redline

Cleaner / rubbing til dypere riper?

Hadde en jobb på en Mitsubishi Grandis på søndag, sølvfarget og tidligere firmabil. Dekalene var fjernet med plastskrape og varmepistol! så dørene og bakfanger så ganske j.... ut. Kraftigste kombo jeg hadde var Makita roterende, Meguairs gule pads og Meguiars #83. Dette fikk vekk det aller meste av de synlige ripene men noen så ut til å ligge bittelitt dypere, kunne se dem fra noen vinkler. Noen tips til kombo pad og produkt som er litt kraftigere? Trenger ikke være fra Meguiars, har snust litt på Scholl og de virker spennende. Kunne holdt på i det uendelige uten å nå helt ned virket det som selv om de lå i klarlakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meg's sin røde cutting pad er jo litt grovere da. Evt så kanskje det må våtslip til?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Andreas sier er Megs røde pad den groveste skumpadden til Meguiars, eventuelt kan du gå for ull pad. Når det gjelder midell er det nok MG#105 som er mest aktuell hvis du skal ha megs, evt er Scholl S03+ eller S03 Gold midler som har bra cut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M Fast Cut plus... Grønn kork, på grønn pute, evnt ull :D Killer kombo på det meste av sliten lakk og riper...

Scholl er visst i samme gate, men det har jeg ikke prøvd så kan ikke uttale meg om det.

Begge deler slår iallefall Meguiars groveste (#105) LETT...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Andreas sier er Megs røde pad den groveste skumpadden til Meguiars, eventuelt kan du gå for ull pad. Når det gjelder midell er det nok MG#105 som er mest aktuell hvis du skal ha megs, evt er Scholl S03+ eller S03 Gold midler som har bra cut :)

Har den røde paden også men er litt skeptisk til å bruke den med roterende, den tar mye og fort så må iallefall være på vakt der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med MG105 og gul Meg polishpute?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med MG105 og gul Meg polishpute?

Mulig mulig, må da først skaffe meg 105. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig mulig, må da først skaffe meg 105.

Eller så kan du stikke innom å få en smaksprøve på scholl S03+..default_smile.png
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den røde paden også men er litt skeptisk til å bruke den med roterende, den tar mye og fort så må iallefall være på vakt der :)

Den røde tar nok ikke sååå mye! I alle fall ikke sammen med MG83. Så bare du er litt obs, så går nok det fint. Tror nok MG105 med gul tar mer for å si det slik...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M Fast Cut plus... Grønn kork, på grønn pute, evnt ull :D Killer kombo på det meste av sliten lakk og riper...

Scholl er visst i samme gate, men det har jeg ikke prøvd så kan ikke uttale meg om det.

Begge deler slår iallefall Meguiars groveste (#105) LETT...

Synes M105 tar mer enn FCP jeg.. :blink:

Burgunder Meguiars er "polishingpad +" omtrent, ikke den hardeste, så er fin å bruke i førsten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive