Brynjar

Ford Mondeo 2008 modell

25 innlegg i emnet

Ford Mondeo Ghia 2008 modell

Ble ikke noen dokumentasjon av vask denne gangen og bilen kom også ferdig polert gitt :D Antatt bare en liten glanspolering?!?:

DSC_0632.jpg

Neida, tullet bare.. Her var det nok å ta av:

DSC_0456.jpg

DSC_0457.jpg

DSC_0458.jpg

DSC_0464.jpg

DSC_0479.jpg

Etter en god og lang runde med S03G og gul pad.. Lakken var knallbra å jobbe med - korrigerte veldig bra mellom 1500-2100rpm og ved å kjøre ned polishen på slutten så avsluttet den mer eller mindre holofritt:

DSC_0482.jpg

DSC_0485.jpg

Den hardtarbeidende polish-nerden:

DSC_0495.jpg

Denne lakken ga selvsagt mulighet for litt 50/50 action:

DSC_0498.jpg

DSC_0504.jpg

DSC_0506.jpg

DSC_0516.jpg

DSC_0533.jpg

DSC_0542.jpg

Deilig når ettermiddagsolen titter inn å lyser opp lokalene:

DSC_0548.jpg

DSC_0563.jpg

DSC_0559.jpg

Kjørt S30 her:

DSC_0567.jpg

Krokfestet var avtakbart og kulen var aaaaalt for rusten.. Kom til å tenke på Kazzper som nevnte dette i en av mine tidligere tråder så jeg fant ut at jeg måtte gjøre noe med den.. Pusset kula ned, mattet ned med 800 korning matteklut og maskert litt:

DSC_0569.jpg

Et kostesskaft og litt skikkelig tape så var lakkeringsbåsen klar:

DSC_0574.jpg

To lag med Hammerite lakk gjorde susen:

DSC_0580.jpg

Before:

DSC_0582.jpg

Efter:

DSC_0589.jpg

Føre:

DSC_0592.jpg

After:

DSC_0597.jpg

Så var det IPA og nedspyling for å få fjernet rester. Bilen fikk også mellomsteg med S30 og UFSE:

DSC_0609.jpg

DSC_0620.jpg

DSC_0621.jpg

Joda, klar til LSP dette:

DSC_0623.jpg

DSC_0634.jpg

Interiøret ble renset med Foma Combivac, skinnrens med SV, Green clean først etterfulgt av Scholl purple 9000:

DSC_0636.jpg

DSC_0652.jpg

LSP valget endte på SV Endurance denne gangen(CFP lagt i bunnen):

DSC_0641.jpg

DSC_0643.jpg

DSC_0650.jpg

Så ble bilen kjørt 5 mil i sprutregnet før eieren fikk overrekket nøklene ;) :

DSC_0666.jpg

Ikke like gøy å levere fra seg våt bil og allerede skitne dekksider, men må man så må man.. TId brukt på denne rakkeren er nærmere 30 timer:

DSC_0664.jpg

Takk for titten!

23

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice as usual...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobb med den..

lakking av slepekrok.. smart!!!

et tips jeg fikk var og bruke bly av blyant og tegne på kula før jeg satte på campingvogna.. det smører i steden før noe annet gris som fett eller spray..

det fungerer og ikke blir det noe "gnisse" lyder når man kjører heller..

cred for den..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt et pent resultat, kan ikke klage på finishen der nei :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent som alltid. Vanvittig flotte bilder av blank lakk også. Cred for nok en swirlfri bil på veien igjen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kremjobb som vanlig Brynjar!

+ Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkering i detail er plusspoeng :)

Veldig bra jobb igjen Brynjar....

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok de beste 50/50 bilda jeg har sett i min 10 mnd.lange karriere på dcn.no :) Skal aldri slutte å jobbe nattskift så lenge det ramler inn så mange gode S&S tråder som i natt ;) Masse cred fra meg igjen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig Brynjar B)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si noe på denne jobben. Levert i god gammel Brynjar stil.. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finifin detail dette :) Creds fra meg.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I like! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent :) Likte godt de 50/50 bildene ja!

Meget pen bil også! Liker godt de nye mondeoene...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hur bra som helst det her ja :)

S03 Gold, S30+, UFSE og CFP? Merket du forskjell fra UFSE til CFP, eller brukte du kun CFP som heft for Endurance etter at du fjernet oljene fra UFSE?

Og jommen er det delig når det avslutter nærmest holofritt etter S03G... fint med akkurat passe hard lakk hvor også RDS forsvinner uten å lage ghost city :) Hvor langt ned i RPM går du da med S03G?

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hyggelige tilbakemeldinger:-) Eier har ikke vasket bilen selv, men han har brukt "noen" som vasker bilen for hånd for en billig penge til den delen.....

Hur bra som helst det her ja :)

S03 Gold, S30+, UFSE og CFP? Merket du forskjell fra UFSE til CFP, eller brukte du kun CFP som heft for Endurance etter at du fjernet oljene fra UFSE?

Og jommen er det delig når det avslutter nærmest holofritt etter S03G... fint med akkurat passe hard lakk hvor også RDS forsvinner uten å lage ghost city :) Hvor langt ned i RPM går du da med S03G?

Ja, ble skikkelig smør på flesk denne men jeg hadde god tid, derfor juvelerte jeg med UFSE. Det jeg liker med den er at du kan bare ha på en liten ert på pad'en, så er det langkjøring så lenge du bare måtte ønske. På spm nr 2 så er det helt riktig som du skriver:-)

Drar S03G helt ned i 600-900rpm.. Trikset er også å spraye på en sprut med H2O på pad'en før man avslutter - det hjelper veldig..

2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakkert Brynjar :)

Kvalitetsarbeid så det holder ;)

Råe 50-50 bilder også.

Cred på denne :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobb igjen. Cred gitt :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flink gutt! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakkert.:) Flotte refleksjons bilder.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hyggelige kommentarer:-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive