obimann

Valget er tatt!

Hjelp, jeg er nybegynner på roterende!

Etter å ha fått opplæring av Brynjar og i samme anledning testet forskjellige produkter, så har forvirringen vært total. Det er altfor mye fint å velge mellom! Hvor skal jeg begynne? Hva skal jeg handle inn?

Det viktigste valget er kanskje maskinen. I alle fall det dyreste i mange tilfeller. Her har jeg prøvd Skil, Flex og Makita. Av disse likte jeg rett og slett Makitaen best. Godt håndtak, fint, lavt turtall å spre på, og lite varmgang. (Egentlig har jeg alltid synes Metabo har sett finest ut, men siden jeg ikke har fått prøvd den, og fordi Bernhard lovte å knuse kneskålene mine uten tillegg i prisen hvis jeg kjøpte noe annet enn Makita, så ...) Valget falt altså på Makita.

Kanskje jeg kunne klart meg med én bakplate. Men BMW'en har en del krumme flater, så jeg safer og kjøper to. En liten og en stor. 3M har lenge vært populær, så en stor 3M må på lista. Ellers er Scholl sine nye bakplater visstnok veldig bra også, både stor og liten, så en liten Scholl bakplate må testes.

Jeg har lyst til å starte litt forsiktig med maskinen. Jeg vil gjøre litt lett polering og bli skikkelig kjent med maskinen før jeg kjører en skikkelig korrigering. Første runde blir derfor å fjerne litt vaskeriper og lignende på BMW'en som har hard lakk. Etter kraftige hint fra sjefen sjøl, så faller valget på Scholl S30+ og Scholl oransje pads. Lakken på BMW'en er såpass enkel å ha med å gjøre at jeg trolig kunne gitt meg med dette.

Men så har kona en blå metallic Subaru. Som er omlakkert omtrent på halvparten av bilen, for sikkerhets skyld. Alle tiders mulighet for skikkelig kranglelakk, med andre ord! For å ha en sjanse på et noenlunde resultat på denne, så havner også Scholl S40 og blå Uber pads på lista.