kris1986

Sort Ford Mondeo - kompisjobb

Dette er bilen til en kompis, en kompis som ikke er direkte flink til å passe på bilen sin for å si det sånn! Skulle vaske den innvendig, utvendig og slenge på litt voks. En prosedyre som pleier å gå relativt fort! Men var ikke så lett denne gangen, som bildene viser :blink:

IMG_3799.jpg

IMG_3800.jpg

IMG_3802.jpg

IMG_3803.jpg

1) Sauset ned hele bilen med Prickbort (denne fungerte ikke optimalt siden det var så mye sand på bilen)

2) Klinte inn en felg med MG Wheel Brightener 1:6 og resten av dekkene med BilBerry 1:5

3) Tok frem Kärcheren med skumlanse og brukte Detailers Pride såpe blandet med en stor dasj MG APC og MG Super De-greaser

Skummet lå på bilen i noen minutter sammens med 1) og 2), men skummer ikke bilen før avfetning osv har fungert i noen minutter. Slik ble det under og etter de tre stegene:

IMG_3805.jpg

IMG_3806.jpg

IMG_3807.jpg

IMG_3813.jpg

IMG_3815.jpg

IMG_3818.jpg

IMG_3821.jpg

For å få felgene nogenlunde måtte jeg skrubbe det jeg kunne med en langhåret Vikan-børste dynket med Wheel Brightener, likevel ble det ikke helt bra ( :blink: ) så får fikse det når han bytter om til sommerdekk!

IMG_3822.jpg

Deretter clayet jeg bilen med CG Everyday Use Claybar. Vet ikke helt hva jeg synes om den, den lager mye merker i forhold til hva den fjerner, eller er jeg helt på bærtur? Etter clay skummet jeg den på nytt, spylte den og tørket bilen med Autobahn sitt lyseblå tørkehandkle, dette fungerer veldig godt! Slik så det ut etter tørk :o

IMG_3827.jpg

IMG_3828.jpg

Jaja tenkte jeg, og hente en Meguiars Soft Buff 1.0 Finish-pad og kjørte "Vertua Bond" over bilen, bra produkt, men er vanskelig å fjerne rester etter den! Bruker hånd nestegang :rolleyes:LSP i dag ble tre lag med Collinite 915, etter jeg viste han noen videoer ville han ha den.. hehe :) Kromlister ble tatt med MG Mirror Glaze sin krompolish, og dekkene ble fornyet med Migliore dekkshine :thumbup:

IMG_3832.jpg

IMG_3833.jpg

Blir mye blankere hvertfall, og skjuler litt skavanker her og der ;)

IMG_3838.jpg

IMG_3843.jpg

IMG_3849.jpg

IMG_3850.jpg

Så var det interiøret, samme tilstand som utenfor. Bildene er etter jeg hadde kastet ut flasker og div annet rart ;)

IMG_3854.jpg

IMG_3855.jpg

IMG_3857.jpg

IMG_3861.jpg

IMG_3862.jpg

IMG_3863.jpg

IMG_3865.jpg

IMG_3868.jpg

IMG_3869.jpg

IMG_3870.jpg

IMG_3875.jpg

1) Støvsugde hele bilen med Foma Combivac.

2) Alt ble vasket med CG Green Clean (var tom for Autoglym Interior Shampoo, synes den er hakket bedre, også lukter den så godt :) )

3) Vasket fremseter med Green Clean (skrubbet) og renset med vann tre ganger etter for å få vekk enda mer skitt

4) Vasket gulvet foran med Meguiars APC (veldig flott APC og god lukt!) og renset med vann to ganger etter den for å fjerne såpe

5) Vinduer ble vasket med Sonax Glassvask, denne er også verdt å prøve (kjøp den og bilsjampoen til Sonax hos Clas O. ;) )

IMG_3876.jpg

IMG_3886.jpg

IMG_3892.jpg

IMG_3893.jpg

IMG_3894.jpg

IMG_3895.jpg

IMG_3898.jpg

IMG_3899.jpg

IMG_3901.jpg

IMG_3905.jpg

Fine biler de nye Fordene ;)

Kristoffer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oioioi, skal si det var en skitten bil :o   Bra jobb, lekkert resultat :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være enig med deg i det at han ikke passet godt på den :P

Utrolig hvor mye CG VB skjuler egentlig, det merket jeg på min også når jeg sa det, plutselig var ALT av microswirl og lignende borte, men du kan bare ta det med ro, det kommer igjen :P

Synes du skulle ta en full korrigeringsjobb på denne, kan bli bra 50/50 bilder her :)

Fin jobb med god dokumentasjon :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kris: Kompisen din burde fått fengselsstraff. Man får jo fengselsstraff for mye annet rart, så bilmisshandling er iallefall en av de man BURDE fått straff for :lol:

Ble en veldig stor forbedring i forhold til hvordan det var, selv med masse fillere, men regner med den blir tatt enda bedre utover sommeren? Lukter grove 50/50`s! B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette ble mye bedre! Siden på bilen så jo helt sykt stygg ut... Ble også overrasket over hvor mye VB egentlig skjuler ja:blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud for en SINNSYKT skitten bil! "Sånne" folk burde fått utlevert en Lada til en maxverdi av 20.000kr og kjørt rundt i de ;)

Uansett så forstår jeg ikke hvordan lakken kan bli SÅ stygg. Vasker lakken med stålull?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud for en SINNSYKT skitten bil! "Sånne" folk burde fått utlevert en Lada til en maxverdi av 20.000kr og kjørt rundt i de ;)

Uansett så forstår jeg ikke hvordan lakken kan bli SÅ stygg. Vasker lakken med stålull?

Helt enig, folk skal ha dyre biler, dyre felger, masse dyr styling, understell til prisen av 3 Crystal rock, og har brukt titallstusen på å trimme bilen, men å stelle litt på lakken, nei, det har de ikke råd/behov til/for.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pen forskjell og godt jobbet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den bilen der fortjener en skikkelig runde den, så jo vanvittig ille ut på sidepanelene der, sjekk om han har tørket over bilen i løpet av vinteren, og anbefal også vann nestegang ;) Så mye merker får du nesten bare om du vasker med møkka på bilen.

Ser jo mye bedre ut da, men faren er vel etter en vask eller 3, da tror jeg det ikke ser like bra ut etterpå.. men, men.. rent og pent nå i allefall B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra bra innvendig denne...

Utvendig vil jeg helst ikke så noe om. Kom med bilder igjen etter 3 vask...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra vask dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dette er det værste jeg har sett noensinne på en så ny bil!

Nesten så jeg lurer på hvordan det er mulig.... hehe.

IMG_3828.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å ta bilder etter to, tre vask føler jeg ikke er noe hensyn siden VB ikke korrigerer, og vi vet alle hvordan lakken er ;) .. Bilen ble renere, og det var det som var hensikten :)

Lakken var/er helt forj¤¤lig! Ikke er lakken sånn veldig myk heller, så man ser hva man gjør hvis man svamper/børster en skikkelig skitten lakk :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive