rudilgr

Ford SVT Lightning 2001Mod

27 innlegg i emnet

Fikk spm fra en bekjent om hjelp til å få bilen hans presentabel igjen, en svart Ford Lightning fra 2001. Han spurte egentlig om dette for ganske lenge siden, og i mellomtiden har den blitt utsatt for noe man ikke kan kalle hyggelig. Den har stått i nærheten da en annen bil har blitt grunnet, altså lakkgrunning"støv" på hele ene siden og litt ellers på bilen. Ikke et pent syn, hverken det eller tilstand på lakken ellers.

Fikk også i oppgave å sparkle ut og flekklakkere noen riper på støtfanger foran som var ganske dype (3-4mm) Så for meg at dette ble en tung jobb og spurte Mighty82 om han ville være med, og det takket han ja til.

Bilen ble avfettet med Prickbort, vasket med div. såper opptil flere ganger. Clayet med Niteo Clay (Glare) for å ta grunningen, denne clay er nokså aggressiv så den passet bra til denne oppgaven. Etter clay var det igjen grå merker/skjolder som virket som var etset inn i lakken, sees godt på bildene.

Poleringsmidler som ble brukt var ganske mye forskjellig, 3M Grønn, gul og blå, med tilhørende padder, inkl den orange. Mighty brukte en del Rubbish-Boys padder og samme 3M midler som meg. Deler av bilen benyttet jeg en litt annen kombo på; M105 på gul Meguiars pute.

Utvendig plast-trinn og lister ble satt inn med owatrol polytrol.

Dekk fikk Optimum Tire Gel

Lakken på denne bilen var en lei nøtt å knekke da det var en skikkelig holgramlakk... Føltes egentlig ikke så veldig myk å jobbe på men holos var vanskelig å bli kvitt.

Rundt regnet ble det benyttet ca 24timer pr mann fordelt på to døgn, så noen kjappjobb var det ikke.

Lsp brukt på bilen ble Meguiars NXT voks.

Bilder:

Ved Ankomst:

Day5007.jpg

Day5008.jpg

Day5010.jpg

Day5009.jpg

Grunning, før og etter claying, litt random pic's:

Day5001.jpg

Day5002.jpg

Day5004.jpg

Day5005.jpg

Day5006.jpg

Day5011.jpg

Day5012.jpg

Enderør var heller ikke spesiellt fine:

Day5013.jpg

Etter litt Ferrobet rustvask og noen minutter jobbing med Meguiars All Metal Polysh så de slik ut;

Day5014.jpg

Litt dårlig med bilder fra arbeidet da vi ble meget oppslukt i det vi drev med og kameraet stort sett ble liggende på hylla... Men et 50/50 har jeg da klart å få tatt. Finishing touches er ikke gjort her, bare FastCutPlus:

DPP_0001.jpg

Etter rundt 48timer arbeid (utenom sparkling og lakkering av støtfanger og uten claying) så bilen da slik ut og ble overlevert eieren som var MEGET fornøyd med bilens utseende, den skulle visstnok være polert da han kjøpte den men han hadde aldri sett den hverken like svart eller like blank :P :

DPP_0002.jpg

DPP_0003.jpg

DPP_0004.jpg

DPP_0005.jpg

DPP_0006.jpg

DPP_0007.jpg

DPP_0008.jpg

DPP_0009.jpg

DPP_0010.jpg

DPP_0012.jpg

Obligatorisk bjørkebilde:

DPP_0011.jpg

Takker så mye for godt samarbeid på denne bilen Mighty82!

20

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæsken han døtte, dette var turn-around! Kredverdig så det holder!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra... knall 50/50 bilde det der..

har samme oppfattning som deg mht glare clayen (niteo) den lager noe merker i lakken...

Creds gitt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred for denne bamsebrakar-raketten av en pickup. Dette ble en helt annen bil, nå når lakken er på stell. God all mighty får slenge inn en post her, så skal han få smake den grønne knappen også :)

Er det polishrester jeg ser på nest siste bilde rundt tanklokk og stigtrinn? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred for denne bamsebrakar-raketten av en pickup. Dette ble en helt annen bil, nå når lakken er på stell. God all mighty får slenge inn en post her, så skal han få smake den grønne knappen også :)

Er det polishrester jeg ser på nest siste bilde rundt tanklokk og stigtrinn? :P

Er litt polishrester ved hengsling til tanklokk. Det du ser rundt stigtrinnet er grunning, ligger så langt ned så clay og polishpute eller noe annet kommer til uten demontering, så det ble da heller ikke gjort. Du ser ikke på bildene at det er MASSE polishrester inni dørkarmer og :P Det ble fjernet etterpå mens eieren var og hentet bilen :D Stressende kveld, NESTEN så bortvasking av polishrester på div "skjulte" steder ble glemt, kom på det akkurat i det eieren skulle få nøklene, hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike for en forskjell!! Cred fra meg!thumbup.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nra jobbet !! har kjørt en sånn noen ganger og de fortjener virkelig å se sånn ut!!

Dæsken han døtte, dette var turn-around! Kredverdig så det holder!

bra kommentar Essiek, fikk litt assosiasjoner til gamlingen sin banning (han prater bodø-ish)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digg bil, digg turnover :D

+ :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice forvandling dette.. Veldig bra jobbet av dere begge to.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra turnover det her!

Thumbs up, cred! :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobb

Cred er gitt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var den ja :) fikk ikke med meg at den ble lagt ut jeg gitt. Skal prøve å få lagt til noen av bildene jeg tok også, bare latskapen gir seg.

8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:thumbs:

Skikkelig overhaulin ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Creds til Mighty også for vel gjennomført jobb :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digg pickup :) Så ut som et takras før, men ble braaaaa etter "litt" innsats fra deg / dere :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digg pickup :) Så ut som et takras før, men ble braaaaa etter "litt" innsats fra deg / dere :D

Henger meg på denne:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herrejemini for en fantastisk forvandling! Cred er avgitt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Creds til Mighty også for vel gjennomført jobb :)

x2 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig bra! Så nesten ut som en opplakkeringsjobb før dere fikk satt fingra i den. Skjønner godt at eieren var fornøyd med det der!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekker jobb på lekker bil

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive