Han5y

Billige microfibere som ikke riper?

38 innlegg i emnet

En vanskelig kombinasjon, men det skal da være helt mulig å få tak i noen slike?

Jeg opplevde senest her om dagen en bil med kranglete lakk, sort Alfa Romeo 75. Tok like swirls og riper med S03 og ull, men jammen lagde alle mikrofibrene små riper. Alt fra EuroW sine blå, gule asia MF, til green monster.

Så,sleng ut tips, kan være fra ebay, nettbutikker, gangsterne nede på hjørnet, hva som helst..

Og billig, da tenker jeg 50 +/- pr. klut, og da er det ikke for å være kjip, men mikrofiber er veldig overpriset i Norge, så å betale flere hundre kroner for 1 mikrofiber blir for mye for en fattig student :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En vanskelig kombinasjon, men det skal da være helt mulig å få tak i noen slike?

Jeg opplevde senest her om dagen en bil med kranglete lakk, sort Alfa Romeo 75. Tok like swirls og riper med S03 og ull, men jammen lagde alle mikrofibrene små riper. Alt fra EuroW sine blå, gule asia MF, til green monster.

Så,sleng ut tips, kan være fra ebay, nettbutikker, gangsterne nede på hjørnet, hva som helst..

Og billig, da tenker jeg 50 +/- pr. klut, og da er det ikke for å være kjip, men mikrofiber er veldig overpriset i Norge, så å betale flere hundre kroner for 1 mikrofiber blir for mye for en fattig student :)

kjøp av swissvav,koster ikke flere hundre,max 139.-det er jo under en og en halv hundrings :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vores engros microfiber er veldig billig og riper ikke. Fin størrelse også 40x40

BB testede denne på deres siste BMW detail. Quote: billig og veldig bra MF fra Nanolotus. Kan også brukes på lakk

Fås her:

www.godkjemi.com

www.Nanowebshop.no

Endret av Rasmus/Nanolotus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2 på mf fra nanolotus - selv på "ømfintlig" Verso-lakk så er det veldig minimalt med riper. Det er kun SV sin blå som hittil ikke har laget riper i den lakken

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med fare for å bli eksludert på livstid: Hva med vanlig polergarn? Kan ikke huske å ha sett at det riper alle de årene jeg brukte det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med fare for å bli eksludert på livstid: Hva med vanlig polergarn? Kan ikke huske å ha sett at det riper alle de årene jeg brukte det...

Ehh, jo, det riper :P Altså det lager ikke RIPER men microriper eller swirls som synes i spesielle lysvinkler :)

Jeg har forresten ALDRI opplevd at eurow "fluffy" klutene riper, selv med mye press på svart toyota ss lakk. Er du sikker på at du har vasket og behandlet klutene riktig? Jeg har prøvd klutene fra ebay som nevnt over her, jeg har brukt fantastic fur fra dodo juice, og eurow klutene er definitivt det mykeste jeg har prøvd.

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du testa de klassiske Supreme Shine klutene til Megs på den bilen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde jeg kunne bidra helt til jeg leste at GreenMonster riper hos deg.....

Da kommer jeg til kort gitt, for mere fløffy MF tror jeg knapt nok finnes :mellow:

Wiper du lakken mens den ennå er varm ?

mvh

ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse riper ja :)

Men det er heller unntaket enn regelen at disse riper da... Min erfaring er hvertfall at disse riper mindre enn NanoLotus sine hvertfall. På vanlig lakk er det noe helt annet, men ømfintlig lakk er det vanskelig uansett...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det hjelper at det er fluffy på myk nok lakk, fikk også riper i en Honda S2000 med eurow sine blå, men da med litt press på.

Gikk derfor over på swissvax sin blå, men hadde kun en av denne og den tar jo ikke opp allverden så det ble litt problematisk det og :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er heller unntaket enn regelen at disse riper da... Min erfaring er hvertfall at disse riper mindre enn NanoLotus sine hvertfall. På vanlig lakk er det noe helt annet, men ømfintlig lakk er det vanskelig uansett...

Det kan godt være, men finner du en MF som ikke riper i "worst case" så har du jo en MF som ikke riper på noen lakk-typer. Og eneste pr. dags dato som ikke riper på min bil iallefall er Swissvax sin blåe MF. Men det koster jo også deretter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at eurow klutene riper. Men det handler om å være forsiktig også da. Setter man en eller 2 fingre mot kluten og legger på press for å "skrubbe" vekk polish rester så riper jo ALT.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at eurow klutene riper. Men det handler om å være forsiktig også da. Setter man en eller 2 fingre mot kluten og legger på press for å "skrubbe" vekk polish rester så riper jo ALT.

Veldig godt poeng.....dont ask me why i know <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De blå Eurow klutene ripet også på lakken til Cosworthen jeg tok... Uansett hvor lite press jeg brukte, og om jeg brukte vann, QD eller IPA når jeg skulle buffe. Men det var minimalt da, men det laget riper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig. Jeg har opplevd at lignende kluter har ripet, men da har de vært heller dårlig behandlet på forhånd og blitt "harde". Hvis de ikke blir avfettet/renset skikkelig innemellom og ristet ut etter vask vil fibrene ofte klumpe seg og bli harde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive