cotte78

Ford Mondeo 07 mod Panter svart

23 innlegg i emnet

Jeg mangler bilder av bilen før vask og av selve vasken. Dette skyldes det flotte sommer været i Trondheim.:blink:

Forvasken besto av følgende:

Tardis på nedre paneler.

Valet Pro Orange Pre-Wash blandet 1:5 som avfetting på resten av bilen.

Espuma 1:5 til felger + kost

Valet Pro orange pre-wash 1:5 blandig på dekksider + kost

Så ble hele bilen skummlagt med Valet Pro snowfoam blandet 1:1 (renser bra)

Vasken ble utført i vanlig 2BM med CG maxisuds som såpe og mothers mitt.

Clay denne gangen ble X-clay fine grade. Clay lube er som alltid ONR blandet 1:20

post-869-016544600 1281217034_thumb.jpg

Parkerings ripe før clay:

post-869-048396600 1281217435_thumb.jpg

post-869-061522900 1281217438_thumb.jpg

Ripe etter clay:

post-869-088452500 1281217617_thumb.jpg

På bildet kan det se ut som ripen er helt borte, det stemmer ikke helt.:mellow:

Clay av bakluke:

post-869-067418200 1281217004_thumb.jpgpost-869-092141500 1281217032_thumb.jpg

post-869-054434700 1281217030_thumb.jpgpost-869-068343400 1281217031_thumb.jpg

Det var veldig mye å jobbe med for clay`en, alle horisontale flater måtte tas to til tre ganger for å bli bra.

Runde to på bakluke:

post-869-034181900 1281217625_thumb.jpg

post-869-042473200 1281217626_thumb.jpg

Slik så bakluken ut etter clay:

post-869-055774400 1281216997_thumb.jpg

X-clay er fin å jobbe med, som alle andre clay barer er denne mye lettere å bruke hvis den får ligge i varmt vann først.

Div. Inspeksjonsbilder:

post-869-096900000 1281217284_thumb.jpg

post-869-092628800 1281217333_thumb.jpg

post-869-081091200 1281217286_thumb.jpg

post-869-004650300 1281217322_thumb.jpg

post-869-049442800 1281217323_thumb.jpg

post-869-094405500 1281217324_thumb.jpg

post-869-066849000 1281217326_thumb.jpg

post-869-013674400 1281217328_thumb.jpg

post-869-077387300 1281217329_thumb.jpg

post-869-003638700 1281217331_thumb.jpg

post-869-059906800 1281217332_thumb.jpg

Det var da litt å ta tak i.:)

Startet med å korrigere plastikk fangere.

Testet Scholl S30 på Scholl ull pad, resultat:

post-869-029079700 1281217501_thumb.jpgpost-869-085544900 1281217502_thumb.jpg

Dette tok ikke nok, prøvde meg med Scholl S17 på ull pad

post-869-058208700 1281217569_thumb.jpg

Effekt lakk er topp, men det er ikke denne looken jeg er ute etter. Ripene er forsatt godt synlig.

Finner fram våtslipe utsyr: ONR blandet 1:20 som lube og 3M slipe kloss.

post-869-087514900 1281217675_thumb.jpg

Våtslipt forskjerm:

post-869-044588500 1281217574_thumb.jpg

Scholl S30 med Scholl ull pad:

post-869-063842700 1281217571_thumb.jpg

Nei, dette er ikke bra nok. Jeg prøver Menzerna SIP på orange Scholl pad.

post-869-001735100 1281217573_thumb.jpg

Menzerna SIP blir løsningen på plastfangerne på Mondeoen.

halv slapp 50/50 av bakfanger:

post-869-020530600 1281216990_thumb.jpg

post-869-092151200 1281216991_thumb.jpg

Riper på bakfanger:

post-869-032108600 1281217437_thumb.jpg

post-869-096907500 1281217439_thumb.jpg

Etter en runde SIP

post-869-020556100 1281217078_thumb.jpg

post-869-053145300 1281217079_thumb.jpg

Nei, f... våtslip er nok veien å gå.

post-869-070899100 1281217677_thumb.jpg

post-869-090749800 1281217719_thumb.jpg

Runde to med SIP

post-869-005250100 1281216995_thumb.jpg

Innsteg bagasjeluke:

post-869-057913000 1281217276_thumb.jpg

post-869-042549600 1281217278_thumb.jpg

SIP var her:

post-869-055096600 1281217076_thumb.jpg

post-869-018730500 1281217081_thumb.jpg

Bakfanger ferdig korrigert.

post-869-037899600 1281216996_thumb.jpg

Ja, ja, jeg skjønner tegninga. Slipe, slipe.:)

post-869-036815200 1281217679_thumb.jpg

post-869-026617400 1281217718_thumb.jpg

Resultatet så slik ut:

post-869-084018500 1281217496_thumb.jpg

post-869-086903300 1281217498_thumb.jpg

Jeg tok mange lakk målinger av taket på bilen, lakkverdiene lå på 120my. Jeg gikk på med Menzerna SIP og gul cutting pad fra Hex-Logic. Dette tok ikke alt av RDS.

Fortsatte på bakluka med samme combo før jeg tok kvelden.

Startet neste dag med innspeksjon, ble ikke helt fornøyd med resultatet av SIP.

Prøvde Menzerna PO S100, med Hex-logic cutting pad (gul), på panser.

post-869-060445900 1281217041_thumb.jpg

Måtte ta en runde til.

post-869-013886800 1281217075_thumb.jpg

post-869-035044600 1281217073_thumb.jpg

Dette støvet mye og paden ble veldig fort full av produkt. Paden måtte renses etter hvert pass.

Perfekt mulighet til å teste Scholl S03 Gold. Med gul Hex-logic pad.

post-869-015961300 1281217568_thumb.jpg

Måtte ta to runder med mye press for å fjerne alt.

post-869-085350500 1281217566_thumb.jpg

Scholl S03 Gold er kjempe god å jobbe med. Dette er min nye favoritt.:)

Men det lager selvfølgelig kjørespor.

post-869-083390000 1281217390_thumb.jpg

Panser etter Scholl S40

post-869-059476300 1281217565_thumb.jpg

post-869-038762500 1281217562_thumb.jpg

post-869-025725300 1281217564_thumb.jpg

Fører side:

post-869-039779700 1281217619_thumb.jpg

post-869-074075800 1281217620_thumb.jpg

Våtslip:

post-869-057447300 1281217721_thumb.jpg

post-869-010174100 1281217723_thumb.jpg

Måtte fylle i litt lakk i de dype ripene og slipe litt mere:

post-869-086473700 1281217724_thumb.jpg

post-869-026458000 1281217726_thumb.jpg

post-869-057682200 1281217727_thumb.jpg

post-869-077964500 1281217751_thumb.jpg

post-869-023508800 1281217753_thumb.jpg

Dype riper i innsteget på passasjerdør.

post-869-097876400 1281217037_thumb.jpg

Her ble det fyllt lakk og polert for hand med Scholl S3 gold. Så kjørt med maskin, orange Scholl pad med Scholl S40

For hand:

post-869-007727000 1281217282_thumb.jpg

post-869-060997500 1281217283_thumb.jpg

Etter Scholl S40

post-869-097438200 1281217279_thumb.jpg

Etter Scholl S3 gold x2 og Scholl S40

post-869-045373300 1281217132_thumb.jpg

Passasjer side før korrigering.

post-869-042992600 1281217127_thumb.jpg

post-869-073000700 1281217128_thumb.jpg

post-869-086324400 1281217121_thumb.jpg

post-869-008912000 1281217123_thumb.jpg

Framskjerm passasjer side etter Scoll S03 Gold x2

post-869-092197500 1281217124_thumb.jpg

post-869-012618800 1281217126_thumb.jpg

Framskjerm etter Scholl S40

post-869-094455300 1281217129_thumb.jpg

Våtslip og lakkmålinger på passasjerdør:

post-869-098374900 1281217395_thumb.jpg

post-869-020228700 1281217398_thumb.jpg

post-869-082473300 1281217728_thumb.jpg

post-869-018107100 1281217730_thumb.jpg

post-869-037084100 1281217731_thumb.jpg

post-869-016487100 1281217750_thumb.jpg

Dør etter Scholl S03 Gold. X2 runder.

post-869-023869600 1281217445_thumb.jpg

post-869-048382700 1281217446_thumb.jpg

post-869-015881200 1281217448_thumb.jpg

Kjørespor etter Scholl S03 Gold

post-869-059783600 1281217335_thumb.jpg

post-869-032627500 1281217389_thumb.jpg

Dører passasjerside etter Scholl S40

post-869-018519800 1281217039_thumb.jpg

Speilhus før korr.

post-869-027974300 1281217669_thumb.jpg

Speilhus etter korr.

post-869-055777500 1281217666_thumb.jpg

Speilhus med LSP.

post-869-013950000 1281217668_thumb.jpg

Vi fant en steinsprut på taket av bilen som vi ikke fikk med på første runde.

Fyllte denne med lakk og ga taket en overhaling med Scholl S03 Gold etterfulgt av Scholl S40

Fylling av steinsprang.

post-869-024057500 1281217131_thumb.jpg

Ut i solen for en skikkelig hollo sjekk.

post-869-054234800 1281217245_thumb.jpg

post-869-012402800 1281217242_thumb.jpg

post-869-086888200 1281217243_thumb.jpg

:o

Da var jeg gla for att min kjære Flex DA var med meg.:P

Flex DA, blå Uber pad og Menzerna PO 85 re

post-869-006640700 1281217173_thumb.jpg

post-869-093886700 1281217174_thumb.jpg

post-869-038587500 1281217176_thumb.jpg

post-869-064672000 1281217177_thumb.jpg

post-869-094817200 1281217239_thumb.jpg

LSP er 2x CG Ezyme, Swissvax Autoban og Pneu på felg/dekk

post-869-072415400 1281217071_thumb.jpg

post-869-004214700 1281217083_thumb.jpg

post-869-065778000 1281217433_thumb.jpg

post-869-065391400 1281217441_thumb.jpg

post-869-065645100 1281217443_thumb.jpg

post-869-029143300 1281217485_thumb.jpg

post-869-000820400 1281217487_thumb.jpg

post-869-023592300 1281217489_thumb.jpg

post-869-029849900 1281217491_thumb.jpg

post-869-088470100 1281217162_thumb.jpg

post-869-015417200 1281217165_thumb.jpg

post-869-063259400 1281217166_thumb.jpg

post-869-055571100 1281217168_thumb.jpg

post-869-074156800 1281217492_thumb.jpg

post-869-035908100 1281217035_thumb.jpg

post-869-076783900 1281217036_thumb.jpg

23

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice work Christian..

Sort er lekkert når det er velstelt, og flotte solbilder.

Godt å se en S&S fra deg, og cred er selvsagt gitt for vel gjennomført jobb og write up..

Regner med at du feiret med litt "heimert" og en sigar? :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett og slett lekkert ble det....

gjort litt av det meste her... :D

ble litt forundret over de merkene på dørene der. så nesten ut som lakksig....

Kred er en selvfølge, og DA er greit å ha i backup.... vet jo aldri når disse bilen dukker opp hvor en nesten ikke klarer seg uten....

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb, som sagt er sort ikke så værst når det har fått litt stell :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt rå jobb du har gjort på denne Christian!!!!

Mye sliping og hologrammer som du fikset lett. Som en detailer i toppklasse!

OG selvfølgelig, for en jobb som denne, CrEd!!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid korrigering dette her. Tipper eier likte resultatet :) Cred er sendt i din retning.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra jobb og writeup! Ble stor forskjell ja ;)

+ cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja her var det litt å henge fingrene i. Topp resultat :thumbup:

+cred

Scholl S03 Gold er kjempe god å jobbe med. Dette er min nye favoritt.:)

Dette var gøy å høre siden jeg akkurat har bestilt denne :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bernhard

Takk for kred.:)

Det ble en liten sigar når jobben var ferdig, HB sparer vi til finere anlendinger (som TDS).:)

Godt å endelig lage en S&S, det har blit flere biler i år, deriblandt en strøken BMW Z4. Skal prøve å bli flinkere til å dokumentere jobbene jeg tar.

Tyggern

DA er nesten ett must på sort lakk, jeg var sikker på att alt av holo var borte etter å ha kjørt Scholl S40. Jeg inspiserte lakken nøye med Ledlenzer og lyskaster. Dette var etter å ha dynket bilen med Scholl CF02 og ValetPro snowfoam blandet 1:1

Klarte ikke å se noen feil i dette lyset. Takk for kred.:)

Trogha

Svart bil er aldrig feil.;)

Petter

Tusen takk for kjempe hyggelig tilbakemelding og kred.:)

Jeg må prøve meg på Photobucket så bildene blir bedre, mye å jobbe med enda.

ØHN

Eieren av bilen var med på det meste av denne jobben, han tok dørhandtak, fjernet polish rester osv.

Han var veldig forøyd, men ble sjokkert over hvor mye jobb det var. Brukte 30+ timer, da regner jeg bare mine timer.

Takk for kred.:)

Mats

Takk for kred.

jkart

Det var en hyggelig overaskelse å prøve Scholl S03 Gold, du kan glede deg til å teste denne.:)

Minimalt med støv, lang arb. tid. og bra med cut er de store fordeleene med denne.

Med Menzerna PO 100 prøvde jeg det meste av triks:

Startet på laveste hastighet, øke til 1800 r.p.m= kort arb tid + pad full av polish

startet på 1800 rpm 3-4 pass så ned til 1100 rpm= kjører paden tør+ pad full av pollish

Blandet 2 erte store dråper PO 100 og 2 erte store dråper Scholl S40= forlite cut

Blandet 3 erte store dråper PO 100 og 1 dråpe Scholl S40= bra arb tid men framdeles pad full av polish etter ett pass.

Takk for kred.:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig fin ut, og hologrammene stakk av ;) Cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo ut som du fikset denne biffen ganske greit :) Tror kanskje du hadde klart å fjerne holo med roterende om du hadde testet med S30+ i stede for S40(om du har den?), da det så og si ikke er cut i S40 og dermed ikke klarer å fjerne holo. Det er i alle fall min erfaring :)

Blankt og pent ble det i alle fall til slutt. Cred fra meg!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
:thumbs: credalicious :)
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba ;) Panther Black er en veldig pen farge...

Men fy s#tan så høy den er!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid prosess dette her Cotte... ble knallbra denne her, ser brutalt ut etter sliping av lakken gitt, men blir strøkent og slett latt etterpå... :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig fin ut, og hologrammene stakk av ;) Cred :)

Takker.:)

Så jo ut som du fikset denne biffen ganske greit :) Tror kanskje du hadde klart å fjerne holo med roterende om du hadde testet med S30+ i stede for S40(om du har den?), da det så og si ikke er cut i S40 og dermed ikke klarer å fjerne holo. Det er i alle fall min erfaring :)

Blankt og pent ble det i alle fall til slutt. Cred fra meg!

Jeg vurderte å gå på med Scholl S30, men jeg hadde lyst til å få fram mest mulig glans i lakken. Derfor testet jeg Scholl S40 på panser, det så veldigbra ut under lyskaster og med ledlenzer. Men det var nok ikke tilstrekkelig med cut i S40 til å fjerne hologrammer. Har du jobbet mye med S30? Hvordan glossen i S30 er kontra S40?

:thumbs: credalicious :)

Takk, takk.

Bra jobba ;) Panther Black er en veldig pen farge...

Men fy s#tan så høy den er!

Det blir nye felger og div. endringer på denne bilen. Den har vært leasing bil tidligere.

Solid prosess dette her Cotte... ble knallbra denne her, ser brutalt ut etter sliping av lakken gitt, men blir strøkent og slett latt etterpå... :)

Den ble en grei forbedring, man lerer mye av å være på DCN.:)

Scandicshine sitt kurs har også vært veldig nyttig.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderte å gå på med Scholl S30, men jeg hadde lyst til å få fram mest mulig glans i lakken. Derfor testet jeg Scholl S40 på panser, det så veldigbra ut under lyskaster og med ledlenzer. Men det var nok ikke tilstrekkelig med cut i S40 til å fjerne hologrammer. Har du jobbet mye med S30? Hvordan glossen i S30 er kontra S40?

Er nok ikke den som har jobbet mest med S30+. men har da brukt den på et par biler. Det blir nok litt mindre gloss med S30 kontra S40, men det beste er jo S30+ først og deretter S40 B) Testet også bare S40 som sluttsteg vs S40 etterfulgt av SV CFP på et par biler på kurset i Ås, og jeg(m. flere) synes i alle fall at det ble blankere med CFP til slutt :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, hvis du sparer på heimert til finere anledninger så vil jeg ikke vite hva du drikker ellers :)

Håper du tupper deg selv i ræva og blir flinkere på dokumentasjonen ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra dette her, masse våtslip og greier. Deilig og blank ble den også! Sticky lakk på denne eller? Hadde vel en slik på kurset på ÅS med sticky om jeg ikke husker feil?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrekt det East..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb dette her Cotte :) .

Masse fine bilder og god writeup.

DA maskin er et must når holo spøkelset kommer.

Ble meget bra og Cred er selvfølgelig avgitt :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive