Gå til innhold
Hans Marius

Volkswagen Passat

Recommended Posts

Hans Marius    1 227
Hans Marius

Volkswagen Passat

IMG_3950.jpg

Torsdag 08.07.10 fikk jeg med meg denne bilen hjem for en skikkelig skuring. Eieren er dama til en kollega av meg, og de hadde fått en ganske god pris på bilen, siden den var så som så lakkmessig. Dermed ville de at jeg skulle prøve å rette opp i det forrige eier hadde gjort så godt som mulig, slik at di i alle fall viste hva som måtte lakkeres for å bli bra. Hele fronten så ut som den var blitt skutt på med hagle, så jeg fikk tak i flekklakk fra Ødegård lakk for å legge i steinsprut. Fikk ha denne bilen i nesten 4 dager, så jeg skulle ha nok med tid. Brukte til sammen litt over 36 timer på jobben.

Startet på Torsdag etter jobb med vask og clay.

Produktliste vask og tørk:

Mac 124 Prickbort

Autosmart Tardis

Bilthamber Surfex HD 1:3

Autosmart Safe Wheel 1:3

SS Foam Cannon

Karcher K6.50

2BM m GG

Poorboys SS&S

Meguiars NXT Tech Wash

Chemical Guys Maxi Suds II

Chemical Guys W+G

Sonax Glansvask

Ullhanske fra Autobahn bilpleie

Billig Rema 1000 vaskehanske til hjulbuer o.l

Bilthamber Autofoam

Swissvax Wheel Brush

Swissvax Detail Brush

Mother’s børste til hjulbuer

Mother’s felgbørste

EZ wheel brush

Ferrobet Rustvask

Meguiars dekkbørste

Micropack drying towel

Nanolotus chenille svamp(?)

Kompressor

Bilen var ikke så ille verken mtp vanlig møkk eller asfalt, men kjørte allikevel på med den vanlige prewash runden. Startet med å legge Autosmart SW 1:3 på felger før jeg la Prickbort på tørr lakk fra vinduer og ned, og Surfex HD 1:3 på resten av bilen. Lot dette virke i noen minutter før jeg kjørte på med foam cannon med en blanding av ca 450 ml Autofoam, en liten dasj Sonax Glansvask og resten varmt vann. Lot så dette virke i ca 5 minutter før det ble spylt av grundig med HT. Deretter gikk jeg litt nøyere til verks på felgene. Brukte igjen Autosmart SW 1:3 på felgene, sammen med div børster, og Surfex HD 1:3 på dekk. Jobbet først inn felgrensen med SV Wheel Brush på forsiden av felgen, før jeg brukte EZ Wheel Brush på innsiden. Så en liten runde igjen med Mothers felgbørste på forsiden av felgen. Deretter jobbet jeg inn Surfex på dekksidene med Meguiars dekkbørste, før jeg sprayet et nytt lag Surfes på dekksidene som fikk stå å godgjøre seg noen minutter. Mens felgrensen og surfexen fikk jobbe, sprayet jeg Prickbort i hjulbuene. Ikke så mye bak, da det er stoffskjermer der, mens det var plast fremme. Etterpå foamet jeg hjulbuer, felg og dekk med den samme blandingen som ble brukt på lakk. Så fikk dette stå noen minutter igjen, før det ble spylt grundig av med HT. Gjorde dette på alle fire felgene, før jeg startet med håndvask på resten av bilen. I bøtta brukte jeg en skvett Megs NXT såpe, litt CG W+G samt bittelitt CG Maxi Suds II, sammen med en ullhanske fra Autobahn bilpleie. Vasket som vanlig fra tak og ned, med avspyling av såpe innimellom så det ikke skulle tørke. Etter den vanlige håndvasken skummet jeg igjen lister og detaljer som jeg deretter brukte SV Detail brush på. Så startet jeg med vask av dørkarmer med Surfex 1:3 sammen med SV detail brush. Til slutt ble bilen grovt tørket med Mickropack tørkehåndkle før den forsiktig ble kjørt opp i verkstedet for claying.

Så til bildene

IMG_3520.jpg

IMG_3521.jpg

IMG_3522.jpg

IMG_3524.jpg

Stygge rennemerker på takrailsene.

IMG_3526.jpg

Polishrester i sprekker rundt om.

IMG_3528.jpg

IMG_3530.jpg

IMG_3531.jpg

Polishrester inne i emblemet også.

IMG_3532.jpg

IMG_3534.jpg

IMG_3535.jpg

IMG_3539.jpg

IMG_3540.jpg

IMG_3541.jpg

IMG_3542.jpg

IMG_3543.jpg

IMG_3544.jpg

IMG_3545.jpg

IMG_3546.jpg

IMG_3547.jpg

IMG_3548.jpg

Prickbort:

IMG_3561.jpg

IMG_3562.jpg

Surfex:

IMG_3566.jpg

IMG_3567.jpg

IMG_3569.jpg

IMG_3570.jpg

IMG_3572.jpg

IMG_3574.jpg

IMG_3575.jpg

IMG_3576.jpg

IMG_3577.jpg

IMG_3578.jpg

IMG_3579.jpg

IMG_3580.jpg

Funker fett :)

IMG_3581.jpg

IMG_3582.jpg

IMG_3584.jpg

IMG_3586.jpg

IMG_3590.jpg

IMG_3594.jpg

IMG_3595.jpg

IMG_3598.jpg

IMG_3599.jpg

IMG_3601.jpg

IMG_3593.jpg

Rimelig bra!

IMG_3602.jpg

Brukte Mothers kost i hjulbuene.

IMG_3605.jpg

IMG_3607.jpg

Fortsatt igjen asfalt/tjære på felgene bak.

IMG_3610.jpg

IMG_3611.jpg

IMG_3612.jpg

IMG_3613.jpg

Hvorfor jeg liker Tardis så godt ;)

IMG_3614.jpg

IMG_3615.jpg

IMG_3616.jpg

IMG_3617.jpg

IMG_3618.jpg

Nesten borte!

IMG_3619.jpg

Borte!

IMG_3620.jpg

IMG_3621.jpg

IMG_3629.jpg

IMG_3632.jpg

Hadde mottatt en pakke med Nanolex clay og MF jeg skulle teste, og dermed ble det brukt her. Etter vaskerunden var det dog meget lite asfalt igjen på lakken, så jeg bestemte meg for å bruke Fine clay. Brukte denne sammen med ONR blandet som clay lube, men følte at clayen hadde litt lett for å lugge. Regnet med at det her kom til å bli en del merker etter clay, noe jeg fikk rett i. Mulig grunnen var at jeg var litt gjerrig med lube denne gangen, samt at det var litt småkaldt mens jeg clayet. Jeg hadde heller ikke med meg en bøtte med varmt vann som jeg pleier å legge clayen i først for å myke opp clayen, så jeg skal ikke avskrive Nalolex clayen med det første. Skal teste den flere ganger først. Etter clayingen brukte jeg MF til tørk, samt kompressor til å blåse ut alt vann fra lister, dørhåndtak og lignende. Når jeg var ferdig med dette var klokka blitt 12, så jeg valgte å ta kvelden og fortsette dagen etter.

Utstyrsliste clay:

Nanolex Fine Clay

Optimum No Rinse 1:20

CG MF

IMG_3633.jpg

IMG_3634.jpg

IMG_3635.jpg

Dagen etter startet jeg med å inspisere hva jeg hadde å jobbe med, samt resultatet av vasken i dørkarmene. En del swirls, samt en god del RDS i lakken. Det var også som sagt veldig mye steinsprut i fronten, og en del andre merker/riper igjennom klarlakken det var lite jeg kunne gjøre med.

IMG_3643.jpg

IMG_3644.jpg

IMG_3645.jpg

IMG_3646.jpg

IMG_3647.jpg

IMG_3648.jpg

IMG_3649.jpg

IMG_3650.jpg

IMG_3651.jpg

IMG_3652.jpg

IMG_3653.jpg

IMG_3654.jpg

Startet så med steinsprutfyllingen. Det første jeg gjorde var å matte ned i alle steinsprutene med diamantslipestift, samt slipe bort all evt rust i steinsprutene. Deretter vasket jeg steinsprutene med silikonfjerner og MF. Lakken fikk ligge å tørke i ca et døgn før jeg begynte å slipe på dem. Vet ikke helt om det var pga at jeg brukte silikonfjerner og ikke tynner til å vaske før jeg la i lakk nå, eller om det var pga at det var metall jeg la lakken i nå og ikke plast som på RS2en, men jeg synes lakken tørket bedre og raskere nå. Kan også hende det var begge deler.

Utstyrsliste steinsprutfylling:

Diamantslipestifter i forskjellige former og størrelser

Max Meyer Silikonfjerner

Flekklakk fra Ødegård lakk, blandet etter bilens lakkode

IMG_3655.jpg

IMG_3662.jpg

Her så det ut som det hadde vært frost som gjorde at det ble litt vel trangt når døra skulle opp, som dermed førte til at lakken ble skubbet av.

IMG_3663.jpg

IMG_3664.jpg

IMG_3667.jpg

Alle steinsprutene markert med tape.

IMG_3668.jpg

IMG_3669.jpg

IMG_3671.jpg

IMG_3674.jpg

IMG_3675.jpg

IMG_3676.jpg

Maskerte så bilen med 3M 233 maskeringstape. Fortsatte deretter med litt lakkinspeksjon, før jeg tapet opp den ene døra til combotesting, da steinsprutene på panseret måtte få tørke. Startet med Scholl S17+ på orange uber, men dette ga ikke tilstrekkelig korrigering (som jeg egentlig hadde regnet med). Dermed prøvde jeg S17 på gul Scholl pad. Dette tok heller ikke godt nok, og gikk så rett opp til S03 gold på gul Scholl pad. Synes ikke denne comboen fungerte så godt på denne lakken egentlig, da det ble mye dype kjørespor virket det som. Tenkte da jeg skulle teste 3M FCP med tilhørende grønn 3M pad, selv om jeg har vært litt så som så fornøyd med den før. Har opplevd at denne har skjult ekstremt mye riper, samt at den har støvet en god del. Men etter 3 x wipedown med både IPA, GPAC og Megs Final Inspection så jeg meg fornøyd med resultatet denne comboen gav. Spredde på laveste hastighet et pass, før jeg kjørte opp til ca 1700 RPM med hardt press 3-4 pass, før jeg kjørte et siste pass på samme hastighet men med litt mer moderat press. Brukte en sprut med ONR på padden før hver runde, samt renset padden med børste etter hver gang. Etter jeg hadde kommet ca ¾ med steg 1, var 3M padden så slitt at jeg rett og slett ikke kunne bruke den lenger. Måtte dermed gå over til S03 Gold på gul Scholl pad. Denne gangen gikk det noe bedre enn ved combotestingen, så det gikk greit å bruke på siste fjerdedel av bilen. Brukte samme fremgangsmåte med denne comboen mtp fart og press som med 3M comboen.

Produktliste steg 1:

Scholl S17+

Scholl S03 Gold

3M FCP

Medium Uber Orange

Medium 3M Grønn

Medium Scholl Gul

Liten 3M grønn

Liten Scholl blå

Makita roterende

3M medium bakplate

Scholl liten bakplate

Meguiars Final Inspection

3M GPAC

IPA

Optimum No Rinse blandet som clay lube (1:20)

Biltema børste

Trustfire LED lykt

2x500W arbeidslamper

Grit Guard Pad Washer

IMG_3677.jpg

IMG_3681.jpg

Før S17+ på orange uber.

IMG_3692.jpg

Etter: Fortsatt en del RDS igjen + litt holo.

IMG_3695.jpg

Etter S17+ på gul Scholl pad.

IMG_3697.jpg

Etter S03 Gold på gul Scholl. Ser at jeg har kjørt det litt tørt her så det brente seg litt fast, men ble mye kjørespor under.

IMG_3698.jpg

Etter 3X wipedown etter FCP på grønn 3M pad. Litt RDS igjen, men disse satt såpass dypt at jeg nok måtte enten over på våtslip, eller x antall runder med ull. Noe mindre kjørespor enn med Scholl combo, men godt med holo.

IMG_3700.jpg

Så noen før/etter bilder:

IMG_3704.jpg

IMG_3705.jpg

50/50 av bakfanger. Her turte jeg ikke gå på sterkere på plasten, da jeg uansett ikke hadde noen sjanse til å få det strøkent. Mye dype RDS i plasten her.

IMG_3712.jpg

IMG_3718.jpg

Venstre speil før: Ganske matt kan du si…

IMG_3722.jpg

50/50

IMG_3723.jpg

IMG_3724.jpg

Ble ganske blankt etter FCP :)

IMG_3727.jpg

Her har jeg enda ikke tatt rundt dørhåndtak.

IMG_3728.jpg

IMG_3729.jpg

En del holo og kjørespor som sagt.

IMG_3730.jpg

IMG_3731.jpg

IMG_3736.jpg

Så klart for litt ordentlige 50/50 bilder ;)

IMG_3739.jpg

IMG_3741.jpg

IMG_3743.jpg

IMG_3744.jpg

IMG_3745.jpg

IMG_3748.jpg

IMG_3749.jpg

IMG_3750.jpg

IMG_3751.jpg

IMG_3754.jpg

Baklykter 50/50

IMG_3758.jpg

IMG_3772.jpg

Eksosstusser før og etter. Ble litt bedre i alle fall.

IMG_3788.jpg

IMG_3789.jpg

IMG_3791.jpg

Så var det klart for litt våtsliping av steinsprutene. Brukte som vanlig 3M sin sliperondellholder med 9 micron papir først. Når jeg var nesten ferdig med slipingen, løsnet selvfølgelig limet som holdt skumlaget på rondellen til resten av gummirondellen. Dermed limte jeg denne og satte den til tørk, mens jeg brukte Megs bakplate til våtsliping, sammen med Mirka 1200 korn papir. Dette var ikke akkurat ideelt, og det gikk nok noe mer lakk rundt steinspruten enn vanlig.

Utstyrsliste våtslip:

3M Kontrollspray

3M Sliperondellholder 36 mm

3M 9 micron våtslipepapir 36 mm

3M Trizact halvmånepad

3M Trizact P3000 150 mm våtslipepapir til halvmånepad

Mirka P1200 våtslipepapir

Meguiars bakplate til våtsliping

IMG_3795.jpg

IMG_3796.jpg

IMG_3798.jpg

IMG_3805.jpg

IMG_3806.jpg

Noen av steinsprutene trengte et lag nummer to, dermed gikk jeg i gang med steg nr to på resten av bilen mens lakken fikk tørke. Testet litt frem og tilbake med comboer her, men som så mange andre fant jeg redningen i den nyinnkjøpte Scholl S30+ på orange uber pad. Måtte dog til med noen strafferunder med grønn uber pad og Megs MG#105 før S03+. Dette pga at de aller fleste stedene jeg hadde rubbet med liten grønn 3M pad, hadde den laget så dype kjørespor at ikke S30+ klarte å ta dem alene… S30+ spredde jeg på laveste hastighet et pass, før jeg kjørte opp på ca 1500 RPM med en del press 3-4 pass. Kjørte så et siste pass med bare vekta til maskina. MG#105 spredde jeg på laveste hastighet et pass, før jeg kjørte rett opp på 1700 RPM 3-4 pass med godt med press, og rett av.

Produktliste steg 2:

Scholl S30+

Meguiars MG#105

Medium orange uber

Medium grønn uber

Liten orange uber

Liten grønn uber

Makita roterende

3M medium bakplate

Scholl liten bakplate

3M GPAC

IPA

Biltema børste

Trustfire LED lykt

2x500W arbeidslamper

Grit Guard Pad Washer

Noen 50/50 biler av steg 2 med holofjerning.

IMG_3809.jpg

IMG_3810.jpg

Ser det er igjen bittelitt holo på høyresiden her.

IMG_3811.jpg

IMG_3813.jpg

Rimelig bra :)

IMG_3814.jpg

IMG_3817.jpg

IMG_3818.jpg

Høyre speil før/etter+50/50 av steg 1 og 2

IMG_3821.jpg

IMG_3823.jpg

IMG_3824.jpg

Rutene ble også renset med Nanolotus ruterens for å gjøre dem klare til forsegling.

Så litt tilbake til steinsprutfyllingene på panseret. For å fjerne slipemerkene fort og effektivt brukte jeg Metabo ull sammen med S03 Gold. Dette er en killercombo, men legger igjen såpass med kjørespor at du må over med en ekstra runde før S30+ på orange. Brukte også her MG#105 på grønn uber. S03 Gold og ull spredde jeg på laveste hastighet et pass, før jeg kjørte opp på ca 2000 RPM med mye press 4-5 pass, og rett av. MG#105 kjørte jeg på samme måte som før.

Utstyrsliste fjerning av slipemerker:

Scholl S03 Gold

Meguiars MG#105

Medium ull Metabo

Medium grønn uber

Makita roterende

3M medium bakplate

3M GPAC

IPA

Biltema børste

Trustfire LED lykt

2x500W arbeidslamper

Grit Guard Pad Washer

IMG_3859.jpg

IMG_3860.jpg

Klar til 50/50!

IMG_3862.jpg

B)

IMG_3864.jpg

IMG_3865.jpg

IMG_3866.jpg

IMG_3870.jpg

IMG_3871.jpg

IMG_3872.jpg

IMG_3874.jpg

Ganske greit etter 105 på grønn uber, noe holo er dog fortsatt igjen.

IMG_3880.jpg

IMG_3881.jpg

IMG_3882.jpg

IMG_3888.jpg

Så var det klart til steg 3. Brukte her Swissvax CFP på svart uber pute. Jobbet på forholdsvis små områder til å begynne med, da jeg følte CFP tørket fort og dermed førte til at padden laget kjørespor. Dette ble bedre etter hvert som padden ble mettet med produkt. Spredde CFP på laveste hastighet et pass, før jeg kjørte 2-3 pass på ca 1400 RPM med lite press, og et siste pass på 1200 RPM med null press.

Utstyrsliste steg 3:

Swissvax CFP

Medium sort uber

Makita roterende

3M medium bakplate

IPA

3M GPAC

Trustfire LED lykt

2x500W arbeidslamper

Når du ikke har venner må du gjøre alt selv :P

IMG_3890.jpg

IMG_3893.jpg

IMG_3894.jpg

IMG_3895.jpg

IMG_3896.jpg

IMG_3897.jpg

IMG_3898.jpg

IMG_3899.jpg

IMG_3900.jpg

Etter steg 3 var ferdig gikk jeg i gang med MF og Meguiars Final Inspection for å fjerne alle rester og støv i sprekker, rundt emblemer osv.

Så var det klart for LSP. Siden jeg akkurat hadde fått hjem Endurance lurte jeg på om eier hadde lyst til å prøve med denne. Det ville han gjerne, og dermed ble det slik. Siden det skal være ganske varmt når du påfører denne voksen, ble varmeovnen satt på full guffe en stund i forveien, slik at det var passe lunk til jeg skulle begynne.

IMG_3901.jpg

For å si det slik, tror aldri jeg har svettet så mye når jeg har lagt LSP noen gang :P Brukte også halogenlampene til å varme opp voksen litt ekstra. Lot voksen ligge på i ca 10 min før jeg tok wipe tesen, og dermed buffet den av. La også Endurance i dørkarmene og alle andre lakkerte steder jeg kom til. Etter buff fikk bilen stå natta over å herde, før jeg gikk over en liten runde med SV Quick Finish dagen etter for å fjerne evt svetting. Brukte til dette SV sin micropolish klut, da CG Green Monster loer ganske bra etter noen vask. Men fikk altså bort all loen med SV kluten og Quick Finish. Synes ikke Endurance var noe problem verken å legge på eller fjerne i den varmen jeg hadde, så om holdbarheten innfrir får denne i alle fall tommel opp fra meg!

Produktliste LSP:

Swissvax Endurance

SS rød applicator

CG Green Monster MF

Swissvax Quick Finish

Swissvax Micropolish MF

1500 W varmeovn

2x500 W halogenlamper

IMG_3902.jpg

IMG_3903.jpg

IMG_3904.jpg

IMG_3905.jpg

IMG_3906.jpg

IMG_3908.jpg

IMG_3909.jpg

IMG_3910.jpg

Så fikk jeg det jo selvfølgelig litt travelt når jeg skulle fikse diverse småting, så dette ble det ingen bilder av. Uansett så ble det CG New Trim Look på plast, SV Pneu på dekk, CG Bare Bones i hjulbuene foran, CRC Multilube på dørhengsler og Nanolotus Pro ruteforsegling på glass.

Så var det klart for litt finish bilder.

IMG_3911.jpg

IMG_3912.jpg

IMG_3914.jpg

IMG_3915.jpg

IMG_3916.jpg

IMG_3829.jpg

IMG_3940.jpg

IMG_3921.jpg

IMG_3923.jpg

IMG_3925.jpg

IMG_3926.jpg

IMG_3927.jpg

IMG_3930.jpg

IMG_3931.jpg

IMG_3932.jpg

IMG_3933.jpg

IMG_3934.jpg

IMG_3935.jpg

IMG_3937.jpg

IMG_3941.jpg

IMG_3942.jpg

IMG_3944.jpg

IMG_3945.jpg

IMG_3946.jpg

IMG_3947.jpg

IMG_3950.jpg

IMG_3952.jpg

Selv vil jeg beskrive resultatet med et ord; Rimelig fantastisk :lol: Eier ble i alle fall veldig fornøyd, og jeg ble ganske fornøyd selv også ;)

Takk for titten.

• DCN Poeng 71

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jkkarl    20
jkkarl

Kjempeflott arbeid dette her.. det ble en kjempeforskjell...

Skjønner godt at eier ble fornøyd..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Nok en flott og veldokumentert jobb fra deg :thumbup: Herlig resultat også, du får oppdaterte oss på holdbarheten til Endurance hvis du har mulighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bingo    38
Bingo

Det ble jo helt ekstremt bra,det var ikke for lite steinsprut på panseret der nei :mellow:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Du er dyktig! Håper å kunne ta steinspruter også en vakker dag! kred fra meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AudiRS2    50
AudiRS2

Super bra resultat det der gitt. Mye jobb med steinsprut ja gitt.

Ett spørsmål. Ser du går over med final inspection etter CFP, vil ikke dette fjærne de oljene som er i CFP for å skape heft til voksen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Kjempeflott arbeid dette her.. det ble en kjempeforskjell...

Skjønner godt at eier ble fornøyd..

Takk Kyrre! Skal kunne se at det ble litt blankere ja :)

Nok en flott og veldokumentert jobb fra deg :thumbup: Herlig resultat også, du får oppdaterte oss på holdbarheten til Endurance hvis du har mulighet.

Takker Bo, skal prøve og oppdatere om jeg får til ;)

Det ble jo helt ekstremt bra,det var ikke for lite steinsprut på panseret der nei :mellow:

Nei det var litt å ta av kan du si :P

Du er dyktig! Håper å kunne ta steinspruter også en vakker dag! kred fra meg :)

Takk for det :)

jeg er målløs, kanonjobb :)

Takk :)

Endret av Hans Marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jkart    398
jkart

Begynner å bli et "greitt :rolleyes: " nivå på de jobbene du tar.

Omfattende og grundig jobb/writeup og støkent resultat som vanlig :)

+cred

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Super bra resultat det der gitt. Mye jobb med steinsprut ja gitt.

Ett spørsmål. Ser du går over med final inspection etter CFP, vil ikke dette fjærne de oljene som er i CFP for å skape heft til voksen?

Takker! Brukte ikke Final Inspection etter CFP annet enn første stedet jeg brukte den for å kontrollere at det ikke var igjen hologrammer eller annet etter runden med CFP. Så buffet bare av med en MF klut etter CFP runden :)

Imponerende :) CRED en selvfølge!

Takk for det East ;)

Begynner å bli et "greitt :rolleyes: " nivå på de jobbene du tar.

Omfattende og grundig jobb/writeup og støkent resultat som vanlig :)

+cred

:rolleyes:

Takk for det! Det kommer da seg ;)

Endret av Hans Marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Ser veldig bra ut :)

Fin tråd med masse bilder og tekst! Tommel opp :thumbup:

(Ser nå at jeg må kjøpe meg tardis :eek: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 877
Tommy

Meget bra jobb, eieren er bare nødt til å være fornøyd med dette. Det eneste jeg ikke liker, er når det blir satt (i dette tilfellet) Swizzvax sticker på bakluken. Jeg synes det passer bedre med en litt diskre plassering, f.eks inne i dørkarmen.

Cred

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LarsØ    85
LarsØ

Nok en knalljobb fra deg, med supert resultat, og en god og forklarende tråd, om både korrigering og steinsprutfylling :thumbup:

Gleder meg allerede til å se en tråd om shining av den nye sykkelen din.

Cred har du fått, og det er velfortjent ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Strøkent resultat og arbeid på denne.. Cred er gitt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Kjempebra jobbet som vanlig! Kred på sin plass ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Def credverdig så det holder..... knalljobb dette her, knall writeup også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Gunnar    151
Ole Gunnar

Cred er selvfølgelig på denne utmerkete jobb og writeup :)

Ser Uberstrøken ut !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 723
Tyggern

Godt jobbet dette, har ikke ligget på lat siden i de 38 timene :)

Bra! writeup og Kanon resultat!!

Har 3 sorte slike på jobben (kolegaer) og alle ser like ille ut som denne om ikke verre....... Tror de er relativt myke i lakken.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Har bare en ting å si egentlig... WOW! B)

Men eg får vel tilføye litt mer, Grundig dokumentert, flotte beskrivende bilder, for ikke å snakke om god forklaring av hvert steg. Utrolig bra jobbet både på bil og på writeup. Cred er en selvfølge, Snakk om fra pukk til gull!!! Bilen ble strøken! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig