Maarten

Ford Mondeo 1994 (Rød)

Som emnet sier har jeg tatt på meg en jobb for å shine denne bilen for en kamerat. Det skal ikke være noe fancy, men jeg skulle få den rød igjen. Den var visst falmet veldig med årene. Er det noen her inne som har tatt sånne biler før? Tenker mest på hvilke puter man bør kjøre på med og hvilke komboer?

Jeg hadde sett for meg rød megs og 85 på prøverunden. Dersom dette ikke er tøft nok, ullpad og 85. Er ikke det heller tøft nok så blir det Scholl S0 og ull.

Når den har blitt rød igjen så jeg for meg å legge på Meg #21 2.0. Kun ett lag, med finishing pad.

Ka du tru? Alle kommentarer mottaes med takk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som emnet sier har jeg tatt på meg en jobb for å shine denne bilen for en kamerat. Det skal ikke være noe fancy, men jeg skulle få den rød igjen. Den var visst falmet veldig med årene. Er det noen her inne som har tatt sånne biler før? Tenker mest på hvilke puter man bør kjøre på med og hvilke komboer?

Jeg hadde sett for meg rød megs og 85 på prøverunden. Dersom dette ikke er tøft nok, ullpad og 85. Er ikke det heller tøft nok så blir det Scholl S0 og ull.

Når den har blitt rød igjen så jeg for meg å legge på Meg #21 2.0. Kun ett lag, med finishing pad.

Ka du tru? Alle kommentarer mottaes med takk ;)

Er det singelstage lakk da? Isåfall er ull veien å gå hvis den er falmet, ha da gjerne en god del pads tilgjengelig. S0 tror jeg blir noget røft :D

Så blir spørsmålet for din del hvordan det blir å fjerne kjørespor, min erfaring er en oljete finish polish, på en myk polish pad. Jeg tok to stk røde biler med SS lakk i sommer, og begge endte jeg opp med ull først, og deretter S40 på grønn uber.

To pass med godt press på ca 1600 Rpm, deretter ca 5 pass med medium press på 1900-isj og så 1-2 pass med lite press på 1600 rpm.

Prøvde også en del annet, og f.eks S30 på orange scholl ( både roterende og DA) lagde microswirls, lagde kjørespor fordi det ble for fort tørt og hologrammer.

Det er ihvertfall min erfaring av rød SS lakk, håper det er til hjelp :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det singelstage lakk da? Isåfall er ull veien å gå hvis den er falmet, ha da gjerne en god del pads tilgjengelig. S0 tror jeg blir noget røft :D

Så blir spørsmålet for din del hvordan det blir å fjerne kjørespor, min erfaring er en oljete finish polish, på en myk polish pad. Jeg tok to stk røde biler med SS lakk i sommer, og begge endte jeg opp med ull først, og deretter S40 på grønn uber.

To pass med godt press på ca 1600 Rpm, deretter ca 5 pass med medium press på 1900-isj og så 1-2 pass med lite press på 1600 rpm.

Prøvde også en del annet, og f.eks S30 på orange scholl ( både roterende og DA) lagde microswirls, lagde kjørespor fordi det ble for fort tørt og hologrammer.

Det er ihvertfall min erfaring av rød SS lakk, håper det er til hjelp :)

Alt hjelper Belle! Jeg vet faktisk ikke noe om lakk eller hvordan den ser ut! Jeg har med meg 3 stk ullpadder, får satse på at det holder ;) Han snakket ikke noe om å fjerne swirls, mao ikke noe fancy som han sa.

Jeg vil naturligvis bruke roterende først, for å få frem fargen igjen. Så hadde jeg tenkt DA, og Megs #21 etterpå på en soft pad. Jeg har begrenset med Scholl produkter, men jeg har vel Megs #80, 83 og 85. Så det burde vel gå å rette opp kjørespor med en av de. Har ikke vært borti rød bil, eller for den saks skyld Ford! Så time will showe ;)

BTW er vel helt umulig å gå DA hele veien. F.eks Megs #85 på ull sammen med DA? Jeg bare spør ;) Jeg har jo begge deler, men undret meg bare på om det kunne fungert. Men, spørs hvor falmet den er!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er en del oksidasjon ville det nok ikke være noe vits å bare bruke DA. Bruk roterende og ull som du har planlagt, med #85, for deretter å gå over med #83 på soft pad. Tror det vil gi et bra ressultat. Men om det er smørlakk, så kan det være greit å prøve seg litt frem med en mildere combo først, som f.eks #83 på polish pad. Er ikke vits i å fjerne mer lakk enn nødvendig vettu :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er en del oksidasjon ville det nok ikke være noe vits å bare bruke DA. Bruk roterende og ull som du har planlagt, med #85, for deretter å gå over med #83 på soft pad. Tror det vil gi et bra ressultat. Men om det er smørlakk, så kan det være greit å prøve seg litt frem med en mildere combo først, som f.eks #83 på polish pad. Er ikke vits i å fjerne mer lakk enn nødvendig vettu :)

Det var min tanke også! Blir til at jeg deler inn panseret eller kuffertlokket i deler, med forskjellige komboer! Så ser man kjapt hva som fungerer greit ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var min første jobb gjennomført! Eier ble veldig godt fornøyd med at bilen gikk fra lyse rosa/grå til rød igjen! Selfølgelig virket ikke kamraet mitt, så det ble dårlig med bilder :( Men jeg må si meg fornøyd med resultatet selv også. Nå har jeg en rygg som ikke er helt på nett, men sånn er det vel når det har blitt ei stund siden sist ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive