ØrjanA

SS: 2006 MB ML280CDI

Noen som husker igjen denne her:

IMG_2824.jpg

Hadde denne inne i slutten av mars 2009 http://www.detailersclub.no/forum/topic/2423-ss-mercedes-ml280cdi/page__p__49670__fromsearch__1#entry49670 siden da har det gått 18 mnd og den har rullet 25.000km. Eier vurderer nå å selge den og ville ha en kjapp salgsklargjøring.... Vell kjapp og kjapp. Han sa den var stygg i lakken, MEN FY FAEN!!! Børstevasken til Statoil er IKKE skånsom for de som tror det.....

Tirsdag og tid for å sette igang. Begynte selvfølgelig med en skikkelig vask. Felgene fikk en runde med Sonax felgrens, hjulhusene fikk en runde med CG Grime reaper 1:0 og det samme ble brukt i motorrommet. Alt fikk stå i ca 10 minutter før det ble spylt med HT. Så fikk hele bilen enr unde med Scholl Rapid 9000 som fikk ligge på i 5 minutter før det ble skumlagt med Orange pre wash som fikk ligge på i 5 minutter før en ny runde med HT. Vasket så med Bernhards sortefår dyppet i bøtte med CG Gloss workz. Kjørte så inn og tørket bilen. det som da møtte meg var:

DSC_0285.jpg

DSC_0289.jpg

DSC_0293.jpg

DSC_0295.jpg

Dette skulle kun være en kjapp jobb, men etter diverse forsøk så kom jeg frem til at dette kunne ikke gjøres som en kjapp jobb....

Forsøkte først en runde med Scholl S30+ på orange Scholl pad og det var nyttesløst. Ble blankere, men fjernet jo ikke en dritt av vaskeripene:

DSC_0306.jpg

Så ble det kjørt Scholl S17+ på blå Scholl pad, men fremdeles ikke bra nok :(

DSC_0308.jpg

Neste forsøk ble med Scholl S03 Gold + gul Über pad og en foreløbig vinner...

Så dagens 50/50 etter Scholl S03Gold på Ull og Menzerna PO85RD på blå Über pad:

DSC_0318.jpg

DSC_0326.jpg

DSC_0319.jpg

DSC_0320.jpg

Begge sidene, panser og bakfanger ble så kjørt med Scholl S03Gold og gul Über pad. Tak og bakluke som ikek var så ille ble kun kjørt med Menzerna PO85RD på grønn Über pad. Før resten fikk en runde med Menzerna PO85RD på blå Über pad.

Motorrommet fikk en runde med CG Silk Shine dressing. Dekkene en runde med SV Pneu. Rutene fikk en runde med Scholl Ice9000.

Så var det innvendig som også trengte en runde. Som sist gang bilen var hos meg så har eier fremdeles en brun labrador.... Og de syntes:

DSC_0282.jpg

Etter godt og vell 1 time så det da ut som dette:

DSC_0284.jpg

Retsen av bilen ble så tatt. Setene ble renset med SV Leather cleaner og SV Alcantara cleaner. Vinduene fikk også innvendig en runde med Scholl Ice9000. Døråpninger ble tatt med Scholl Spam og innvendig plast ble tatt med Scholl Purple 9000.

Ble tatt lite bilder underveis da jeg rett og slett ikke hadde tid, men noen ferdigbilder ble det.

DSC_0349.jpg

DSC_0350.jpg

DSC_0344.jpg

DSC_0353.jpg

DSC_0345.jpg

DSC_0354.jpg

DSC_0343.jpg

DSC_0347.jpg

DSC_0334.jpg

DSC_0332.jpg

DSC_0340.jpg

DSC_0339.jpg

DSC_0330.jpg

DSC_0300.jpg

Dette ble en "kjapp" jobb med et forbruk på ca 22 timer fordelt på 2 dager. Dette skulle ikke være en 100% jobb og det ble det ikke heller, langt ifra. Bilen ligger nå på Finn.no http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25043283 så om noen vil sjekke jobben nøyere så legg 545.000kr på bordet og jeg slenger på en full pakke med Divine til våren ;)

Takk for nå :)

Endret av ØrjanA
7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
:) Gleder meg til mere fyldig tråd! Jeg tror ikke noen børstevasker er brukbare jeg.. Legger seg jo igjen sandkorn i dem samme hvor skånsomme børstene er.
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyttirakkernsin dette var grell tilstand på lakk. Gleder meg til å se du gir denne et realt løft. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så mer grå ut enn sort denne her.... Flotte 50/50!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen lærer aldri...må være kjipt å få inn igjen tidligere biler som VAR pene etter egeninnsats...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fy f*** det der var sykt! :blink:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

moneyshot!

DSC_0319.jpg

Sykt mye vaskeriper!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lol :blink: Ja uansett om det ikke er 100% så er det så utrolig mye bedre...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første innlegg er oppdatert og bilen er ferdig :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble en salgsklargjøring, en detailer verdig, dette her. :) +1 cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble en salgsklargjøring, en detailer verdig, dette her. :) +1 cred

Takk takk :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy fillern for en forskjell.100% eller ikke. Flott jobb som vanlig. Lykke til med salget :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett helt utrolig bra resultat! Skulle tro den var vasket med slipemaskin... Cred!!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk løftet den noen hakk...igjen :) Bra jobba Ørjan!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt hvor mye riper de automatene lager, men egentlig ikke så rart når en ser hvordan de børstene piskes mot lakken.

Kan ikke si annet enn at det er en sinnsyk rå turnaround, både innvendig og utvendig.

+ :thumbup:

(Mangler en N, i Navigasjon i salgsannonsen)

Endret av iDuddits
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy fillern for en forskjell.100% eller ikke. Flott jobb som vanlig. Lykke til med salget :)

Takk takk.

Ett helt utrolig bra resultat! Skulle tro den var vasket med slipemaskin... Cred!!

Tydlig at børstevasken til Statoil ikek er så veldig skånsom ;)

Fikk løftet den noen hakk...igjen :) Bra jobba Ørjan!

Takk takk :)

Sinnsykt hvor mye riper de automatene lager, men egentlig ikke så rart når en ser hvordan de børstene piskes mot lakken.

Kan ikke si annet enn at det er en sinnsyk rå turnaround, både innvendig og utvendig.

+ :thumbup:

(Mangler en N, i Navigasjon i salgsannonsen)

Takk takk. Jeg vet, men har ikke sommlet meg til å rette den ;)

Lekkert :thumbs:

Takk takk :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut dette Ørjan! Hvordan kjører du wipedown etter PO85D? Har funnet at ihvertfall PO85RE krever både 3 og 4 wipedowns før oljene blir borte - noe som skapte litt overraskelser for meg på S-Max'n ihvertfall.... Jeg trodde da at 1 runde med MG FI og 1 runde med CF02 var nok til å ta alle oljene, men jeg måtte på med opptil tre ekstra runder med CF02 og da svosjet kjøresporene / hologrammene fram igjen

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive