Gå til innhold
LoFier

Hvor Mange Pads Brukere Dere?

Recommended Posts

LoFier    0
LoFier

La oss si du bruker Meguiar's 83 til lett/moderat korrigering og går over med Meguiar's yellow eller CCS orangepads, hvor mange pads trengs for jobben til en vanlig person bil? Har hørt at det trengs opp mot 9 pads for optimal korrigering, grunnet at padsene fort mister sin korrigeringsefekt når de blir fyllt med rens/poleringsproduker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tandis1    1
Tandis1

Jeg har aldri brukt så mange som 9.. ca 4 stk, men jeg vasker den med en gang å fortsetter med en gang.. bruker samme pad'n, bare vasker den da den blir fyllt opp.. Men nå er ikke jeg en PRO..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Jeg bruker ca 4 padder pr. strøk med "83/#80.Tørker padden ned eb Microfiber klut annen hver gang jeg har på produkt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Kommer ann på hvor ille bilen er og om den har klarlakk, da sort, rødt og hvit uten pakker padsa fort med dritt...

Når jeg tok Kangoon gikk det vel med rundt 6 pads fra start til slutt, brukte da neglbørste titt og ofte for å fjerne død lakk og polish rester..

Den bøtta megs fan har er gull verdt mht polering skjønner jeg, da holder det vel nesten med en pad pr produkt på bilen. (hører du Nissenmann? padvasker B-ø-t-t-e)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne
Kommer ann på hvor ille bilen er og om den har klarlakk, da sort, rødt og hvit uten pakker padsa fort med dritt...

Når jeg tok Kangoon gikk det vel med rundt 6 pads fra start til slutt, brukte da neglbørste titt og ofte for å fjerne død lakk og polish rester..

Den bøtta megs fan har er gull verdt mht polering skjønner jeg, da holder det vel nesten med en pad pr produkt på bilen. (hører du Nissenmann? padvasker B-ø-t-t-e)

Var ikke det du som sa at nissen var dø ? :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Nja, var litt brå der, tror han var på senteret i dag......uansett er han ikke "SÅ" død at han ikke klarer å snike frem en padvasker bøtte.....he he

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sandersen    1
Sandersen
« Click to show Spoiler - click again to hide... »
Nissen finnes ikke !
pirex, har du enda ikke visst det? stakkars deg :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 220
NeDD

6 stk totalt, men bare pga du ikke vasket dem mens du holdt på? 1 av hver farge hadde vell holdt om man vasker dem når de blir skitne, og så fortsetter igjen?

Går vell ikke an å bruke opp pads på et par biler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Riktig det NeDD, de var ikke brukt opp, bare tette med produkte, men etter en god skylling inne og en runde i vaskemaskinen var de som nye igjen (bare litt rødere)

Pads holder rimelig lenge, har bare et par her hjemme som begynner å bli litt slitt, men da får de bare andre oppgaver tildelt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
K3nt_    2
K3nt_
Pads holder rimelig lenge, har bare et par her hjemme som begynner å bli litt slitt, men da får de bare andre oppgaver tildelt

Som?

Gjenbruk liker vi...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reodor    2
Reodor

Har noen pader jeg brukte på en rød bil.. de er vasket i maskin men er fremdeles litt rød. har det noe og si ved bruk på andre biler m andre farger???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Nei det har ingenting å si, fargen kan være veldig vanskelig å få vekk..

Du kan jo prøve å klæsje litt Zalo på padden, og deretter vaske den.

Eller kjøpe "Snappy Cleaning Powder" (tror jeg det heter) fra Scandicshine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
honnings88    0
honnings88

polerte en ganske ny opel vectra i går. Brukte PGC på gul LCC pute men puta gikk i oppløsning etter litt over halve bilen selv om den var helt ny. Så må ut å skaffe en ny i Stavanger i morgen siden jeg er her borte nå og alt utstyret ligger hjemme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
VFR 750 F    0
VFR 750 F

Nissen finnes!!!! :angry:

:lol:

Dette er lit utenfor tema, men hvor kan jeg få kjøpt meguiars #21 Synthetic Sealant 2.0???????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

hmm, ser her at jeg har brukt alt for få pads på en bil altså.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Har greid meg helt fint med 1 av hver type jeg da men.. Må jo vaske den noen ganger under veis, men det hadde jeg måtte gjort om jeg brukte 5 også.. Ante ikke at andre bytta pads på den måten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig