Gå til innhold
EndreM

Porsche 997 Carrera S

Recommended Posts

EndreM    64
EndreM

Bilen:

2005 modell Porsche Carrera S (997) som rundet 61000km for ikke lenge siden.

Veldig sprek bil, med mye riktige oppgraderinger (PCCB keramiske bremser, Sportsunderstell - 20 mm, 20 % diffsperre ++), men dessverre et par oppgraderinger som den kunne klart seg uten, i mine øyne, nemlig stylingen som er GT3 replica og GT3 RS vinge i carbon. Stylingen ser frekk ut, men det var dessverre jalla glassfiber med veldig dårlig lakk. I skrivende stund står denne bilen på bukk hos Ferdinand Motor og får montert nylakkerte originalfangere, og originalt motorlokk. :D

Tidsvindu:

Jeg tok med meg bilen fra Ferdinand til lokalet mitt fredag kveld, og begynte lørdag morgen kl 07. Holdt på til 0330, og begynte igjen søndag morgen kl 07. Holdt så på til klokken 14 mandag ettermiddag uten noe særlig søvn, mer enn halvannen time i morgentimene mandags morgen.

Mildt sagt veldig hektisk, da jeg ble litt overrasket over hvor myk lakken faktisk var.

Lakk:

Smørmyk. Begynte veldig bra, da jeg fikk fjernet det meste med mild kombo, men da jeg på søndag ettermiddag kjørte den ut i sollyset og så alle hologrammene, ble jeg lettere skremt. Bilen så forferdelig ut, selv om jeg hadde stått med halogenlamper, LED lamper og kamerablitz uten å få øye på noe særlig hologrammer. Forferdelig lakk å jobbe med med tanke på hologrammer.

Utstyr:

Vask:

- Prickbort

- Meguiar's NXT car wash

- ValetPro Orange Prewash

- Meguiar's wash mitt

- Meguiar's clay bar

- Meguiar's Quick detailer som clay lube

- Meguiar's waffleduk tørkehåndkle

Polering:

- Flex L3403 VRG

- Flex DA

- Würth P10

- Würth P30

- Lahega Banana Wax

Voks:

- Swissvax Cleaner fluid

- Swissvax Concorso US

- Swissvax Autobahn

- Meguiar's step 3 carnaubawax (front-, bakfanger, spoiler og bagasjelokk som uansett skulle byttes)

Hjul + hjulbuer:

- Prickbort

- Bilberry felgrens

- Chemical Guys Bare Bones

- Kärcher SC 1020 dampmaskin

- Meguiar's Tire Endurance

Har sikkert glemt noe, da dette er et par uker siden.

Mye tekst, hva med litt bilder?

IMG_4249.jpg

IMG_4241.jpg

IMG_4250.jpg

IMG_4252.jpg

IMG_4258.jpg

Mye rester fra forrige eier som prøvde litt selv. Utrolig vanskelig å få bort!

IMG_4260.jpg

Holos

IMG_4263.jpg

IMG_4264.jpg

IMG_4256.jpg

IMG_4277.jpg

Maskert

IMG_4294.jpg

50/50 med Würth P30 på oransje pad tok mye, men enkelte steder gikk jeg over med P10 på blå pad

IMG_4274.jpg

IMG_4302.jpg

Fikk selskap av en kamerat som ville prøve seg litt frem med speilrefleksen.

042.jpg

Lysmaling

074.jpg

LED lykt inni eksosen + damp

Litt flere 50/50's

IMG_4335.jpg

IMG_4308.jpg

Etter jeg så alle hologrammene ble fotograferingen sterkt nedprioritet, da lakken krevde mye mer arbeid enn jeg trodde, så dessverre har jeg ikke flere bilder av resten av arbeidet, men her er litt ferdigbilder.

IMG_4423.jpg

IMG_4425.jpg

Jeg ser fortsatt på meg selv som relativt noob, men jeg ble rimelig fornøyd med lakken på denne, og klarte å få vekk de aller fleste hologrammene.

Link til gamle salgsannonsen på Ferdinand Motor

• DCN Poeng 15

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Du er en dyktig noob ihvertfall :) Skjønner ikke at du klarer å holde på så lenge på en gang.Kred for fine bilder og write up!

Hva brukte du når du fjernet hologrammer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
West    10
West

sinnsyke arbeidstimer/rytme på noen her inne!

Håper du fikk godt betalt for dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
urs4r    27
urs4r

Ble blankt og fint. Frustrerende når det går så mye tid utover det som er planlagt, men utrolig at du holdt motet oppe til å holde på så lenge i strekk :) Vil tro at den ser endel bedre ut med originalfangere enn med den fronten der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Så ikke verst ut dette her, men skulle gjerne sett flere etterbilder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
East    157
East

Eksosen kunne vel også fått seg en liten oppfrisker for å løfte totalinntrykket endå høyere, ellers så det jo veldig bra ut. Litt av et maraton for en si..Som sagt over her, håper for din del at betalingen var i stil med innsats og resultat :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Ble blank og fin denne flotte bilen :)

Hva var oppskriften for å få bort alle hologrammene ?

mvh

Ståle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Knall jobb dette, ble mange timer på jobben også.. er slitsomt, men moro når en er ferdtig da :)

Flott bil også dette her..

Cred for utholdenhet og resultat :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oluf    328
Oluf

Ble ett bra løft på lakken her gitt.

Cred servert for pågangsmot :)

Endret av Bilpleie gærning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EndreM    64
EndreM

Du er en dyktig noob ihvertfall :) Skjønner ikke at du klarer å holde på så lenge på en gang.Kred for fine bilder og write up!

Hva brukte du når du fjernet hologrammer?

Var litt småsliten etterpå ja. Hologrammene forsvant med Lahega Bananawax på DA maskin

sinnsyke arbeidstimer/rytme på noen her inne!

Håper du fikk godt betalt for dette?

Hehe, planen var ikke at det skulle gå så lang tid, men det var litt vanskeligere enn jeg trodde.

Ble blankt og fint. Frustrerende når det går så mye tid utover det som er planlagt, men utrolig at du holdt motet oppe til å holde på så lenge i strekk :) Vil tro at den ser endel bedre ut med originalfangere enn med den fronten der..

Så ikke verst ut dette her, men skulle gjerne sett flere etterbilder :)

Kommer nok flere bilder når bilen er klar for salg :D

Eksosen kunne vel også fått seg en liten oppfrisker for å løfte totalinntrykket endå høyere, ellers så det jo veldig bra ut. Litt av et maraton for en si..Som sagt over her, håper for din del at betalingen var i stil med innsats og resultat :)

Eksosen fikk seg en kjapp runde med Autosol og Meguiar's metal polish, men fikk ikke nok tid, så den ble ikke 100%

Ble blank og fin denne flotte bilen :)

Hva var oppskriften for å få bort alle hologrammene ?

mvh

Ståle :)

Takk! Som sagt ^ Lahega Bananawax på DA maskin. Er ikke veldig glad i Bananawax'en, så blir ikke mer av den når den er tom.

Knall jobb dette, ble mange timer på jobben også.. er slitsomt, men moro når en er ferdtig da :)

Flott bil også dette her..

Cred for utholdenhet og resultat :)

Takker!

Ble ett bra løft på lakken her gitt.

Cred servert for pågangsmot :)

Takk ;)

Felgene ble forøvrig også levert til lakk, forrige uke. Blir nok en ganske rå bil etterhvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Ser ut som en blank og pen bil :) Flott at de skal bytte om til originaldeler på denne. Vil nok ta seg MYE bedre ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Meget fin løft mht vaskeriper her, lookin´ good mister :)

+ :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aspiranten    45
Aspiranten

What he said.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig