jan tore

Hardhet på lakk

Hei.

I går startet jeg på min første lakkorigering. Min egen E36, som er omlakkert svart for en stund siden. Jeg fikk tatt mye dårlig lakk rundt om, men jeg synes det var veldig vanskelig å få en skikkelig lsp klar finish på hele panelene.

Nå antar jeg at denne lakken var veldig myk, da litt for mye arbeid med microfiberen for å fjerne polishrester, resulterte i microswirls.

Produktene jeg brukte var 3M Ultrafina se med blå pad, og 3M Svart rubbing(husker ikke navnet), med oransj pad.

Nå var jo strengt tatt ikke problemet at den svarte ikke tok nok, for rds og lignene ble merkbart mindre, fort. Men jeg slet med at det satt microswirls igjen på lakken, som jeg ikke fikk vekk skikkelig.

Noen som vet hva tingen kan være her?

- Jan Tore

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk ikke skikkelig vekk med 3M Ultrafina? Mulig at du må på med en litt grovere mellompolish da UF ikke var grov nok..

MF kan lage microswirls hvis lakken er myk, CG Fluffers og Swissvax sine rosa kluter er kanon på lakk som riper lett..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk ikke skikkelig vekk med 3M Ultrafina? Mulig at du må på med en litt grovere mellompolish da UF ikke var grov nok..

MF kan lage microswirls hvis lakken er myk, CG Fluffers og Swissvax sine rosa kluter er kanon på lakk som riper lett..

Det virket ikke slik nei. Nå hadde jeg litt dårlig belysning, men jeg fikk jo klart svar på at jeg hadde feilet når jeg stod opp og så på bilen i dag. Det var ikke bare microswirls, men jævlig med hologrammer også :( Kan dette ha noe med at jeg kjørte Ultrafina for lenge forresten?

Skal helt klart gå til innkjøp av slike kluter ja. Det gikk jo med mine også, men bedre å være på den sikre siden :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ikke det kan ha noe med at du kjørte UFSE for lenge nei.. Den kan kjøres leeeenge uten noe problem. Men du kan teste med ganske kraftig press med UFSE 2-3 pass, før du tar det litt roligere på slutten. Er ikke mye cut i den, så trenger litt press for å ta kjørespor/hologrammer på medium hard lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis så har du vel rett og slett så myk lakk at du ikke greier å avslutte hologramfritt med roterende (hvis det er det du bruker). Det er jo ikke akkurat noe uvanlig fenomen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg konkluderte med når jeg gav meg nå.. Jeg antar at jeg må over på DA da?

Hva skal jeg kjøre på DA for å være sikker på å få vekk hologrammene?

Endret av jan tore
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive