt vann. Etter denne runden kjente jeg på lakken at det fortsatt var igjen mye nupper, og gikk dermed rett på Tardisen. Da ble det fart på sakene. Etter en runde var det tydelig mindre nupper, men fortsatt en del igjen. Det fikk bare være tenkte jeg, den skal jo uansett clayes, og hvis jeg ikke blir ferdig snart kommer jeg til å fryse til is…

Så var det bare å kaste seg på håndvasken, som denne gangen ble gjort med en god sprut CG W+G i bøtta, og Autobahn sin ullhanske. Etter hvert som jeg drev, gikk jo varmtvannsberederen tom for varmt vann. Så det var nesten håpløst å holde lakken isfri. Men på et vis ble jeg da ferdig med vasken. Bilder av denne seansen kan dere se langt etter, da jeg var så kald at om jeg i det hele tatt hadde klart å holde kameraet og trykke inn utløserknappen, hadde bildene blitt så uskarpe pga at jeg skalv så mye at det ikke hadde vært noe vits uansett :P Bilen ble etter vask kjørt opp i verkstedet, der den fikk lufttørke, mens jeg løp inn for å benke meg foran ovnen.

Dagen etter gikk jeg i gang med å inspisere hvordan vasken hadde vært. Som ventet var det igjen noe småsnusk rundt om, men ikke’no som var farlig siden den kom til å bli dynket i ONR uansett. Jeg hadde også bestemt meg for å ta vasken av dørkarmene innendørs, da jeg ikke klarte å se for meg den ekstra tiden ute. Så dette kom til å bli spennende :)

IMG_4868.jpg

IMG_4869.jpg

IMG_4870.jpg

IMG_4871.jpg

Neste steg var uansett clay. Til dette brukte jeg som vanlig ONR, utblandet som claylube, og nanolex sin gule clay. Delte den i tre biter, og la de to som ikke var i bruk ligge i en bøtte med varmt vann for at de skulle holde seg noenlunde myke. Dette er et must for i alle fall nanolex clayen, da den er en av de hardeste clayene jeg har vært borte i.

IMG_4874.jpg

IMG_4873.jpg

Som dere ser, ikke så alt for ille med asfalt igjen på lakken. Dette er etter en dør mener jeg. Og til dere som ser flaska som står på bilen, den står på soltaket, og ikke på lakken ;)

IMG_4875.jpg

Så var det klart for vask av dørkarmer. Dette ble som vanlig gjort med Surfex HD utblandet 1:3 med vann, og SV sin detail kost. Jeg brukte i tillegg to bøtter, (en med rent vann, og en med ONR blandet til vaskevann), sammen med en Nanolotus chenille svamp. Gikk først over med Surfexen og kost, før jeg duppet svampen i vaskevannet og gikk over med den. Deretter ble den duppet i skyllebøtta, og deretter vridd opp. Så var det samme runden på nytt om jeg ikke var fornøyd med resultatet. Dette var ikke den letteste metoden, men med nesten 25 blå ute, nøt jeg hele seansen :)

IMG_4876.jpg

IMG_4877.jpg

Etter dette gikk jeg over med MF for å tørke av de restene av ONR som ikke hadde tørket enda. Må bare si at ONR er helt genial, og den legger virkelig ikke igjen noe som helst rester på lakken om den får lufttørke.

IMG_4878.jpg

Så løftet jeg opp bilen på bukken, og dro alt vannet som var på gulvet ned i renna med en svaber. Meget fornøyd med dette opplegget :)

IMG_4881.jpg

Neste oppgave var lakkmålinger. Gikk rundt hele bilen og målte etter skjemaet som Brynjar hadde laget til. Ut fra målingene, kunne jeg konstatere at bilen ikke hadde vært opplakkert, og hadde ganske normal lakktykkelse. De eneste stedene jeg måtte være litt forsiktig, var under dørene. Her var det ned mot 78 my på det minste.

IMG_4883.jpg

IMG_4884.jpg

IMG_4885.jpg

IMG_4886.jpg

Legger også med et screenshot av resultatet i excel arket til Brynjar.

VWGolfgrnn.png

Bilen ble deretter tapet opp med 3M 233 tape, før det ble gjort en liten demontering av bakrute viskeren for og lettere komme til der.

IMG_4887.jpg

IMG_4888.jpg

IMG_4889.jpg

Så var det klart for inspeksjon av lakken. Her var det som ventet en god del vaskeriper, og et par dypere riper.

IMG_4890.jpg

IMG_4891.jpg

IMG_4892.jpg

IMG_4893.jpg

IMG_4894.jpg

IMG_4895.jpg

IMG_4896.jpg

IMG_4897.jpg

IMG_4899.jpg

IMG_4900.jpg

Next step: Combotesting

Panseret ble først delt opp i 3 deler, før jeg igjen delte det opp til 6 deler for å finne en passende combo.

IMG_4901.jpg

Først ute var Scholl S17+ på orange uber. Denne ble spredt 1 pass på 600 RPM, etterfulgt av 3-4 pass på 1500 RPM med en god del press, igjen etterfulgt av 1 pass på 1500 RPM med lite press og rett av. Dette ble resultatet:

IMG_4902.jpg

IMG_4903.jpg

IMG_4904.jpg

IMG_4905.jpg

Som dere ser tok dette en god del av swirlsene, men det var fortsatt igjen noen samt noe RDS. Det ble også noe hologrammer. Dette tydet i alle fall på at det var snakk om den gode gamle harde VAG lakken.

Gikk så opp til S17+ på gul Scholl, med samme kjøremåte som forrige. Slik ble det:

IMG_4906.jpg

IMG_4907.jpg

IMG_4908.jpg

IMG_4909.jpg

Syntes nesten dette tok mindre enn med orange uber, så gikk bare videre. Nå til S3 Gold på orange uber. Igjen samme kjøremåte. Og slik ble det:

IMG_4912.jpg

IMG_4913.jpg

IMG_4914.jpg

Dette tok veldig mye av både swirls og RDS, men la også igjen en del hologrammer. Prøvde allikevel ett hakk sterkere, og gikk opp til S3 Gold på gul Scholl. Same procedure as last time :) Denne comboen har jeg hatt gode erfaringer før, men denne gangen synes jeg ikke den imponerte særlig:

IMG_4916.jpg

IMG_4917.jpg

IMG_4918.jpg

IMG_4919.jpg

IMG_4920.jpg

IMG_4921.jpg

Det var igjen en god del swirls og RDS, og jeg synes den lugget en del under kjøring. Tenkte derfor jeg skulle teste en polish fra en annen produsent, og havnet da hos 3M. Gikk rett opp på 3M FCP, men siden den grønne 3M padden hadde gått av med døden for en stund siden, og jeg ikke hadde fått tak i ny, testet jeg den sammen med Sonus gul. Også her samme kjøremåte som på de forrige. Dette gadd jeg ikke engang å ta bilder av… Etter x antall wipedowns for å fjerne alle oljer var resultatet verre enn noen av de andre comboene. Mye både swirls og RDS igjen, samt et hav av hologrammer. Jeg er sikker på at resultatet hadde blitt noe annet med 3M sin grønne pad, men dette var i alle fall bare å glemme.

Dermed gikk jeg tilbake til S3 Gold på orange uber, som tross alt hadde gitt det beste resultatet. For å prøve å få det enda litt bedre med denne comboen, testet jeg en litt annen kjøremåte. Startet med å spre 1 pass på 600 RPM, så 2 pass på1500 RPM med mye press. Så opp til 2000 RPM , fortsatt med mye press, for deretter å avslutte med 1 pass på 2000 RPM med lite press og rett av. Resultatet kan dere se selv :)

IMG_4922.jpg

IMG_4923.jpg

IMG_4924.jpg

IMG_4925.jpg

IMG_4926.jpg

IMG_4927.jpg

IMG_4928.jpg

IMG_4929.jpg

Dette så jeg på som godkjent ;)

IMG_4930.jpg

Mindre hologrammer igjen, og enda litt mer swirls og RDS ble borte. Bilen skulle uansett ikke ha showfinish, så dette fikk holde.

Litt in-action bilder.

IMG_4931.jpg

IMG_4932.jpg

Ferdig korrigert panser. Som sagt noen dype RDS igjen, samt holo som ble tatt på steg 2.

IMG_4933.jpg

IMG_4934.jpg

IMG_4935.jpg

IMG_4936.jpg

Før:

IMG_4937.jpg

Etter:

IMG_4938.jpg

Før:

IMG_4939.jpg

Etter:

IMG_4941.jpg

Litt dårlige før etter 50/50 bilder

IMG_4940.jpg

IMG_4942.jpg

Før:

IMG_4946.jpg

Etter:

IMG_4948.jpg

IMG_4949.jpg

IMG_4950.jpg

Litt dårlig 50/50 igjen

IMG_4952.jpg

IMG_4953.jpg

IMG_4954.jpg

Før:

IMG_4956.jpg

Etter:

IMG_4957.jpg

Tapet opp til 50/50

IMG_4958.jpg

Før:

IMG_4959.jpg

Etter:

IMG_4960.jpg

Ordentlig 50/50 :)

IMG_4961.jpg

IMG_4962.jpg

IMG_4963.jpg

IMG_4964.jpg

IMG_4966.jpg

Før:

IMG_4967.jpg

Etter en runde:

IMG_4968.jpg

Etter to runder:

IMG_4969.jpg

50/50 igjen

IMG_4970.jpg

Før:

IMG_4972.jpg

Etter:

IMG_4973.jpg

Ble så litt lei av poleringa, og bestemte meg for å ta eksosstussen før jeg tok kvelden.

Før:

IMG_4974.jpg

Razeglace Alutec og MF

IMG_4980.jpg

Volla :)

IMG_4982.jpg

IMG_4983.jpg

Dagen etter fortsatte med litt mer 50/50 bilder

IMG_4986.jpg

IMG_4987.jpg

IMG_4988.jpg

IMG_4989.jpg

Så ble det litt bilder av baklykta.

50/50

IMG_4991.jpg

Før

IMG_4992.jpg

Etter

IMG_4993.jpg

Så var det klart for steg to. Tenkte jeg denne gangen skulle teste hva Scholl S40 var god for, da jeg egentlig ikke hadde brukt denne før. Prøvde da denne sammen med grønn uber for å ha litt cut i puta. Det ble slik :)

Før:

IMG_4999.jpg

Etter:

IMG_5000.jpg

IMG_5001.jpg

Før:

IMG_5002.jpg

Etter:

IMG_5003.jpg

IMG_5004.jpg

IMG_5005.jpg

IMG_5006.jpg

Random etter bilder

IMG_5007.jpg

IMG_5008.jpg

IMG_5009.jpg

IMG_5012.jpg

Så var det klart for litt annet småtteri. Rutene ble selvsagt renset med Nanolotus sin rens.

IMG_5016.jpg

Før de ble forseglet med forseglingen av samme merke.

IMG_5033.jpg

Bak dørhåndtakene hadde jeg ikke kommet til med maskina, så her ble det en liten runde med en oppskjært grønn 3M pad, og Scholl S3 Gold.

Før

IMG_5017.jpg

IMG_5018.jpg

IMG_5019.jpg

Etter

IMG_5020.jpg

IMG_5021.jpg

IMG_5024.jpg

Hadde heller ikke kommet ordentlig til rundt Golf skrifta, så her ble det også en runde med S3 Gold og Dodo Juice Supernatural detailing sticks.

IMG_5025.jpg

Før

IMG_5026.jpg

Under

IMG_5028.jpg

IMG_5029.jpg

IMG_5030.jpg

Etter

IMG_5031.jpg

IMG_5032.jpg

Bilen hadde blitt wipedown med IPA etter hver runde, men det ble allikevel en kjapp runde på hele bilen før LSP.

Når tiden for LSP hadde kommet, ble LSP kofferten hentet frem.

IMG_5034.jpg

Valgets kvaler gjorde at det ble elle melle denne gangen.

Elle

IMG_5035.jpg

Melle

IMG_5036.jpg

Deg :)

IMG_5037.jpg

Endurance ble den heldige vinneren, og da måtte jeg jo sette på fyringa enda litt mer, da denne trenger varme paneler for at den skal være lett å ha med å gjøre. Rakk ikke å få temperaturen opp mer enn til rundt 20 grader, og selv da kjente jeg at voksen var en smule hard å legge på. Måtte ha noen turer tilbake til varmelampa for å varme opp voksen for å gjøre det enklere.

Wax on!

IMG_5038.jpg

Baksiden av bensinpåfyllingslokket og rundt hullet ble vokset med SV Bike Sheen, siden denne er bensin bestandig.

IMG_5060.jpg

IMG_5059.jpg

Mens voksen fikk tørke fortsatte jeg med smådetaljer. Her Polytrol på plast:

IMG_5039.jpg

50/50

IMG_5043.jpg

Dekkfornyer på dekk, i dette tilfelle Megs High gloss endurance.

IMG_5046.jpg

Denne gangen skulle jeg ikke glemme hjulbuene, så her har dere beviser ;) CG Bare Bones var selvsagt brukt her.

Før

IMG_5047.jpg

60/40

IMG_5048.jpg

Etter :)

IMG_5049.jpg

På plast som var litt vanskeligere å komme til brukte jeg Megs Trim Detailer på en skumapplicator.

IMG_5050.jpg

IMG_5051.jpg

Plasten inne i VW merket måtte jo også få :)

IMG_5052.jpg

IMG_5053.jpg

IMG_5054.jpg

Lister ble behandlet med 1z gummi pflege.

IMG_5056.jpg

IMG_5057.jpg

Innvendige ruter ble vasket med CG Window Clean og Glass Master ”kost”?

IMG_5058.jpg

Da var det klart for noen refleksjonsbilder inne :)

IMG_5061.jpg

IMG_5062.jpg

IMG_5063.jpg

IMG_5064.jpg

IMG_5065.jpg

IMG_5066.jpg

Så en snartur ut i det fine snøværet… Ble dessverre ikke så bra bilder ute pga vær og vind, men gjorde mitt beste.

IMG_5070.jpg

IMG_5071.jpg

IMG_5072.jpg

IMG_5073.jpg

IMG_5074.jpg

IMG_5075.jpg

IMG_5076.jpg

IMG_5077.jpg

IMG_5079.jpg

IMG_5085.jpg

Helt til slutt en liten sheeting video av Endurance. (Bare overse musikken som spiller i bakgrunnen. MP3 spilleren stod på random :))

th_MVI_5067.jpg

Takk for meg, sees om 10 måneder :)

Endret av Hans Marius
27

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert og detaljrikt som alltid Hans Marius :) Bestefar (m/følge) må være happy nå! Lykke til i grønne klær - du stikker vel innom her inne innimellom :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal si du er nøye, mister! Verdig "avskjedsdetail" dette! Velfortjent cred avgitt!

Ps. Hvorfor er det ikke knastdekk med ispigg på den tohjulingen som stod der?!?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rå jobb du har gjort her Hans Marius.

Detailing i verdenklasse du driver med. :D

Og ti mnd uten deg her vil bli et stort savn!!!!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bøyer meg i støvet og støtter oppunder Petters innlegg! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb som vanlig fra deg Hans Marius. :)

Håper de klarer å unngå for mye swirls på den mens du er i militæret.

God tur, lykke til og post gjerne noen innlegg her når du har tid og anledning. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikke lett ut denne jobben nei.. Ble jo veldig bra resultat vertfall :) Var godt HT din ikke gikk føyken :S men kos deg i grønn drakt :P:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra jobb, å i det været, jeg hadde ikke tenkt tanken på å gått ut en gang, under slike forhold. Cred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil og nydelig resultat :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du går skikkelig til verks hver gang! Flott write-up som alltid, og et imponerende resultat her :thumbs:

Lykke til i Militæret!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert og detaljrikt som alltid Hans Marius :) Bestefar (m/følge) må være happy nå! Lykke til i grønne klær - du stikker vel innom her inne innimellom :)

Takk for det Dag :) De ble ganske fornøyde ja! Regner med jeg stikker innom en gang i blant, men det blir nok dårlig med jobber i den perioden ;)

Skal si du er nøye, mister! Verdig "avskjedsdetail" dette! Velfortjent cred avgitt!

Ps. Hvorfor er det ikke knastdekk med ispigg på den tohjulingen som stod der?!?

Takk takk :)

Hehe, ja si det du ;) Som jeg skrev i tråden om sykkelen, så blir det så liten tid det er snø som jeg kan bruke den nå som jeg skal i militæret. Også har jeg ikke giddet å bytte om til nå, så da får det heller være :P

Rå jobb du har gjort her Hans Marius.

Detailing i verdenklasse du driver med. :D

Og ti mnd uten deg her vil bli et stort savn!!!!!!

Tusen takk Petter, hyggelig å høre :) Kommer nok til å savne forumet jeg også...

Bøyer meg i støvet og støtter oppunder Petters innlegg! :)

Takker!

Flott jobb som vanlig fra deg Hans Marius. :)

Håper de klarer å unngå for mye swirls på den mens du er i militæret.

God tur, lykke til og post gjerne noen innlegg her når du har tid og anledning. :)

Takk Ole Gunnar. Får satse på det går greit ja ;)

Så ikke lett ut denne jobben nei.. Ble jo veldig bra resultat vertfall :) Var godt HT din ikke gikk føyken :S men kos deg i grønn drakt :P:)

Takk for det, og ja jeg skal være glad den ikke røyk. Da hadde jeg gitt opp :P

Meget bra jobb, å i det været, jeg hadde ikke tenkt tanken på å gått ut en gang, under slike forhold. Cred

Hehe, takk for det ja. Kommer nok ikke til å ta på meg en jobb i slik vær med det første nei ;)

Fin bil og nydelig resultat :)

Takk :)

Du går skikkelig til verks hver gang! Flott write-up som alltid, og et imponerende resultat her :thumbs:

Lykke til i Militæret!

Takker Lars :)

Bra dere liker det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En knall detail av grønn bil gjort av en kommende grønnkledd mann. Dette holdt vanlig høye standard som dine SS-tråder pleier gjøre. At du fikk vasket i det hele tatt i den sprengkulda er verdt cred alene.

Håper du titter innom DCN innimellom rødfis og kneppers. Ha en strålende militærtjeneste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott logg og arbeid her. Alltid moro å lese dine tråder. Cred i lange baner :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vasken ute i 15 minus står det respekt av, en knall jobb med mange gode bilder og alle detaljer fikk smake! Kjempe bra!

Cred servert :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er helt rå, å vaske utendørs under slike forhold, det går under kategorien ekstrem sport.:)

Comboen Suflex og ONR i døråpninger så ut til å fungere utmerket. Godt tips.

Detalier jobb av høy klasse, du er god på å få med alle detaljer. :thumbup:

Lykke til i militæret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En knall detail av grønn bil gjort av en kommende grønnkledd mann. Dette holdt vanlig høye standard som dine SS-tråder pleier gjøre. At du fikk vasket i det hele tatt i den sprengkulda er verdt cred alene.

Håper du titter innom DCN innimellom rødfis og kneppers. Ha en strålende militærtjeneste :)

Takk for det Øyvind, hyggelig med slike kommentarer :)

Skal nok prøve å stikke innom her noen ganger ja ;)

Kjempeflott logg og arbeid her. Alltid moro å lese dine tråder. Cred i lange baner :)

Tusen takk Bo :)

Den vasken ute i 15 minus står det respekt av, en knall jobb med mange gode bilder og alle detaljer fikk smake! Kjempe bra!

Cred servert :thumbup:

Takker!

Du er helt rå, å vaske utendørs under slike forhold, det går under kategorien ekstrem sport.:)

Comboen Suflex og ONR i døråpninger så ut til å fungere utmerket. Godt tips.

Detalier jobb av høy klasse, du er god på å få med alle detaljer. :thumbup:

Lykke til i militæret.

Hehe, ja det er i alle fall ikke den samme kosen å stå ute i 15 minus å vaske, som å stå ute en varm sommerdag :P

Godt du fikk noe ut av tråden, og takk for tilbakemelding :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra jobb! Tenkte mange ganger i løpet av tiden jeg leste nedover denne tråden, at det er dumt du skal i militæret.Håper du tar deg tid til å detaile en tanks eller F16 på de 10 månedene, og legger ut s&s her :) Det hadde vært tøft :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb dette og godt du kommer deg i militæret så kanskje det blir mannfolk av deg også :P Cred :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobbet godt på denne, Hans Marius...

Drømmen om innendør vaskeplass ble sikkert ikke mindre etter denne jobben :D

Knall godt resultat denne gangen også..

Sikkert mange befal som vil ha blanke biler vet du ;)... Lykke til å kos deg i forsvaret.. Det blir til det du gjør det til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessante og grundige tråder du lager! Jeg tenkte litt av hvert når jeg leste om vaskeseansen. Utendørsvask i sånne temperaturer er grusomt. Så regner jeg med at du ikke ble fristet til å dra ut å kjøre husquarna i stedet, da :lol: Grønnfargen ser veldig lik ut som Caravellen jeg fingra med lille julaften, fin farge når du fikk fjerna sløret av gamle synder.

Lykke til med militærtida!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive