Bjerknez 181 Skrevet 19 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 Finnes det noe annet enn batterivann og kondensfjerner man kan bruke for å fjerne all forsegling og krims krams? Har jo handlet meg en del produkter nå, bla. Prickbort. Må vel være noe jeg allerede har som kan brukes til dette? Siter Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 19 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 Synd å høre at panseret fikk små striper. Slik skal det ikke være hos en DCN'er. Men det er håp og sikkert ikke så mye som skal til. Hvis bilpleiesenteret ikke har korrigert men bare lagt en forsegling så vil en CF fjerne dette helt eller delvis og behandlingen du har nå er helt eller delvis bortkastet. Du må nok eliminere følgende: 1. Er MF ene din OK ? Jeg tror "Ja" utifra hvilken type du nevner. Forutsetter her at den er helt ren. Er det samme type MF du benyttet da du buffet av CG5050 på døra så er trolig MF OK. 2. Påføringspad. Riktig type og helt ren ? 3. Filler teorien som har vært nevnt over her. Personlig har jeg også tro på at CF fjerner fillere som Autoglym er kjent for i mange av sine produkter. Skulle vært greit å visst om bilpleiesenteret har korrigert lakken din 100% før de la på "det harde over det myke". Legg ut bilder med blitz når du får mulighet Du kan også prøve å legge litt Concorso med samme pad og fjerne med samme MF på et urørt panel. Hvis det ikke riper heller så heller det meget mot at CF fjerner filler synes jeg. I så fall kan du bruke bilen som den er og evt gjøre den enda litt feitere med Concoro i en periode fram til at den må korrigeres uansett. Spent på fortsettelsen her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
common 2 Skrevet 19 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 Er nok på sin plass med litt korrigering av lakken her.. toppet med et lag Concorso, eller to.. Da er du sikker på at den er swirl/hologramfri.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez 181 Skrevet 19 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 (endret) Det dem gjorde var å taen "full konservering" av lakken.... samt "konservering" av interiøret, slik at feks. kaffe preller av setene hvis det søles.Noe det også gjør!! Er litt usikker på hva som menes med "konservering" eller hva som ligger i dette.... kanskje ikke den ble forseglet...(?) Jeg fikk derimot besked om at jeg ikke burde vaske bilen for hånd på ca.en uke, da den måtte herde. Noe jeg sef. fulgte. Den ble kun spylet av med høytrykk... Saken er bare den at FØR jeg la på CF så var panseret 100% strøkent og ikke en eneste ripe/stripe noe sted etter en skånsom vask... Om det har noe å si så kan jeg jo oppgi at jeg betalte 3.500,- for jobben. EDIT: Ser på www.iseveien.no nå og der står det "Lakk konservering" og "Nybil konservering" Er sistnevnte jeg fikk.... Hva er egentlig forskjellen? Endret 19 April, 2010 av Bjerknez Siter Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
common 2 Skrevet 19 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 Er rimelig sikker på at ripene var der... men de ble ikke synelige før du gikk på med CF, da fjernet du oljene som skjulte dem... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez 181 Skrevet 19 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 Er rimelig sikker på at ripene var der... men de ble ikke synelige før du gikk på med CF, da fjernet du oljene som skjulte dem... Hvis ripene var der fra før, så burde dem vel ha "slipt" bort eller "rubbet" bort disse i stedefor å bare skjule dem ved å fylle dem...? Siter Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 19 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 Hmm, saken er nok at det er "konservert" i stedet for "korrigert" og "konservert". Det vil se bra ut en stund men etterhvert som det slites bort kommer stripene tilbake. Hadde det ligget en tidkrevende korrigering på denne (som helt nye biler også trenger for å oppnå DCN standard) så hadde du nok blitt fortalt det. Kanskje du får noen her til å hjelpe deg å korrigere panseret 100% og legge Concorso på det (og resten av bilen) så vil det funke en stund til du må ta ny runde på hele bilen uansett Hvis ripene var der fra før, så burde dem vel ha "slipt" bort eller "rubbet" bort disse i stedefor å bare skjule dem ved å fylle dem...? Riktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
common 2 Skrevet 19 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 Det er sånn det blir på bilpleiesentre rundtom.. de tjener mer penger jo fler biler de behandler.. Er heller få som behersker ordentlig korrigering som gjøres her... Det er forskjell på en bilpleier og en detailer, for og sette det litt på spissen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 19 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 Andre midler som kan brukes til wipedown er f.eks 3M kontrollspray, 3M GPAC, Scholl CF2, Menzerna Top Inspection, Meguiars Final Inspection. Evt kan du også bruke en vindusrens har jeg forstått. En avfetting som prickbort er nok for svak til dette, da den ikke skal være så sterk mot LSP. Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 19 April, 2010 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 En avfetting som prickbort er nok for svak til dette, da den ikke skal være så sterk mot LSP. Helt sant. Autoglyms Extra Gloss Protection bare ler av Prickbort. Den tåler Prickbort mange ganger før den gir opp. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez 181 Skrevet 19 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 Hvor mye må man regne med å gi for en "skikkelig" korrigering av lakken da av noen her inne som vet hva dem driver med? Da snakker jeg om hele bilen altså. Altså KUN korrigeringen. Slenge på voks kan jeg gjøre selv, for jeg har jo en Concorso stående Hvis det er slik Ole Gunnar beskriver, at dem altså kun har fyllt ripene for å skjule dem, så har jeg vertfall fått svar på hvorfor det har blitt som det har blitt. CF fjernet forsegling og fyllet i ripene slik at disse kom frem. Såslenger man en voks over som forsegler ripene (slik jeg har gjort) og dermed så blir de der uansett hva man gjør... Kan vel nesten være sikker på at det er det som er problemet her... Trodde faktisk dem korrigerte skikkelig jeg, og fjernet riper på skikkelig hvis. Hadde jeg vist dette, så kunne jeg jo kjøpt noe "Color Magic" på Esso som gjorde samme nytten. Er jo selve fjerningen av riper og swirls som er jobben...ikke å skjule ripene... Andre midler som kan brukes til wipedown er f.eks 3M kontrollspray, 3M GPAC, Scholl CF2, Menzerna Top Inspection, Meguiars Final Inspection. Evt kan du også bruke en vindusrens har jeg forstått. En avfetting som prickbort er nok for svak til dette, da den ikke skal være så sterk mot LSP. Men er ikke en "Top Inspection" noe man bruker for å vedlikeholde og fjerne støv etc. fra en nyvokset bil da? Kan ikke da se for meg at denne skal fjerne forsegling og alt av vokser liksom... Siter Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
common 2 Skrevet 19 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 SRP og EGP slenger man på bilen på 1.2.3... også 24timers herding av sealer Så at de tar 3500,- er hårreisende egentlig.. men det er jo mer regelen enn untaket desverre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez 181 Skrevet 19 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 Jeg betaler vertfall ikke 3.500,- en gang til før jeg VET at resultatet blir 100%. Selv i sollyset... Litt rart, for dem har ett meget godt omdømme her nede... Og Kai Christer er en veldig pirkete mann! Jeg tror ikke dem har lurt meg på noe som helst måte.. men jeg tror det er JEG som har missforstått... hvis det er slik at dem har fyllt igjen ripene kontra det og faktisk fjerne dem.... Har dog sendt dem en mail i skrivende stund og spurt om fremgangsmåte, samt produkter som ble brukt.... Siter Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 19 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 (endret) Jeg får bare presisere at det er en mulig teori fra min side. Kan ikke påstå noe uten å ha sett det selv. Jeg ville gjort pkt 1-3 i mitt innlegg #22 for å være helt sikker. Edit: Først hørt hva de svarer på mailen din Endret 19 April, 2010 av Ole Gunnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Swissvax / Dag 234 Skrevet 19 April, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 (endret) Det er uansett alltid ergelig å oppdage slikt, spesielt da på en bil som er så godt som ny Men, det er som det blir sagt, begge disse (cf og voks) er totalt fri for noen form for slipemidler, så det må ha kommet andre steder fra. Om du har behov for backup her så har vi jo et par karer (B+B ) som gjør mye bra jobber, der er det i alle fall presisjon på høyt nivå, evt. så har du jo Petter i Halden som er en slugger på dette Endret 19 April, 2010 av Dag/Swissvax Siter www.swissvax.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 19 April, 2010 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 Jeg tror uansett det er lurt å få klarlagt hva som er gjort, før man beskylder noen for slett jobb. Klokt av Bjerknez å spørre via mail hva som er gjort til den prisen. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 19 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 Men er ikke en "Top Inspection" noe man bruker for å vedlikeholde og fjerne støv etc. fra en nyvokset bil da? Kan ikke da se for meg at denne skal fjerne forsegling og alt av vokser liksom... Nei det er en wipedown så vidt jeg har skjønt. Mulig du tenker på Megs Last Touch. Det er en QD som brukes f.eks etter vask for å booste glans og beskyttelse, eller som du sier for å fjerne støv og fingermerker og slik! Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 19 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 (endret) Trodde faktisk dem korrigerte skikkelig jeg, og fjernet riper på skikkelig hvis. Hadde jeg vist dette, så kunne jeg jo kjøpt noe "Color Magic" på Esso som gjorde samme nytten. Er jo selve fjerningen av riper og swirls som er jobben...ikke å skjule ripene... Det er derfor jeg på VACN-forumet anbefalte deg å få jobben gjort hos noen andre, på en annen og mer "skikkelig" måte. Dersom bilpleiefirma skulle vært like pirkne som oss, hadde de ikke tjent penger uten å måtte sette opp prisen, og da mister de mange av kundene. Menzerna Top Inspection: "This is a water-based cleaner that removes dust left by compounding so you can see the real results of your work. There are no silicones or fillers in Top Inspection; just gentle cleaning agents to uncover the real condition of your vehicle’s paint." http://www.autogeek.net/menzerna-top-inspection.html Men at Top Inspection er så sterk at den fjerner LSP, det tviler jeg sterkt på. Jeg ville heller brukt masse varmt vann etterfulgt av IPA. Endret 19 April, 2010 av Knutis Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez 181 Skrevet 19 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 Det er derfor jeg på VACN-forumet anbefalte deg å få jobben gjort hos noen andre, på en annen og mer "skikkelig" måte. Dersom bilpleiefirma skulle vært like pirkne som oss, hadde de ikke tjent penger uten å måtte sette opp prisen, og da mister de mange av kundene. Menzerna Top Inspection: "This is a water-based cleaner that removes dust left by compounding so you can see the real results of your work. There are no silicones or fillers in Top Inspection; just gentle cleaning agents to uncover the real condition of your vehicle’s paint." http://www.autogeek....inspection.html Men at Top Inspection er så sterk at den fjerner LSP, det tviler jeg sterkt på. Jeg ville heller brukt masse varmt vann etterfulgt av IPA. Jeg tviler ikke på at dem klarer denne jobben utmerket. Men saken er bare denat jeg missforsto hva som lå i "konservering" Jeg betalte altså 3.500,- for en "nybil konservering" Siden dem da anntar at en ny bil nærmest er fri for riper,så er det nok derfor dem har en slik tjeneste... Man har i utgangspunktet ikke gjort en slett jobb i den forstand. Man har bare fått noe annet enn man trodde man betalte for... Jeg vet at de gutta er veldig flinke, og dem har tatt mange biler til folk jeg kjenner, men her snakker vi daom skikkelig jobb hvor man faktisk fjerner ripene og ikke skjuler dem. Men... jeg får se hva dem svarer. Siter Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 19 April, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 19 April, 2010 Jeg tror uansett det er lurt å få klarlagt hva som er gjort, før man beskylder noen for slett jobb. Klokt av Bjerknez å spørre via mail hva som er gjort til den prisen. x 2 Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.