offroad

Bilder borte fra SD kort?

Satt å kikka på bilder fra minnekortet via minnekortleseren i pc`n, og plutselig får jeg bare beskjed om at ikke noe bilde/fil er valgt. Når jeg så setter kortet i kameraet igjen så kommer det opp kortfeil. Tilbake i pc så får jeg ikke lest minnekortet, får bare opp spørsmål om å formatere kortet. Hva gjør jeg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt å kikka på bilder fra minnekortet via minnekortleseren i pc`n, og plutselig får jeg bare beskjed om at ikke noe bilde/fil er valgt. Når jeg så setter kortet i kameraet igjen så kommer det opp kortfeil. Tilbake i pc så får jeg ikke lest minnekortet, får bare opp spørsmål om å formatere kortet. Hva gjør jeg?

Lei situasjon. Du må i hvert fall ikke formatere kortet.

Mitt tips er å få tak i recovery-software. Det kan godt hende mye, hvis ikke all dataen kan gjenskapes.

Har ikke kjenskap til noe bestemt software her, men du kan lese litt på denne linken. http://labnol.blogspot.com/2007/01/recover-lost-digital-photos-from.html

Kan som sagt ikke gå god for noe av softwaren det linkes til der. Er det uerstattelige bilder som du absolutt vil ha tilbake kan helt sikkert Ibas hjelpe deg, men det koster fra 5.000 kroner og oppover.

Endret av sluquet
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med R-Studio. Kjørte restore på en server engang å fikk 80% tilbake på 200-300 GB. Vet ikke hvordan denne er på SD kort.... men finner info om den her: http://www.data-recovery-software.net/#features

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal i teorien være greit å gjenskape data på et sd-kort, de er som regel FAT.

Kom plutselig på en ting: ser du skriver at du ser på bilder på minnekortet via kortleser - kopier filene inn til disk om det lar seg gjøre, kan hende det hjelper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skjedd flere ganger med meg dette og jeg har lastet ned et program som heter Photorescue. Fungere gull og finner igjen bilder du ikke alltid vil finne igjen også så pass på hvem som henger over skulderen din når du kjører programmet ;) Kjør det gjerne flere ganger og du vil mest sannsynlig få opp så og si alle bildene som er borte :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skjedd flere ganger med meg dette og jeg har lastet ned et program som heter Photorescue. Fungere gull og finner igjen bilder du ikke alltid vil finne igjen også så pass på hvem som henger over skulderen din når du kjører programmet ;) Kjør det gjerne flere ganger og du vil mest sannsynlig få opp så og si alle bildene som er borte :)

FANTASTISK!! :shocking2: Redda alle bildene. Ligger nå trygt(?) på pc`n. Får fortsatt opp kortfeil i kameraet, er det mulig å få fiksa dette også eller kjøper jeg ett nytt kort? Kan jeg formatere nå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva gjorde du? Jeg har ett dødsdømt kort liggende jeg også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva gjorde du? Jeg har ett dødsdømt kort liggende jeg også..

Last ned dette, følg instruksjonene, betal 178 kroner og la det stå til! http://www.datarescue.com/photorescue/
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FANTASTISK!! :shocking2: Redda alle bildene. Ligger nå trygt(?) på pc`n. Får fortsatt opp kortfeil i kameraet, er det mulig å få fiksa dette også eller kjøper jeg ett nytt kort? Kan jeg formatere nå?

Når du har fått tak i bildene kan du trygt formatere kortet :) Grunnen til at du ikke skulle formatere før du fikk fatt i bildene, er at du da hadde overskrevet all data på kortet, og dermed ikke hadde hatt mulighet til å få igjen bildene!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er sånn som skjer fra tid til annen. Formater kortet gjerne flere ganger nå som bildene er sikre, da vet du at all gammel data er slettet (data er ikke helt bort før det har blitt overskrevet 8 ganger)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde forsøkt å gjenopprette FAT-tabellen først (det finnes to tabeller som inneholder informasjon om hva som finnes på enheten, den ene bruker å gå ad-undas, men den andre er som regel intakt). Hvis ikke det fungerer så finnes det gratis-programmer der ute som leser innholdet sektor for sektor, og hvor man da får anledning til å lagre innholdet over til en annen enhet. I "hine hårde dager" brukte jeg Norton Disk Commander for å hente ut data... og det var major pain.

Jobbet tidligere på Ibas (service-divisjonen, før den ble solgt), og innehar litt over middels kompetanse mht data recovery :)

Kjempeflott at photorescue gjorde jobben - og til 178,- så var det en minimal pris å betale for å få tilbake innholdet. Den applikasjonen går dog spesifikt på bilde-relatert innhold, og vil da ikke være i stand til å hente opp andre fil-typer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive