Roaldj

Vår-rens av vår E36 Touring

Legger ut litt bilder fra da vi tok den andre bilen vår for noen dager siden. Vil takke Haads20 for hjelpa igjen :)

På denne fant vi rett kombo ganske kjapt for å unngå kjøreriper, så gikk vell ca 12 timer totalt.

(Var vell ca denne rekkefølgen vi vaska den tror jeg) :P

Først avfetta vi bilen med Pricbort avfetting og trykkspylte den. Så Surfex asfalt fjerner på nederste del av bilen og Valetpro pre wash oppå asfalt fjerneren og resten av bilen.

Trykkspylte den ren, så Valetpro Snow Foam, trykkspylte den ren, vasking med Meguiras nxt gen såpevann og Meguiras fiberkluthanske, trykkspylte den ren, gikk over bilen med Sonus clay og Valetpro citrus bling som lubrikasjon, skummet bilen med Valetpro foam gun igjen, trykkspylte den ren og til slutt spylte vi den med vanlig slange for å få bort alt såperester.

(Egentlig samme prosedyre som vi gjorde med E46`en til min samboer)

IMG_4786.jpg

IMG_4798.jpg

IMG_4792.jpg

IMG_4800.jpg

IMG_4814.jpg

IMG_4817.jpg

IMG_4822.jpg

IMG_4820.jpg

IMG_4824.jpg

Bilen ble kjørt inn i garasjen og hjula demondert for levering til dekkfirma som skulle snu dekka på felgene.

IMG_4825.jpg

IMG_4863.jpg

IMG_4864.jpg

Noen før-bilder.

IMG_4849.jpg

IMG_4853.jpg

Panseret ble våtslipt og rubbet opp igjen.

DSC04167.jpg

DSC04168.jpg

DSC04169.jpg

Noen etter bilder. (tatt med mobilkamera)

IMG_4826.jpg

DSC04181.jpg

IMG_5066.jpg

IMG_5064.jpg

IMG_5069.jpg

Produktene som ble brukt er Meguiras rubbing og polish.

Meguiras Ultra Finishing Polish, Ultra-Cut Compound.

Ultimate Compound. Chemical guys 408 virtual bond. Og Meguiras 16 voks (husker ikke navnet).

Til slutt gikk vi over med Meguiras sin Final detail og microfiberklut :)

Det ble brukt både Makita roterente maskin og Meguiras sin DA/exentriske maskin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut :D

Også er jeg misunnelig på den løfebukken din ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var HARD singel stage lakk. Kjørte hardt på med makita ull og meguiars sin heavy cut ull sammen med MG105.

Hele bilen bortsett fra taket har blitt omlakkert tidligere. Panser og venstre framdør ble våtslipt grunnet mye appelsinlakk.

Roald avsluttet med MG205 på gul MG pad, mens jeg kjørte 3M EFC på tilhørende gul pad.

Dekk og motorom fikk New look trim gel. Hjulbuer fikk litt av MG sin all season dressing.

Opplevde forøvrig at vertua bond var litt kranglete å få av denne, muligt det har noe med at det ikke er klarlakk på denne?

Ble små prikker igjen på lakken som krevde litt gnikking for å fjerne.

Endret av haads20
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut :D

Også er jeg misunnelig på den løfebukken din ;)

takktakk :) løftebokken er geniaaaal til denne bruken :) men også grei til det mekaniske, utenom å stå under bilen da :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har jeg ikke sett! Så ut som en brukanes jobb dette, med våtslip på DA og greier ;) Hvordan syntes dere det var å våtslipe med DA maskina til Megs?

Og utrolig kjekk løftebukk må jeg si! hvor mye måtte du ut med for en slik en om jeg kan spørre? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har jeg ikke sett! Så ut som en brukanes jobb dette, med våtslip på DA og greier ;) Hvordan syntes dere det var å våtslipe med DA maskina til Megs?

Og utrolig kjekk løftebukk må jeg si! hvor mye måtte du ut med for en slik en om jeg kan spørre? :)

Går helt greit å våtslipe med DA, men mangler en slik skum mellomleggsplate så ble en del pigtails som vi måtte jobbe litt med for å få bort etterpå. Derfor så gikk vi over til å slipe for hånd på resten av panseret og venstre framdør.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

løftebokken kjøpte jeg "brukt", den var brukt 7 ganger tror jeg :) gav 10 lapper for den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser fint ud. Væsentligt pænere må man sige. Den lift du har, hvilket mærke er den? Jeg er selv på udkig efter en lift, til når der skal laves nyt værksted næste år.

Venligst,

Ebbe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive