Aspiranten

Rennemerker på vinduer

Eldre biler har gjerne stygge rennemerker etter 10+ år med vann som renner gjennom de samme sporene nedover vinduene, dette legger igjen stygge merker som kommer frem med en gang vinduene blir våte. Er det mulig å gjøre noe med disse merkene? Glass + polermaskin funker ikke så godt har jeg forstått?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går helt fint å bruke maskin på glass så lenge man bruker hodet i.fht varmeutvikling, clay og nanosvamp kan også være verdt ett forsøk før man går på med maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eldre biler har gjerne stygge rennemerker etter 10+ år med vann som renner gjennom de samme sporene nedover vinduene, dette legger igjen stygge merker som kommer frem med en gang vinduene blir våte. Er det mulig å gjøre noe med disse merkene? Glass + polermaskin funker ikke så godt har jeg forstått?

dette har jeg også lurt på en stund nå. så jeg skal følge med her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen trenger ikke å være 10 år gammel. Har en ny Audi hvor jeg også har slike merker som er synlig etter vask av bilen, men de synes også når bilen er tørr når man ser etter.

Ser ikke ut som om at det kan hjelpe noe med clay.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok glasspolering til ja. Eg har 3m sin glasspolish og må bare få sagt at det er absolutt ikke en jobb en går igang med uten å vite at du har ekstremt god tid til poleringen og ikke minst fjerne polishrester. Grisete tungt arbeid deluxe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde HEFTIG med sånne rennemerker på mine vinduer. Kjøpte meg noen nanosvamper og kjørte på. Tar en del tid, men etter litt gnukking blir det borte. Anbefales virkelig, og dette FUNKER, det kan jeg garantere.

Man må til med skikkelig press med svampen, og ha litt vann i den. Da funker det som gull!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå scholl, MG#105, 600 o/min, 3m gpac til wipedown, alle rennemerker og kalkrester på ruter forsvinner. obs, må utføres med varsomhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da slipes vel bare restene av vann og forurensing av ruten. Klarer ikke ta noe av selve glasset vel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er noe jeg også lurer veldig på. merka idag att når det fryser på ruta, så fryser det mindre der rennemerkene er :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har flere tips om det? eller er det bare å bytte frontrute? :P

Endret av Tonytic
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv vanlig polish for hånd. Har selv brukt Duragloss Nu-Glass (for hånd) for å fjerne kalkrester, men vanlig polish skal visst fungere like bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glass er ekstremt hardt, så du har ikke sjangs til å slipe ned den uten riktige midler. Og selv da er det, som Lex sier, en meget ommfattende og tidkrevende jobb.

Har selv gode erfaringer med Nanolotus sin glassrens som følger med i forseglingskittet, sammen med nanosvampen. Dette fjerner i alle fall greit rennemerker og waterspots.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har flere tips om det? eller er det bare å bytte frontrute? :P

Har du prøvd med roterende og div. produkter og pad`s?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd med roterende og div. produkter og pad`s?

nei, har ikke det enda. greit å ha noen tips for hånda ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive