paddo

Hyundai Santa Fe

Fredag 17.09.2010

fikk spørsmål om eg ville shine en santa fe bilen har vert hos meg, men da kun for vask clay og voks, denne gangen skulle den også maskin poleres.

Bilen ankom Fredag kveld rundt klokken 9, været var ikkje på min side så det ble derfor ganske få og dårlige bilder av vasken, men det som blei brukt var:

surfex HD

CG citrus wash and gloss

Bilt hammer autofoam

Meg. Wash mitt

Valet Pro Bilberry

Valet Pro felgkost

EZ mini kost.

IMG_9204.jpg

hele bilen dynket i Surfex.

IMG_9207.jpg

også dekk og felger.

IMG_9219.jpg

IMG_9222.jpg

autofoam vasket ganske godt, men skummet blei absolutt ikkje liggende på bilen, må teste litt kombinasjoner av såper og blandingsforhold i foam canonen til nilfisk, evt kjøpe meg ein fra scandic shine.

ferdig vasket tid for insperksjon

IMG_9235.jpg

var litt å ta av her ja.

IMG_9246.jpg

RDS.

IMG_9246.jpg

IMG_9256.jpg

IMG_9251.jpg

Clayet jo også bilen så her er et bilde etter halve fører døren og denne bilen ble clayet for 4 måneder siden:

IMG_9269.jpg

Etter caly var det på tiden med combo testing:

IMG_9270.jpg

dette var det beste eg fikk til før eg ga meg på fredag.

IMG_9292.jpg

Lørdag 18.09.2010

forsatte med combo testing, brukte vel 7-8 timer og prøve altmulig for å bli kvitt hologrammene, fant til slutt ut at Meg 83 på blå 3m pute og veldig masse refine på 700rpm og uten press måtte faktisk løfte maskinen, men da blei til slutt holo fritt :)

orket ikkje 7-8 timer med combo testing i strekk så det blei litt vask av felger og rensing av bilen invendig også i løpet av lørdagen.

IMG_9314.jpg

felg og dekk før behandling

IMG_9327.jpg

surfex og bilberry for virke

IMG_9330.jpg

ser ut som det var litt drit i det dekket, faktisk så var alle dekkene like gale, glemte jo selfølgelig etter bilde av felgene da.

IMG_9342.jpg

et kjapt 50\50 av dørpanelet.

IMG_9353.jpg

IMG_9359.jpg

brukte mothers leather cleaner og conditioner på alt av skinn i bilen og meg carpet cleaner på alt annet.

IMG_9398.jpg

hologrammer hvor sa du?

IMG_9437.jpg

dette blei beste resultat eg fikk tid til etter en hel dag gikk vekk i å finne ein combo som ikkje lagde holos.

Søndag 19.09.2010

denne dagen gikk eg over hele bilen med Meg 83 på blå 3m pute resultatet blei langt i fra 100% men det blei holo fritt og veldig masse bedre en det var.

IMG_9482.jpg

IMG_9450.jpg

som sagt ikkje 100% da måtte eg nok hatt bilen en del lengre og gått over hele bilen med Meg 95 da swirls var omtrent like dype som RDS.

IMG_9449.jpg

IMG_9510.jpg

var også så heldig på søndagen at eg fikk et lite besøk av solen så eg kunne bruke den til holo sjekk.

etter dette fikk eg veldig dårlig tid så blei dårlig med bilder så eg hopper direkte til ferdig bildene som også blei tatt i all hast da bilen måtte tilbake til eier.

IMG_9546-1.jpg

IMG_9549.jpg

IMG_9568-1.jpg

5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei bra dette. Så ut som bilen hadde trengt en runde eller to med litt sterkere avfetting, typ Tartdis, Crack9000, eller kanskje prickbort. Hadde nok spart deg for litt claying da :)

Så veldig blank ut!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av en forandring :) Brukte du ikke voks til slutt da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei bra dette. Så ut som bilen hadde trengt en runde eller to med litt sterkere avfetting, typ Tartdis, Crack9000, eller kanskje prickbort. Hadde nok spart deg for litt claying da :)

Så veldig blank ut!

har ikkje noen av disse i samlingen...enda:)

takk:)

Bra jobba :thumbup:

takk:) men var flere ganger på lørdagen eg følte for å ligge meg ned i fosterstilling på garasje gulvet.

Litt av en forandring :) Brukte du ikke voks til slutt da?

takk, joda blei et lag med collonite 915, men som sagt dårlig med bilder på slutten pga tids knipe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo ut som et bra løft dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble et fint løft av en sliten lakk og et skikkelig møkkete interiør. Cred for bra innsats!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo ut som et bra løft dette :)

joda, men føler eg ikkje fikk gjort meg ferdig, kunne tenkt meg å gå over hele bilen med Meg 95, 83, 80 for å få den 100% men det var det ikkje tid til.

Ble et fint løft av en sliten lakk og et skikkelig møkkete interiør. Cred for bra innsats!

bilen er blitt røyk i alle di 192000 det har gått så var del møkk inn den ja, tusen takk for cred:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jobba!

Så det er du som stukket av med gamlebilen til Alexander? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jobba!

Så det er du som stukket av med gamlebilen til Alexander? ;)

takker :) er nok det ja ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra korrigering her :)

Men lønner seg nok og bruke mer tid og kjemikalier på forvasken, type prickbort/tardis :)

Cred gitt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive