Gå til innhold
West

Hvordan vaske pads?

Recommended Posts

West    10
West

Har noen pads får håndbruk som jeg har brukt. Tør ikke vaske dem i maskinen før jeg får noe svar :) Mener noen sa at det gikk å vaske dem på 40 eller 60gr. i maskin. Stemmer dette? Milo? Såpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cotte78    389
cotte78

Jeg renser padsene så godt det lar seg gjøre under rennende vann. Så vrir jeg på paden, til all gørra kommer ut. Til slutt har du en relativt ren pad som du godt kan legge i vaskemaskinen. Jeg vasker pads sammen med MF så jeg får over en halv full maskin. 60 grader fungerer bra. default_smile.png Men fjern såpe rester i kammeret får du setter i gang. En billig forsikring er og kjøre en runde med skylling på vakemaskinen før du vasker pads, mf og div.

Jeg bruker MF vaskemiddel, men det er flere som har god erfaring med og bruke Milo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Jeg merker pad'ene med navn på produkter jeg bruker dem til, og vasker dem som regel med mild såpe under rennende vann.. Når de begynner å bli slitt og misfarget, går de i vaskemaskin på vanlig program, så blir de brukt til alt annet enn lakk :)

De er så billige at jeg ikke gidder "overbruke" dem, men de tåler likevel ganske så mange vask i maskin..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Jeg renser padsene så godt det lar seg gjøre under rennende vann. Så vrir jeg på paden, til all gørra kommer ut. Til slutt har du en relativt ren pad som du godt kan legge i vaskemaskinen. Jeg vasker pads sammen med MF så jeg får over en halv full maskin. 60 grader fungerer bra. default_smile.png Men fjern såpe rester i kammeret får du setter i gang. En billig forsikring er og kjøre en runde med skylling på vakemaskinen før du vasker pads, mf og div.

Jeg bruker MF vaskemiddel, men det er flere som har god erfaring med og bruke Milo.

Men hvor lurt er det å vaske pads fulle av voks, sammen med f.eks MF som brukes til tørk etter vask? Bør de taes for seg selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Det er ikke lurt i det hele tatt! Plutselig har du tørkehåndkler som gir en utrolig beading. Lite dugende som tørkehåndkler da :P

Hvertfall vask tørkehåndkler separat fra produkter som er i kontakt med voks og lignende...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Tørkehåndkler for seg selv

mikrofiber for seg selv

vaskehansker for seg selv

pads for seg selv....

er det som gjøres her i alle fall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Jeg har vasket all mikrofiber i en gang til nå, men blir nok slutt på det..Kun tørkehåndkle som blir dårlig igrunn.Blir skjolder, så må gå over bilene 2 ganger. Pads gjør jeg ren med børste før jeg tar dem av maskina.Vasker dem for hånd hjemme.Ligger i salovann først,

så skyller jeg mange ganger.Blir ganske bra, men går ikke om det ikke er brukt børste rett etter bruk.Blir dem liggende full av produkt helt til vask, så tar det lang tid å få ut alt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Varmt vann og zalo eller lano fungerer knall. Sitter lenge og masserer pads'a under rennende, varmt vann. Fungerer knall det. B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Tar opp denne igjen...mener jeg leste et sted at man kunne bruke Surfex i maskina. Har en vask klar her nå...hvor mye skal jeg slenge inn på full maskin? (Omtrent tom for rejuvenator...)

Og har gått i fella selv og vasket tørkehåndklær sammen med pads fulle av voks ja. Et helvete å bruke etterpå, men tror de blir som nye igjen etter å ha ligget i bløt med Surfex?

Vaskehansker kan vel vaskes sammen med tørkehåndklær og?

Endret av Dr_S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Albino    137
Albino

Har pleid å ta vaskehansker sammen med MF og pads+påføringsputer for seg.

Har kun brukt surfex i maskinen ved sterk kjemikalielukt o.l. Ellers er Milo et godt og mye billigere alternativ enn rejuvenator.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 876
alexanderst

Henger meg på. Vurdere å kjøpe PADWASHER, men er det verdt pengene? Ser ut som han gjører padsene i en gritguardrist spør du meg. (Instruksjonsvidoen tilhørende PW).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Henger meg på. Vurdere å kjøpe PADWASHER, men er det verdt pengene? Ser ut som han gjører padsene i en gritguardrist spør du meg. (Instruksjonsvidoen tilhørende PW).

Ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
e30 tic    594
e30 tic

jeg sverger tilå la dem ligge å kose seg i surfex vann før jeg maserer dem rene under springen. Jeg har mange år gamle pads som ser nye ut ennå. Vaskemaskin får ikke pads rene nok syns jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
martinsens    13
martinsens

Bruker zalo på pads brukt til polish. Surfx til pads brukt til voks/forsegling.

Vasker for hånd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Padwasher er veldig kjekt om du har få pads og lite eller ingen tilgjengelighet på vann.

Jeg brukte min aktivt et års tid, men etterhvert som jeg kjøpte meg flere og flere pads, bytter jeg oftere pads og heller vasker de i vaskemaskin.

Det funker under rennende vann også, men det er så komfy å bare slenge de i vaskemaskinen på 40 grader med litt Omo Color.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar    2 320
Reidar

Jeg sprayer de våte i surfex eller W2 og lar de ligge en stund før jeg maserer ut polish under rennende vann. Har funket for meg i flere år nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MagneL    63
MagneL

Støtter Reidar over her!

Jeg legger MF i en stor bøtte med vann og surfex, skyller under rennende vann, og tar de i vaskemaskin på 90 grader og Milo.
Pads bruker jeg også surfex på, og håndvasker de under rennende vann før jeg legger de til tørk.

Endret av MagneL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig