Gå til innhold

Sindres samling


mr.Sindre

Recommended Posts

Sindres bilpleiesamling - et voksende tegn på perfeksjonsgalskap

Det har ballet på seg med diverse remedier det siste året og samlingen per dags dato består av følgende:

Fra venstre:

- Valetpro Billberry

- Valetpro Orange Prewash

- CG Bare Bones

- CG Citrus Wash

- CG Maxi Suds

- MG NXT

IMG_2246.jpg

Diverse utblanda produkter og:

- MG Quick Detailer

- MG Rubber Shine

- IPA (50/50)

- Mac Prickbort

- Black Wow

- CG Green Clean

- CG New Look Trim Gel

- CG M-Seal

IMG_2265.jpg

Voks:

- CG Wheel Guard Felgvoks

- CG Pete`s 53

- Swissvax Onyx

IMG_2256.jpg

Polering:

- Flex roterende m/ bag

- Gloss it pads (Små)

- Scholl pads (Medium)

- Liten og stor bakplate

- MG All Metal Polish

- Scholl S17

- Scholl S03

- Scholl S40

IMG_2258.jpg

Div. Børster

IMG_2254.jpg

Microfiber og mitts

IMG_2251.jpg

Diverse:

- Owatrol Polytrol

- Nanolotus Bilglass Forsegling

- Label Off

- Riccardo clay

IMG_2266.jpg

Vaskeutstyr:

- Karcher K 5.70

- Foam cannon

- Bøtte med GritGuard

IMG_2270.jpg

Dett var dett til nå, men tror nok at det fort kan bli mer etterhvert. Si bare ifra hvis du finner grove mangler :lol:

Takk for titten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snadder her Sindre :D

Vil anbefale deg når du finner noen pads du er fornøyd med å kjøpe inn et par av hver. Veldig kjipt om en av de skulle bli ødelagt eller gå i bakken under en polering.

Har du fått testet SV Onyx´en noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snadder her Sindre :D

Vil anbefale deg når du finner noen pads du er fornøyd med å kjøpe inn et par av hver. Veldig kjipt om en av de skulle bli ødelagt eller gå i bakken under en polering.

Har du fått testet SV Onyx´en noe?

Ja, sant som du sier med padsa, har bare prøvd scholl så er ikke sikker på om det er de jeg liker best. Føler at de er litt skrøpelige både i skummet og i borrelåsen (henger dårlig etter noen vask), men er ganske fornøyd med resultatet de gir. Hvordan er andre (feks 3m og MG) i forhold?

Har testet Onyx`en på tre biler nå og en ting er ganske sikkert - den slår Pete`s ned i støvlene hva angår holdbarhet. Ettersom den ikke er så forferdelig dyr heller så ser jeg ikke at jeg kommer til å bruke Pete`s noe særlig fremover. Inne på linken i signaturen min kan du se bilen min med Onyx på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant som du sier med padsa, har bare prøvd scholl så er ikke sikker på om det er de jeg liker best. Føler at de er litt skrøpelige både i skummet og i borrelåsen (henger dårlig etter noen vask), men er ganske fornøyd med resultatet de gir. Hvordan er andre (feks 3m og MG) i forhold?

Har alltid vaska pads for hånd jeg, holder de under varmt vann til de er fyllt med vann og klemmer / vrir opp padsene så polish rester som er igjen forsvinner. Repeterer til det ikke kommer noe produkt ut av de når jeg vrir opp.

Passer på å gjøre dette etter hver gang jeg har brukt padsene så produkt ikke setter seg så fælt. Det funker i vertfall helt fint synes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør akkurat det samme som deg. Er det scholl pads du bruker?

Samlingen består nå av en del Scholl, Über pads og div Hexlogic.

Har ikke hatt noe problem med mine Scholl pads i vertfall.

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bra med produkter her ja ;)

Kan anbefale deg uber pads! Veldig holdbare, god borrelåsfeste og gode å kjøre med :)

Takker for tips, må muligens investere i Uber. Hva er forskjellen på de Uber som Scandicshine selger annet enn størrelsen? Kan jeg bruke de som er 4" og koster 90 for en topack med roterende. Isåfall er det jo rimelig billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Takker for tips, må muligens investere i Uber. Hva er forskjellen på de Uber som Scandicshine selger annet enn størrelsen? Kan jeg bruke de som er 4" og koster 90 for en topack med roterende. Isåfall er det jo rimelig billig.

Hvis jeg forstod spørsmålet ditt riktig, så er forskjellen på de forskjellige uber padsene farge(logisk nok) og grovhet. Gul er grovest, og svart er mildest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei såpass har jeg forstått, har allerede polert en del biler. Det jeg trodde var greia med de topackene med uberpads var at de hovedsaklig var til DA siden de var så billige i forhold til de som er 150mm (45 pr. stk i forhold til 125 pr. stk.) Men det er vel kanskje bare sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hehe, nei såpass har jeg forstått, har allerede polert en del biler. Det jeg trodde var greia med de topackene med uberpads var at de hovedsaklig var til DA siden de var så billige i forhold til de som er 150mm (45 pr. stk i forhold til 125 pr. stk.) Men det er vel kanskje bare sånn :)

Hehe, ok. Nei de i to-pak fungerer like bra med DA som roterende akkurat som de som er 150 mm :) Så de er ganske rimelige ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ok. Nei de i to-pak fungerer like bra med DA som roterende akkurat som de som er 150 mm :) Så de er ganske rimelige ja ;)

Supert, da blir det testing av Uber etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...