Gå til innhold
olaskips

Flekker på opplakkert panser?

Recommended Posts

olaskips    29
olaskips

Heisann, har begynt på ein ganske ny bmw 525d, og har litt problemer med panseret, det var visst nylakkert for rundt eit år siden, og det er fullt av merkelige prikkar på panseret, virker som vatn som har tørka på lakken. Har prøvd og fjerna det med 3M lim og voksfjerner(trur eg den heiter), det funka ikkje, clay hadde absolutt ingen effekt. Eg tenkte eg kanskje skulle prøve på kun eit lite område å polera det bort, men det trur eg vil gjere at padsa blir fulle i smårusk, har lagt ved eit ganske dårlig bilde, så kva i all verden kan dette være? Og korleis får eg det vekk?

DSC_4182.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Kva har du av utstyr?

Er nok berre å prøva å polera på eit lite område for å sjå kva som hender

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olaskips    29
olaskips

Kva har du av utstyr?

Er nok berre å prøva å polera på eit lite område for å sjå kva som hender

har vel omtrent det meste av utstyr ein gjennomsnittlig dcn'er har, hehe, altså eindel. Trur eg bare tester menzerna power finish og orange 3m pads på eit lite område, så satser eg på at det forsvinner;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
urs4r    27
urs4r

Er ikke merker/sirkler av vanndråper som har ligget på lakken og tørket da? Hadde en bil innom jobben i dag, med nylakkert panser for et par dager siden, og det var fullt av sånne sirkler. Klarte også å la vannet "soltørke" på bilen til brodern sist helg, og det ble også sånn. Et lite hel*** å få fjernet. Prøvde med IPA og quick detailer uten hell. Må nok bare gå på og polere ser det ut til.

//Urs4r

Endret av urs4r

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Kan nok stemme at det er watermarks ja. Altså vann som har etset seg inn i lakken fordi det har tørket på lakken. De pleier å være enkle å fjerne om du tar dem med en gang med en QD og MF, men om de har vært der en stund må du nok bruke maskin. Men de går som regel bort med en finish polish :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olaskips    29
olaskips

Kan nok stemme at det er watermarks ja. Altså vann som har etset seg inn i lakken fordi det har tørket på lakken. De pleier å være enkle å fjerne om du tar dem med en gang med en QD og MF, men om de har vært der en stund må du nok bruke maskin. Men de går som regel bort med en finish polish :)

taket er sjølvsagt også fullt av det, korleis bør eg gå fram for å fjerne det på glass da? nanolotus rens kanskje;) ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

taket er sjølvsagt også fullt av det, korleis bør eg gå fram for å fjerne det på glass da? nanolotus rens kanskje;) ?

Ja den rensen burde nok gjøre susen på ruter, men om ikke er det bare å gå på med finish polish og finish pad på ruter. De utvikler ikke så mye varme at det er farlig for rutene, men de bør ta merkene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olaskips    29
olaskips

Ja den rensen burde nok gjøre susen på ruter, men om ikke er det bare å gå på med finish polish og finish pad på ruter. De utvikler ikke så mye varme at det er farlig for rutene, men de bør ta merkene :)

Flotte greier, takk for hjelpa folkens, show and shine kjem på søndag;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
urs4r    27
urs4r

Prøvde det forrige helg jeg, men det gikk rett og slett ikke selv om det hadde stått toppen en halv time. Litt av grunnen var vel kanskje at det var utført polish, wipedown og vask uten lsp rett før dette skjedde :P Har ikke fått prøvd noe mer på denne bilen annet enn en kjapp runde med sealer, så vet ikke helt løsningen men regner nesten med å ta det med blå sonus og 85rd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
space-ace    0
space-ace

denne henger jeg meg på!! har akkurat samme problemet under baklyktene på bilen. jeg kjørte bilen hjem fra lakkering samme dagen som den ble lakkert (kjørte i regnvær) og turte ikke å spyle bilen etterpå, og da ble det slik...,.

legg gjerne ut hva du brukte osv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
skrape    2
skrape

Samme problem her også. Nylakkert panser med flekker som har kommet etter nedbør

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olaskips    29
olaskips

denne henger jeg meg på!! har akkurat samme problemet under baklyktene på bilen. jeg kjørte bilen hjem fra lakkering samme dagen som den ble lakkert (kjørte i regnvær) og turte ikke å spyle bilen etterpå, og da ble det slik...,.

legg gjerne ut hva du brukte osv :)

Eg fikset lakken med orange 3m waffle pad og menzerna power finish ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig