West

Touran07mod; B-stolpe til besvær.

Touranen vår er jo et smykke når den er nyvaska, men et helvette etter noen dager....og ja - den er svart ;) Spesiellt B-stolper på denne mod. er litt tricky. De ser ikke ut som de er lakket med "blank" lakk (klarlakk?). De er matte og det er en yndet plass for fettmerker etter fingre når en lukker døra. Går det an å polere dette området?

Det er jo mange her inne som viser fantastiske bilder av stolper som skinner som solen etter noen runder med maskin, men de ser ut som de er lakket sorte og med klarlakk.

Er redd jeg herper mine stolper hvis jeg hiver meg over dem med maskinen.

Bilde lånt fra finn.no. Ikke min bil, men lik. En kan se at stolper er matte, og slik er de orginalt;

55_698870997.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kan du fint korrigere og polere, det er dog ikke klarlakk på de(ihvertfall ikke på Passaten min).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sånne på golfen min også, dette er vel blank plast.

Mine blir som nye etter en runde med S30 og oransje Scholl pad.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott. Takker.

East; da er det sikkert litt forskjell på Touran og golf, for mine er ikke blanke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror faktisk det er metall East.. Jeg trodde også det var plast frem til Arve byttet den ene på bilen min.. Men det kan jo være anderledes på Golf osv også da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Mercedesen er det blanke plastlister. De får jeg fine igjen med Scholl-ull/Meg #105 etterfulgt av liten orange Schollpad/Meg #205.

Jeg har matt-lakkerte på X-Trailen min og har ikke prøvd maskin på de. Forblir de fortsatt matte etter korrigering?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Mercedesen er det blanke plastlister. De får jeg fine igjen med Scholl-ull/Meg #105 etterfulgt av liten orange Schollpad/Meg #205.

Jeg har matt-lakkerte på X-Trailen min og har ikke prøvd maskin på de. Forblir de fortsatt matte etter korrigering?

Det er netopp det jeg også lurer på.... Vil ha de rene og pene uten fingermerker, men vil jo ikke ta sjansen på å herpe noe heller ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro Opaque Pre Cleaner og Opaque voks fra Swissvax vil funke bra her :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro Opaque Pre Cleaner og Opaque voks fra Swissvax vil funke bra her :unsure:

x2 på den om det er matte B-stolper :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert fint med den matte voksen. Det blir fint med en hvilken som helst voks og sealer :).

Problemet er hva man skal gjøre med ripene.

Som sagt lurer jeg på om noen har korrigert matt lakk og kan si om finishen ender like matt eller om den blir blankere. Vil ikke ende opp med at det i verste fall blir skjoldete.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sikkert funnet ut av det nå, men men :P Å korrigere matt lakk er ikke lett. Det blir på en måte blankere, men ikke speilblankt. Skjoldete? Ja. Finpolering funker best i det tilfelle jeg tok. Prøver du å gå grovt tilverks, ender du med masse opprydning. Bilen jeg tok, så bra ut etter polering, men ble skjoldete når voks ble lagt. Hadde bare collinite sin flytende, så kanskje resultatet hadde blitt bedre med opaque? På matte dørstolper funker håndpad og s30 fint :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive