Oluf

TEST: Chemical Guys Celeste Dettaglio

39 innlegg i emnet

Ja da var DCN treffet over for denne gang, og da Kjetil fikk "lurt" meg til å kjøpe Celeste Dettaglio pga god argumentering for dybde, varm glød, god beading og sheeting. Det var egentlig bare holdbarheten han ikke skrøt av. Den er vist ikke lagd for holdbarhet, men for utseende, beading og sheeting om jeg forsto riktig.

Jeg angrer ivertfall ikke ett sekund på kjøpet (enda). Du får en dyp og varm gjød etter denne er påført, den er lett og legge men ikke den letteste og buffe av. Ikke missforstå, den er lett og buffe av, bare ikke ekstremt lett :)

Bilder av voksen:

Celeste%20Dettaglio.jpg

Celeste%20Dettaglio2.jpg

Celeste%20Dettaglio3.jpg

Hvor lite voks jeg tok kunne verken kameraet eller det blåtte øye fange opp.

Jeg la voksen på DCN treffet etter vask, lå på i ca 10-15 min og herdet ikke mer en 15 min ca da jeg måtte dra hjem pga jobb på mandag. Så ikke ut som den hadde svetta noe før jeg kjørte av gårde så ble ikke noe QD denne gang. Den ble lagt uten noe prep utenom på bagasjeluke som jeg fjerna noen riper på med s03+ og deretter s40 og wipedown innimellom og etterpå, så mulig holdbarheten kan forbedres med litt bedre prepping av lakk. Uansett så kjører jeg på med en test likevell.

Datoen er 28.09.2010 det har gått to dager siden jeg la voksen. Bilen er kjørt fra Lillehammer og oppover til Steinkjer (Nord-Trøndelag) ca 45 mil i følge gulesider, og til og fra jobb mandag og tirsdag. Det var ikke mye møkk siden det har vært sol disse dagene, men det har dugga på pga at det har vært kaldt om natta så litt finsand fra den 4km lange grusveien jeg kjører hver dag hadde festa seg sånn smått. Glemte og ta bilder før vask men skal huske det ved neste update :)

Her er det som ble brukt til vask i dag:

- Swissvax bøtte med gritguard

- Mothers mitt

- CG maxi suds ||

- Mothers felg børste på felger

Vaskeutstyr.jpg

Hadde en kork oppi bøtta som hadde ca 80% vann og 20% skum i seg. Mulig en hel gallon kork er litt mye? Skumma fælt i vertfall :)

Spylte bilen først med HT og så vask. Så avspyling igjen.

Så til sheeting:

Jeg synes den sheeta noe helt enormt, bilen står i en LITEN bakke men allikevell renner vannet av som ingenting. Videoen er tatt med crapy mobil kamera, så mye bedre ut live ;)

Filmen ble helt elendig etter upload på youtube, går det ann og laste opp i full kvalitet? (filmens original kvalitet)

Så over til beading:

Jeg hadde problemer med å få tatt gode beading bilder da jeg ikke klarte å få vannet til å ligge på bilen, det bare sheeta av :P

Men her er i vertfall ett bilde av dagens beading etter vask.

Beading.jpg

Beadinga var knall synes nå jeg, en knall voks så langt. Mye for pengene. Gjenstår bare å se hvor lenge det varer når det er så varierende temperatur og vær nå (ca 0 om natta og opp til 20 i sola på dagen). Update kommer ;)

Endret av Bilpleie gærning
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir morsomt å følge denne framover. :)

Ser ut som bilen din har skikkelig vannskrekk her ;)

Jeg kjøpte den andre vokskrukken av samme slag som Ketil hadde med i helgen og vurdere å legge et lag på en svart Mercedes i ettermiddag. Mitt første inntrykk er at jeg synes den virker litt hard i boksen. Men det gjør den ekstra drøy. Skjønner at du syntes den var grei å legge på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som førstemann som kjøper, blir sistemann som prøver :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som førstemann som kjøper, blir sistemann som prøver :D

Riktig det, ;)

Sort Merce-lakk må preppes litt først vettu ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Sandmo mente seg selv Ole G :) Sandmo var jo dessverre først..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å da skjønner jeg, ...... Jeg misforstod den ;) Følte meg litt treg her etter å ha overtalt Ketil til å åpne "salgsvogna si" ;)

Har forresten prøvd den på mobilen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir morsomt å følge denne framover. :)

Ser ut som bilen din har skikkelig vannskrekk her ;)

Jeg kjøpte den andre vokskrukken av samme slag som Ketil hadde med i helgen og vurdere å legge et lag på en svart Mercedes i ettermiddag. Mitt første inntrykk er at jeg synes den virker litt hard i boksen. Men det gjør den ekstra drøy. Skjønner at du syntes den var grei å legge på.

Skal prøve å få tak i ett bedre kamera til neste update. Vannskrekken var helt sinnsyk ut av proposjoner spør du meg. Var nesten bare "dugg" igjen på bilen etter den hatte stått i noen min før tøk, enklere har den alldrig vært å tørke. Holder det seg slik over flere måneder er dette en skikkelig knall voks.

Må lære meg hvordan jeg laster opp filmen i bedre kvalitet på youtube også, filmen er egentlig i mye bedre kvalitet en den ble etter opplasting :(

Det stemmer at voksen er veldig hard i krukka ja, men den er lett og legge å blir mye mykere etter du får den på pad'en.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F*** så fint vær det skal være nå om dagen da, sol hele tida jo. Trenger jo ikke vaske bilen :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint vær? Bor ikke på Østlandet du da skjønner jeg :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør nok ikke det nei, men regna i dag da. Så blir vel vask og en update her når jeg kommer hjem i dag tenker jeg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har nå gått 8 dager siden sist vask grunnet konstant regn og at jeg har vært sent hjem fra jobb. Planen var å vaske og oppdatere her i dag, men jeg jobba til 5 i dag også å var ikke ferdig med middag før 18.45. Det hadde blitt mørkt så jeg gadd ikke ut å vaske i 10 grader + regn, hadde ikke fått tatt noen gode bilder eller filmer uansett siden det hadde blitt mørkt.

Men bilder blir det allikevell, en smakebit på hva voksen har fått gå igjennom de siste dagene. Her er noen bilder fra dagene som har gått. Bilen har blitt kjørt på grusvei noen av de siste dagene, det skal det ikke så mye til for å skjønne heller da forresten :D

Fredag 30.10.2010

IMAG0567.jpg

IMAG0568.jpg

IMAG0569.jpg

IMAG0570.jpg

IMAG0572.jpg

05.10.2010

Her har dritten fått ligge noen dager og har tørket godt :(

IMAG0579.jpg

Og ett jeg tok i dag når jeg parkerte på gårdsplassen (06.10.2010)

Mye skitt hadde allerede blitt dratt av av dagens regn, men på hjemturen ble dritten fornyet, grusveier er bare til å forelske seg i....

IMAG0581.jpg

Slik så bilen ut så og si hele veien på nedre paneler, håper jeg ikke må jobbe til 5 i morgen også så jeg får kommet meg hjem og vaska litt. Update forhåpentlig vis i morgen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

07.10.2010

Da var det på tide med en update her.Fikk ikke dratt fra jobb tidligere enn 5 i dag heller men kosta på meg pizzabakern pizza levert rett på jobben før jeg dro hjem så jeg slapp å lage mat og kunne gå rett på vask før det ble mørkt :)

Tok ikke noen bilder før vask i dag, men dere kan jo se på bildene over å se utviklingen der. Det var ikke akkurat blitt bedre for å si det forsiktig siden den fikk 4km med gjørmete og hullete grusvei til og fra jobb i dag.

Vask

Avspyling med HT og

B%C3%B8tte.jpg

CG Maxi Suds 2

B%C3%B8tte%20%2B%20mitts.jpg

Mothers mitt til øvre paneler og Megs mitt til nedre paneler.

Føler Maxi Suds ble litt for mild da det var en god del møkk igjen etter avspyling så fant fram CG Citrus Wash og tok en strafferunde for å være sikker på at det var 100% rent før jeg begynte

Tørk

t%C3%B8rk2.jpg

t%C3%B8rk1.jpg

Så var det tørt og fint :)

t%C3%B8rk%20ferdig.jpg

Gruer meg til å ta bilen ut når det er sol nå, det var nok allt for mye dritt igjen for å ta en vask for hånd. Det var elendig glid pga all dritten, føltes ut som jeg våtslipte :P Så har vel fått en del vaskeriper nå <_< Så foam cannon står høyt på ønskelisten for neste lønning :)

Hmm, har jeg ikke glemt noe? Å JO...Her er dagens

Beading

Beading.jpg

Det beader og sheeter for full maskin enda her. Skulle jo bare mangle siden det har gått knapt 2 uker siden jeg la voksen.

Avslutter med en sheeting vid, kos dere ;)

Bilen sto slik under filmingen av sheeting, så ingen nedoverbakke utenom at det heller litt ned mot venstre. Ikke at det har noe å si.

null%20bakke%202.jpg

(Forresten, trykk på ikonet der det står 360p med en pil ved siden av etter videoen er satt til "play" og velg 480p. Da blir det i vertfall litt bedre kvalitet)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så veldig najs ut mister..... B)

Kommer du til å teste holdbarhet også ?

mvh

Ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så veldig najs ut mister..... B)

Kommer du til å teste holdbarhet også ?

mvh

Ståle :)

Emne beskrivelsen er: " TEST: Chemical Guys Celeste Dettaglio Holdbarhetstest "

Så ja :P

Holder beadingen og sheetingen seg slik over flere måneder så vet jeg hvilken voks jeg skal bruke de neste åra som kommer i vertfall ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyst på den CG voksen jeg også... :)

Men den Mothers børsten der er vel ingen felgbørste, men en hjulbrønnsbørste..? Mothers felgbørsten min har myke børster, den der så altfor stiv ut..

Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyst på den CG voksen jeg også... :)

Men den Mothers børsten der er vel ingen felgbørste, men en hjulbrønnsbørste..? Mothers felgbørsten min har myke børster, den der så altfor stiv ut..

Den markedsføres som en hjulbrønn / understell børste ja, men jeg synes den er knall på felger også. Og nei den er veldig myk, ikke hard i det hele tatt. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaska i går, fortsatt beading og sheeting for full maskin. Ingen update pga ingen forskjell fra siste vask :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasket på onsdag (10.11.2010). Hadde spart opp en god del salt og asfaltfilm og masse andre ymse greier. Tur til stjørdal, og tur-retur Steinkjer-Kolvereid 2 ganger på litt over en uke. Så her var det mye "fint" å finne.

Som sakt, mye dritt:

IMAG0774.jpg

IMAG0775.jpg

IMAG0782.jpg

Lada PB og fyrte løs, dette var dog ikke opptimalt da bilen var våt, men funka helt greit :)

PB virker:

IMAG0776.jpg

IMAG0777.jpg

IMAG0778.jpg

IMAG0780.jpg

IMAG0779.jpg

Måtte ta en del strafferunder for å få det bra så brukte litt over en liter PB tilsammen :P

Voksen tålte PB veldig bra og henger som støpt på. Det vil si på de øvre panelene. Nedre del på sidene (spesiellt venstre side) er veldig slitne. Vurderer å legge ett lag til på de nederste panelene så jeg ikke kjører rundt ubeskyttet :)

Bilen ble også håndvasket så da testet jeg Nanolex Reactivating Shampoo samtidig. Lukter ikke så godt når den er konsentrert, men etter den kommer i bøtta og blir utblandet lukter den godt.Skummer fint gjør den også. Hvor sterk denne såpa er fikk jeg ikke noe godt bilde av da all skitten ble tatt med PB. Ellers synes jeg den boosta sheetingen en smule (der det var voks fra før). Så ingen forskjell på de nedre panelene, men der er voksen så å si helt borte også da.

Som sagt, voksen sitter som støpt på øvre paneler enda:

IMAG0783.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare sååå forskjell på hvor lenge en voks varer fra bil til bil mener nå jeg...

Olejan her på forumet har en Sølvgrå Audi og jeg har en litt nyere Sort Audi.

Begge la Shield på panseret så og si likt og hans panser var halvdøtt etter bare en liten måned, mens min bil beadet/sheatet som bare det etter to måneder.

Det virket heller ikke som om MG #16 (?) lå mer enn ca. to uker på hans bil...

Begge biler var preppet på best mulig måte før voks ble lagt og herdingen ble fulgt etter boka.

Jeg har dog muuuuligens en liten teori på hvorfor det kan være slik... å det kan kaaanskje være at Olejan bruker varmtvann (høytrykk) ved avspyling, og ikke jeg?

Har hørt at voksen sheater bedre når den blir utsatt for kaldtvann kontra varmt vann...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive