Ntouran

Meguiars Nxt gen og gold class paste

Ok, er helt fersk i gamet og driver for tiden og stocker opp div. produkter for så og trå skikkelig til når våren kommer. Har ikke umiddelbart tenkt og gå igang med maskinpolering med det første og har snust rundt på forumet etter en voks som gir "mye bang for buck" uten å spørre endte jeg da opp med Meguiars #16.

Etter å ha lest litt og kommet over noen "arbeidsuhell" med denne voksen, tenkte jeg at jeg kanskje at jeg skulle gå for gold class eller next gen ifra samme produsent siden jeg ikke har polert så mye bil før og de forhåpentligvis er lettere og ha med å gjøre. stakk innom veng i halden for å se om de hadde disse som paste.

Der fikk jeg beskjed om at pasten var i proff serien til meguiars og at de ikke solgte dette.

Noen som vet hvor disse kan kjøpes i paste form?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At de i paste form er i proff serien er bare tull! Men at de ikke selger dem i paste i vanlige bilrekvisita butikker kan nok stemme, da det er de flytende som er vanligst. I norge er jeg faktisk ikke sikker på om det er noen som selger den i paste form.

Tror kanskje at godkjemi solgte den, men de er jo ikke lenger i drift. Så det spørs nok om du må til det store utland for å få tak i den. Finner den sikkert på ebay f.eks.

Men om du kjøper den i flytende form er den like grei å bruke den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du legger på tynt med Meguiars #16 har du egentlig ikke noe å frykte! En skikkelig bra voks til en bra pris... For at du skal vite hva du har i vente kan du jo prøve et panel, og legge på i ulike tykkelser. Da ser du fort hvorfor du bør legge tynt hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen problemer å legge denne, men som det blir sagt må det legges tyyynt.

Du vil bli overasket hvor tynt denne skal legges, og jeg vil tippe at 90% av de som sier dem la tynt lag har lagt for mye.

Du ødelegger jo ikke noe og i værste fall så må du tørke bort voksrester ved hjelp av en fuktig klut eller noe. Da forsvinner som sagt også mest sannsynlig beskyttelsen i stor grad og det må gjøres på nytt.

Prøv som sagt på ett lite område først. Jeg tror ikke du vil få problemer med denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tipsene :) skal ha det i bakhodet.. så det er kanskje ikke noen vits og prøve nxt gen eller gold class da? noen som evt. har forslag på en god voks til en rimelig penge? har liksom ikke helt lyst å investere i en swisswax (Zuffenhausen/356) som en sånn prøv og feil voks...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tipsene :) skal ha det i bakhodet.. så det er kanskje ikke noen vits og prøve nxt gen eller gold class da? noen som evt. har forslag på en god voks til en rimelig penge? har liksom ikke helt lyst å investere i en swisswax (Zuffenhausen/356) som en sånn prøv og feil voks...

Nattys Blå/hvit/rød er en veldig god voks til prisen!

Koster vel i underkant av 300,- og vurderer faktisk å teste denne selv. Mange her inne som liker denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips når det gjelder megs #16. Når du tror du ikke legger på voks,legger du på tynt nok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NXT og Gold Class har elendig holdbarhet og egenskaper i forhold til mange andre billigvokser du kan bestille fra nettet :)

Alle Nattys, alle Collinite, alle DoDo Juice, MG #21 (sealer) og MG #16 er gode alternativer på billig voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Natty's er aldri feil ;)

Knallgodt og veldig brukervennlig til en god pris :)

blankbil.no er blant annet ett sted du får tak i den

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det blir vel en bestilling hos blankbil etterhvert da.. TAKK for alle tipsene så langt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det blir vel en bestilling hos blankbil etterhvert da.. TAKK for alle tipsene så langt.

på ett eller annet tidspunkt kjøper du swissvax og da skal det mye til for at du bytter tilbake til hva enn du ender med å kjøpe =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive