Bjerknez

Cleaner Fluid Pro etter Sholl S17?

Det ser ut til at Scholl S30 ikke kommer før om en ukes tid, men S03 og S17 kommer dog :)

Det jeg lurer på er om man kan bruke Cleaner Fluid Professional som suplement for S30?

Altså... si at jeg har fjernet vaskeriper med Scholl S17... Kan jeg da avslutte med CF Pro og toppe med Concorso?

Hvis dette er en grei løsning, så trenger jeg vel i utgangspunktet ikke S30 ? eller... ?

EDIT:

Påføringer vil bli gjort med Flex DA

Endret av Bjerknez
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax CFP skal være noe ala S30/S40, og du skal dermed kunne fjerne litt hologrammer med denne. Bare husk å ta wipedown for å sjekke at du faktisk har fått vekk hologrammene før du slår deg til ro med resultatet, da oljene i CFP kan skjule mye.

Nei, i teorien trenger du da ikke S30 for å bare fjerne litt hologrammer, men prisen på CFP er mye høyere enn S30/S40, så er ikke det mest økonomiske alternativet. Jeg ville hvertfall ikke bare gått for CFP, men heller brukt den som et suppliment til de andre polishene

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax CFP skal være noe ala S30/S40, og du skal dermed kunne fjerne litt hologrammer med denne. Bare husk å ta wipedown for å sjekke at du faktisk har fått vekk hologrammene før du slår deg til ro med resultatet, da oljene i CFP kan skjule mye.

Nei, i teorien trenger du da ikke S30 for å bare fjerne litt hologrammer, men prisen på CFP er mye høyere enn S30/S40, så er ikke det mest økonomiske alternativet. Jeg ville hvertfall ikke bare gått for CFP, men heller brukt den som et suppliment til de andre polishene

Skjønner...

Det du mener er at Cleaner Fluid Pro ikke er verdensmester på fjerning av små swirls, så dette bør gjøres med Scholl S17 (siden jeg ikke har S30 før neste uke) for så og avsluttes med CF Pro?

Man trenger da altså ikke noe som er LITT grovere enn CF Pro (som er på linje med S30) for å "avslutte" en rubbing før voks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner...

Det du mener er at Cleaner Fluid Pro ikke er verdensmester på fjerning av små swirls, så dette bør gjøres med Scholl S17 (siden jeg ikke har S30 før neste uke) for så og avsluttes med CF Pro?

Man trenger da altså ikke noe som er LITT grovere enn CF Pro (som er på linje med S30) for å "avslutte" en rubbing før voks?

S17 er nok ganske så mye grovere enn CFP... Kommer jo ann på hardheten på lakken, men du kan nok klare å fjerne eventuelle kjørespor/hologrammer etter S17 med CFP.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kan man fjerne små swirls med Cleanerfluid Pro, ved bruk av Flex DA maskin?

Utgangspunktet er jo min egen bil som jo er heeelt ny og kun består av bitte små swirls rundt omkring... Derfor så lurer jeg på om man bør bruke S17, eller om man klarer seg med CF Pro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer som sagt kun an på hvor hard lakk du har. Er jo folk som går rett fra S03 til S40 uten problemer, mens andre trenger et steg imellom.

S30 er en bra mellomting mellom S17 og CFP. Tar nok litt mer enn CFP, men avslutter fremdeles veldig fint. Steget fra S17 til CFP kan være for stort i enkelte tilfeller, men i de fleste tilfeller vil det sikkert være bra nok. S30 er en fin allrounder som kan ta en del men fremdeles avslutte fint.

Når du lurer på om CFP kan klare å fjerne swirls kommer det igjen an på hardheten på lakken. S40 vil fjerne mye med DA på en type lakk, mens S17 og roterende vil såvidt fjerne swirls på annen lakk. Mitt tips må være å starte med CFP og se hvordan resultat du får av dette. Er ikke vits å bruke grovere kombinasjoner enn du må. Om du ser at CFP ikke tar nok, kan du jo prøve med S17/svart Scholl og se om det gjør jobben

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer som sagt kun an på hvor hard lakk du har. Er jo folk som går rett fra S03 til S40 uten problemer, mens andre trenger et steg imellom.

S30 er en bra mellomting mellom S17 og CFP. Tar nok litt mer enn CFP, men avslutter fremdeles veldig fint. Steget fra S17 til CFP kan være for stort i enkelte tilfeller, men i de fleste tilfeller vil det sikkert være bra nok. S30 er en fin allrounder som kan ta en del men fremdeles avslutte fint.

Når du lurer på om CFP kan klare å fjerne swirls kommer det igjen an på hardheten på lakken. S40 vil fjerne mye med DA på en type lakk, mens S17 og roterende vil såvidt fjerne swirls på annen lakk. Mitt tips må være å starte med CFP og se hvordan resultat du får av dette. Er ikke vits å bruke grovere kombinasjoner enn du må. Om du ser at CFP ikke tar nok, kan du jo prøve med S17/svart Scholl og se om det gjør jobben

Er det ikke bedre å prøve S30 etter CF Pro... og ikke hoppe direkte til S17... hvis ikke CF Pro klarte braskene?

Saken er at jeg valgte S40 istede for S30 da S30 var utsolgt og ikke kom inn før om en uke. Siden jeg skulle prøve produktene på bilen til helgen, så valgte jeg da altså S40 isteden...

Inneholder S40 mer slipemidler enn CF Pro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lenge siden jeg tok en Audi med samme lakk som din og helt ærlig så tror jeg ikke CF Pro er grov nok til å fjerne spor etter S17.

CF Pro er vell faktisk enda finere en S40. Hadde litt problemer med å få det 100% med S30 og DA maskin på den jeg jobbet med, men det ble bra etter en liten peptalk med Brynjar ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstod det slik at du hadde S03 og S17, mens S30 ikke kom før om en uke. Derfor foreslo jeg å gå ned på S17, men selvsagt bruker du S30 i stedetfor om ikke CFP klarer problemene ;)

Har aldri prøvd S40 selv, bare CFP. Såvidt jeg vet er det Scholl som lager både pads og polish for Swissvax, og uten å dra noen altfor raske slutninger tror jeg at CFP og S40 er relativt like med tanke på effekten de har. Begge er fiiin polish som er ment som siste finish før voks/sealer.

Usikker på hva forskjellen er med hensyn til cut på dem, men er nok ikke så mye cut i noen av dem... Men får du nå S40, og har CFP kan du jo teste dem opp mot hverandre å gi en tilbakemelding om hvordan de er :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har s30 som du kan låne, hvis du er i tvil..... :rolleyes: Vi bor jo like ved hverandre

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen :)

Da får jeg bare prøve meg litt frem, så får jeg se. Har jo fått svar på det grunnleggende her nå, så da har jeg noe å gå ut i fra :)

Spernesen:

Setter stor pris på det, men det haster ikke så veldig egentlig. Bilen er jo OK i lakken slik den er nå, så det er snakk om små korrigeringer bare. Blir mest bare for å prøve meg frem egentlig.

Men takk for tilbudet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive