AudiRS2

Problemer med SV CFP

Har begynt å legge CFP på A4 for å få på Concorso US voks. Men sliter no sykt, og er egentlig rimelig skuffa over et produkt som koster så mye.

Har prøvd stort sett det meste jeg komme på av triks. Primet pad med vann, qd, produkt osv, kjørt allt fra små områder til større, stort sett alle hastighetr, samt alle typer pader jeg har.

Sliter faktisk med at produktet tørker ut når jeg sprer... Dette har jeg aldrig opplevd med noe annet tidligere, og det er derfor jeg er skuffet over CFP.

Imorgen har jeg tenkt å prøve med DAS maskina, håper det fungerer bedre, hvis ikke så går CFP`n i søpla og tilbake til vertua bond for hånd...

Noen tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også litt problemer med dette i starten, men det gjelder å bruke en veldig myk pad og bare kjøre 2-3 pass maks. Samt at det blir bedre etter hvert som du får primet padden med produkt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 pass på medium - myk pad, lite til ingenting press, 1500rpm og rett av..

Selv har jeg funnet en nydelig pad som fungerer utrolig bra med FCP(vet desverre ikke navnet på den). Med den kan jeg kjøre CFP enten 3 pass som beskrevet over eller så kan jeg juvelere den nærmest helt bort med lav rpm.. CFP kan være et noe tricky produkt å bruke og det er ikke alltid at det er den mykeste pad'en som er den beste da disse fort trekker til seg for mye produkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over, fin pute primet med vann eller QD hjelper. Jobb på små områder av gangen. På DA skal det ikke være noe problemer(men bruk gjerne litt mer produkt på første passet for å få mettet pad'en litt)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Common sense, rist før bruk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allt dette er prøvd gitt... Det jeg sliter med er at CFP kjøres tørt når jeg sprer på 900rpm (laveste hastighet på maskina mi)

Da er det jammen ikke lette å buffe av etterpå gitt... Brukte 2 timer på panseret på bilen...

Satser på at DA løser saken. Lakken på denne bilen er heller ikke sticky. Prøvde å kjøre MG 205, og det gikk lett som en lek.

Rista godt...

Endret av AudiRS2
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme skjedde meg da jeg kjørte CFP ute i 30 grader, men hverken før eller etter dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CFP + DA = :thumbs:

Tar nok litt lengre tid, men utrlig hvor lett det var å buffe av, samt helt konge å se hvordan metalic lakken popper.

Så nå står bilen å herder første lag US, så skal det ett lag til på før bilen skal få stå å godgjøre seg litt ute i solen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive