Gå til innhold
dansken

2007 Jeep Patriot

Recommended Posts

dansken    206
dansken

Da var det på tide å prøve seg på andre biler enn min egen..

Dette er bilen til en kompis som hadde bursdag siste mandag, og jeg kom ikke på noen bedre gave å gi ham. Jeg tok denne for hånd i september med CF Pro og CG 5050 som LSP. Eier har vært veldig snill med den siden da, og bilen har aldri vært i vaskehall. Underveis i prosessen merket jeg at CG 5050 fortsatt beadet bra på alle paneler! Men ettersom denne poleringen var en bursdagsgave ble det Swissvax på toppen B)

Dessverre ble det ikke så mange bilder underveis, men here goes! Først finne frem de medbrakte produktene

IMG_0280.jpg

IMG_0281.jpg

Og så litt bilder av hva som ventet meg

IMG_0284.jpg

IMG_0285.jpg

IMG_0287.jpg

Innstegene er fullstendig ubeskyttet på disse bilene

IMG_0288.jpg

IMG_0290.jpg

Og så de obligatoriske swirls.. Fronten er i plast, så den var værre enn resten av bilen

IMG_0304.jpg

IMG_0305.jpg

Startet med Bilberry på felgene, som fikk lov å stå litt, mens nedre paneler fikk en runde med Prickbort. Dekk og motor fikk CG Grime Reaper 1:5, før høyttrykkspyleren ble funnet frem. Har ikke foamcanon til denne, så brukte medfølgende "såpeholder" med CG Maxi Suds II og CG CWG. Ble ikke noe tykt skum, men var likevel sterkt nok til å ta det som var. Eier fikk alt jeg hadde av koster, og fikk ansvar for felg og dekk.

Etter avspyling var det bøtte med grit guard og SV washpudel. Valg av såpe var samme som i høyttrykkspyleren, og de ga veldig fint gli :) Etter spyling og tørk, fikk jeg hjelp av eier til å claye hele bilen. Brukte gul Riccardo med ONR som claylube. Nedre paneler hadde fortsatt en del asfaltflekker. Skyldes mest sannsynlig at jeg var kjapp med å spyle av Prickbort, da vi sto ute i solen og vasket, og jeg var redd for at det skulle tørke inn. Etter clay ble det enda en runde med "skum", denne gang CG CitrusClear som fikk lov å sitte noen minutter før bilen igjen ble spylt og tørket.

Nå var det på tide å finne kombo. Hadde ingen anelse om denne lakken fra før, så jeg startet forsiktig. Utgangspunktet

IMG_0293.jpg

S17 på oransje über

IMG_0295.jpg

Etterfulgt av CF Pro på sort Scholl finishing pad

IMG_0297.jpg

Og etter wipedown med CF02

IMG_0303.jpg

Jeg likte best å jobb med S17 på grønn über, og følte også den tok litt mer enn oransje. Spredte produktet på 8-900 o/m, gikk opp i ca 2000 o/m 4-5 pass med medium press og avsluttet sånn. Det var ingen antydning til hologrammer eller kjørespor etter S17, men den etterlot enkelte microswirls som jeg fikk tatt med CF Pro.

Etter testen maskerte jeg bilen

IMG_0309.jpg

IMG_0311.jpg

før jeg fortsatte med S17 på grønn über på resten av bilen. Front- og bakfanger er i plast, så de fikk S17 på Scholl ullpad for ikke å utvikle for mye varme.

Her etter S17

IMG_0312.jpg

IMG_0313.jpg

IMG_0315.jpg

Og etter CF Pro på sort finishing pad på hele bilen (også på plasten)

IMG_0318.jpg

IMG_0319.jpg

IMG_0321.jpg

IMG_0322.jpg

Mandag var det tid for SV Pneu på dekk, SV Glacier på lakk og CG Bare Bones i hjulhus

IMG_0324.jpg

IMG_0326.jpg

IMG_0327.jpg

IMG_0328.jpg

IMG_0330.jpg

IMG_0332.jpg

Her er fronten i nærbilde før og etter (etterbildet ser litt blasse ut, men det er skyenes formasjon som gjør det)

IMG_0304.jpg

IMG_0333.jpg

Og flere etterbilder

IMG_0336.jpg

IMG_0338.jpg

IMG_0339.jpg

IMG_0340.jpg

IMG_0341.jpg

IMG_0343.jpg

IMG_0344.jpg

Helgen som var fikk jeg anledning til å komme på besøk igjen. Bilen ble spylt og skumlagt med CG CitrusClear, før den ble vasket med Nanolotus washmit. Nå hadde jeg fått S03 Gold, og mens eier la Nanolotus Pro forsegling på frontruta, gikk jeg i gang med med innstegene.. Gikk på med S03 gold på Scholl ullpad, da det var dype riper, dog ikke til grunningen. Uten å tørke av gikk jeg på med S17 på grønn über. Heretter var det wipedown med CF02, og jeg så ingen grunn til å kjøre på med CF Pro her. Fikk et lag med SV Glacier i døråpningene, før resten av bilen også fikk enda et lag med SV Glacier.

Her er døråpningene før og etter

IMG_0288.jpg

IMG_0290.jpg

IMG_1946.jpg

IMG_1950.jpg

IMG_1951.jpg

IMG_1954.jpg

Vi gjorde ikke noe med interiøret denne gang, men eier er en god venn av meg så jeg skal nok få anledning til å ta det etterhvert ;)

Totalt tidsforbruk ca. 27 timer fordelt på 3 dager.

Takk for titten :)

Endret av dansken
  • DCN Poeng 17

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Nydelig farge og polere dette. Ser ut som du fant en bra kombo.

Knallfin bursdagspresang til en kompis også, selv om han kanskje helst burde sittet i en stol med partyhatt og sett på, mens du jobbet :lol:

Bra innsats!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yeoman    2
Yeoman

Kjempejobb dette her :) Ser rett og slett deilig ut med den fargen når den er blank.

Fine bilder også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Nydeligt stykke arbeid.Griselækker farge i allefall.Cred gitt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Bra jobba! Fin lakk å jobbe med på de bilene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dansken    206
dansken

Nydelig farge og polere dette. Ser ut som du fant en bra kombo.

Knallfin bursdagspresang til en kompis også, selv om han kanskje helst burde sittet i en stol med partyhatt og sett på, mens du jobbet :lol:

Bra innsats!

Takk for det! Skal ikke legge skjul på at det ble noen sene kvelder med litt alkohol og dertil senere start på dagen derpå :P Men eier er opptatt av å ta vare på bilen sin, så han ønsket å delta for å lære litt også.

Kjempejobb dette her :) Ser rett og slett deilig ut med den fargen når den er blank.

Fine bilder også :)

Takk!! Den fargen er helt nydelig, og det virker som det er en hel del bronse i flakes'ene. Vanskelig å få frem på bilder, men eier er dyktig fotograf, så han skal ha æren for mange av bildene.

Nydeligt stykke arbeid.Griselækker farge i allefall.Cred gitt ;)

Takker og bukker!!

Bra jobba! Fin lakk å jobbe med på de bilene :)

Var redd for hvor myk lakken var med såpass mye swirls, men ble positivt overrasket!

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Bra jobba :) Bilen ble meget blank og ripefri ser det ut til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Gunnar    151
Ole Gunnar

Dette ble virkelig flott Mikael ! :)

Du fant riktig kombo fort og resultatet ser upåklagelig ut.

Kan tenke meg at dere hadde det hyggelig underveis i jobbinegn B)

Cred for denne ! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 399
Petter

Super jobbe dette! Temmelig heftige før og etter bilder.

cred

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Har du sett på maken, jeg glemte cred. Nydelige innsteg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ClearCoatChristR    17
ClearCoatChristR

Ser ut som et sukkertøy, godt jobba! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dansken    206
dansken

Bra jobba :) Bilen ble meget blank og ripefri ser det ut til!

Takk for det!!

Dette ble virkelig flott Mikael ! :)

Du fant riktig kombo fort og resultatet ser upåklagelig ut.

Kan tenke meg at dere hadde det hyggelig underveis i jobbinegn B)

Cred for denne ! :D

Takk for det sjef!

Alltid hyggelig med selskap underveis, men enda hyggeligere med grilling og god øl etterpå B)

Super jobbe dette! Temmelig heftige før og etter bilder.

cred

Takk Petter! Artig med noe annet enn sølvfarget bil, der man virkelig kan vise med bilder hva man har gjort.

Har du sett på maken, jeg glemte cred. Nydelige innsteg :D

Hehe.. Takk for det! Når vi først hadde tatt bilder av innstegene før jeg begynte, synes jeg det var for galt om ikke de ble gjort noe med. Fikk heldigvis lov å komme tilbake uken etter, når jeg hadde fått S03 Gold i posten :)

Ser ut som et sukkertøy, godt jobba! :)

Hehe.. Sukkertøy faktisk?! Jo da, skal være enig i at vi virkelig fikk frem fargen B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Mmmmmm... fikk nesten lyst til å stikke bilen på en pinne her og stolt utrope den til verdens største slikkepinne :)

Bra jobbet og CFP fikk virkelig fram gløden i lakken igjen :)

Men litt usikker på at du mente S17 tok mer på grønn über enn orange über? Er jo en del mer cut i orange enn grønn...

Kred gitt selvfølgelig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dansken    206
dansken

Mmmmmm... fikk nesten lyst til å stikke bilen på en pinne her og stolt utrope den til verdens største slikkepinne :)

Bra jobbet og CFP fikk virkelig fram gløden i lakken igjen :)

Men litt usikker på at du mente S17 tok mer på grønn über enn orange über? Er jo en del mer cut i orange enn grønn...

Kred gitt selvfølgelig :)

Jeg vet ikke om grønn tok mer enn oransje.. Så i grunn veldig liten forskjell, men synes grønn var bedre å jobbe med, så da holdt jeg meg til grønn ;) Skal nok gå over med gul og S03 Gold når denne bilen engang skal selges B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Grisefett...

Virkelig en strøken farge på den bilen der, og knallresultat på korrigeringa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TotenJeep    12
TotenJeep

Det gledet en Jeep mann å se en så blankpolert Jeep!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Veldig bra jobbet Mikael. Creds er sendt din vei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Fikk virkelig fram rødfargen igjen... Ble veldig bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig