East

Korrigering av stakkars nabos panser...

Kom hjem etter en handletur i dag tidlig og da var den stakkars naboen min igang med vårvask av bil med tilhørende dekkskift. Etter å ha sett meg vaske bil og dekk de siste dagene har han vel fått lettere prestasjonsangst tipper jeg :)

Siden han er verdens hyggeligste kar og panseret hans så ut som en svinesti, tenkte jeg å vise han hva som var mulig å få til. Lata seff som om jeg var verdensmester og kunne alt...hehe. Det er milevis unna sannheten..

Da han hadde vasket ferdig bilen sin, en 2008 mod Opel Safira, med svamp, vaskebøtta til mor og biltemashampo, var det min tur ;)

Det var kun panseret som skulle få litt hjelp.

Clayet med Megs clay og Meg QD som lube. Faktisk ikke så veldig mye dritt som satt igjen.

Maskerte og tok de første bildene:

_MG_9301.jpg

_MG_9302.jpg

_MG_9304.jpg

Dette så ut som et godt utgangspunkt for å gi panseret en real makeover.

Skulle så teste litt comboer, startet med Scholl S17+ (den nye) på Gul Scholl cuttingpad (Flex roterende)

Må bare skryte litt av den gule schollpadden, den cutter her sjukt bra og er meget lett å styre.

Dynket den først i vann og tørket den på full rulle på maskinen.

Kjørte noen pass oppe i venstre hjørne på panseret og tok en rask WD med IPA.

_MG_9306.jpg

Hologrammer, men ikke værre enn at jeg hadde klokketro på at dette kunne fjernes senere.

Tok derfor resten av halve panseret og ny WD med IPA: BØ!!!! her spøker det i lakken :)

_MG_9307.jpg

Neste steg gikk jeg over til Scholl S30 på orange Scholl. Startet igjen oppe i venstre hjørne, kjørte noen pass og tok WD med IPA.

Ser jo sånn passe bra ut, så jeg duret på videre med resten av halve panseret. Selvtilliten økte i takt med at jeg nermet meg havlveis :)

(kun vestre del av bilde som er kjørt over med S30 etter at S17+ var kjørt, derfor holoer til høyre)

_MG_9309.jpg

_MG_9310.jpg

_MG_9311.jpg

_MG_9313.jpg

Ferdig med roterende og Scholl S30/orange Scholl. Tok så tre runder WD med IPA og hva så jeg....

_MG_9314.jpg

BØ!!! igjen...mer spøkelser ute å går...jaja, tenkte jeg, hadde fått et insidetips fra Berhard på hvordan Flex DA skulle kjøres, så tok frem denne.

Igjen frem med Scholl S30 og orange Scholl. Spredte på lav hastighet, tre pass med mye trykk på hastighet 3, så tre nye pass på full gass (hørtes ut som det var et propellfly som skulle ta av på gårdsplassen...) uten trykk, så ned på hastighet 3 og tre nye pass uten trykk. Dette skulle være en bra oppskrift.

_MG_9315.jpg

Synes kanskje ikke så godt på dette bilde, men fortsatt noe holos igjen. (bilde er tatt etter WD)

Hadde lyst til å få dette 100% så jeg gikk inn og hentet 3M UF og blå 3M pad. Brukte igjen Flex DA og samme teknikk som over. (Spredte på lav hastighet, tre pass med mye trykk på hastighet 3, så tre nye pass på full gass uten trykk, så ned på hastighet 3 og tre nye pass uten trykk)

Tre nye runder med IPA, så var sanneligmeg alt sammen borte :)

Noen 50/50 bilder, venstre side ferdig korrigert uten LSP, med 3 WD IPA. (hvis noen lurte...)

_MG_9317.jpg

_MG_9318.jpg

_MG_9319.jpg

_MG_9320.jpg

_MG_9321.jpg

_MG_9322.jpg

Så da var det bare å rive av 50/50 teipen og ta den andre halvdelen også.

Til slutt la jeg SV CF og et aldri så lite lag med Insignis :wub:

Støtte på et lite problem når jeg skulle bøffe av CF og Insignis. Alle mine MF, inkl CG Green Monster la igjen masse "lo" i lakken, klarte ikke å få det vekk. Kom på at jeg hadde fått en blå SV MF av Dag, mot at jeg lagde minirewiew. Hvilken perfekt anledning :) Gikk inn og hentet den. Problem solved! Fantastisk klut til å fjerne det siste som er igjen av rester av voks og evt. sealer. Veldig bra produkt dag! Denne kommer til å bli brukt fast som siste finish klut i fremtiden.

Ferdig:

_MG_9325.jpg

_MG_9327.jpg

_MG_9328.jpg

sola tittet over på gårdsplassen også..

_MG_9333.jpg

_MG_9335.jpg

_MG_9337.jpg

_MG_9338.jpg

_MG_9340.jpg

_MG_9342.jpg

Takk for titten!

Endret av East
4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble strøkent dette East :) Når skal du ta resten av bilen? Fikk du høre den klassiske: "Tar du bilen min også eller" av noen av de andre naboene etterfulgt av en selvtilfreds latter?

Synd at S30 og orange ikke funket, for den kicker ass..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøken jobb East!

Muligens jeg ikke skjønte texten helt, men da du henta 3M UF og 3M Blå pad, fortsatte du med Flex DA eller gikk tilbake til roterende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble flott det panseret. 3M ble redningen altså. Er vel rimelig sikker på at ikke noe oljer er igjen etter 3 WD. Spent på hva resultatet hadde blitt med Meguiar's M205 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble strøkent dette East :) Når skal du ta resten av bilen? Fikk du høre den klassiske: "Tar du bilen min også eller" av noen av de andre naboene etterfulgt av en selvtilfreds latter?

Synd at S30 og orange ikke funket, for den kicker ass..

Gjett om..fikk den forrige dagen også. En annen nabo ville ha Passaten like blank som min golf..

Tipper det bare var meg Bernhard vdr. DA og Orange Scholl/S30. Derfor skal jeg på kurs :)

Veit ikke om jeg orker resten av vogna hans ass...Har foreløpig endel andre ting å bruke tiden min på enn å pleie andres biler...

Strøken jobb East!

Muligens jeg ikke skjønte texten helt, men da du henta 3M UF og 3M Blå pad, fortsatte du med Flex DA eller gikk tilbake til roterende?

Jepp, kjørte også 3M UF og blå 3M på Flex DA. Rettet det opp lengre opp også nå :)

Ble flott det panseret. 3M ble redningen altså. Er vel rimelig sikker på at ikke noe oljer er igjen etter 3 WD. Spent på hva resultatet hadde blitt med Meguiar's M205 :)

Lært meg å kjøre nok IPA etter 3M UF ja..Har #205 også, men den slo meg ikke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo temmelig sweet det panseret :) Veldokumentert og nyttig lesestoff :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så veldig bra ut! Tenker meg naboen din ble veldig fornøyd med jobben du gjorde, og enten bitt av basillen eller så har vel du fått deg en hel jobb ;) Nydelige flakes i den lakken forøvrig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg heller troa på at den komboen ikke fungerte på bilen.. Jeg tok den j**** Lexusen til Geir på mandag, kjørte DA sammen med en bunke forskjellige pads, den eneste som ikke laget microswirls var Megs Soft Buff2.0, Soft Buff1.0 lagde microswirls ut av ville helvete.. Så det er ikke bare bare..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble strøkent :thumbup:

Veldig intressant og lærerikt å lese om hvordan du løste utfordringen med å oppnå et hologramfritt resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moro å lære bort litt også iblant, og dette ble jo kanon :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Applaus for godt naboskap, og ikke minst godt utført arbeid...og nå er du hyra for å ta resten av bilen også antar jeg ?

Pent å se hvordan du blir kvitt trolla B)

Mvh

Ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

panseret der så kanon ut det.. og det er kos å ta et panser også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra! Naboer som kommer og sier "når skal du vaske bilen min da?" er morsomt det første åtte gangene det skjer på samme dag - resten av tiden blir det litt "nei, jeg korrigerer lakken for de riper som kommer når man vasker med turtle-svamp og Zalo" (ender dog alltid opp med å flire litt, og gi en "crash-course" i hvordan vaske bilen sin skikkelig og deretter peke de til www.dcn.no :) )

UFSE er konge - tror du hadde slitt med holo-fritt med #205 forsåvidt også, men 3 runder med #205 og en meget soft pad (finish pad til Über er bra sammen med #205, samme er svart / gul SoftBuff 2.0) tror jeg hadde gjort susen selv om det nok er kranglete lakk på den bilen der

Kred gitt selvfølgelig, ikke minst for god nabo-hjelp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble strøkent :thumbup: Veldig intressant og lærerikt å lese om hvordan du løste utfordringen med å oppnå et hologramfritt resultat.

Takk for det, hyggelig om jeg kan lære bort før jeg skal på bilpleiekurs neste helg hos gurugutta :)

Moro å lære bort litt også iblant, og dette ble jo kanon :)

Takk for det :)

Applaus for godt naboskap, og ikke minst godt utført arbeid...og nå er du hyra for å ta resten av bilen også antar jeg ?Pent å se hvordan du blir kvitt trolla B) MvhStåle :)

Takk for det Ståle, det blei vel hinta ganske kraftig i de retninger, men skal jeg være helt ærlig synes jeg faktisk dette bare er gøy å drive med på egen bil. Skal aldri si aldri, men det blir nok en stund til jeg svir av en helg på en "nabobil"..Har altfor mye annet å drive med ;)

panseret der så kanon ut det.. og det er kos å ta et panser også ;)

Takk, var nok derfor det ble panseret..

Veldig bra! Naboer som kommer og sier "når skal du vaske bilen min da?" er morsomt det første åtte gangene det skjer på samme dag - resten av tiden blir det litt "nei, jeg korrigerer lakken for de riper som kommer når man vasker med turtle-svamp og Zalo" (ender dog alltid opp med å flire litt, og gi en "crash-course" i hvordan vaske bilen sin skikkelig og deretter peke de til www.dcn.no :) )UFSE er konge - tror du hadde slitt med holo-fritt med #205 forsåvidt også, men 3 runder med #205 og en meget soft pad (finish pad til Über er bra sammen med #205, samme er svart / gul SoftBuff 2.0) tror jeg hadde gjort susen selv om det nok er kranglete lakk på den bilen derKred gitt selvfølgelig, ikke minst for god nabo-hjelp :)

Hadde vel omtrent halve gata innom når vi sto der..De får bare komme å spørre, men svaret blir nok nei.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble strøkent jo :) Bra jobb og bra forklaringer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var 1 stk strøkent panser ;) BLAAANKT :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessant lesning og blankt og holofritt blei det til sist :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble strøkent jo :) Bra jobb og bra forklaringer.

Takk for det ;)

Det var 1 stk strøkent panser ;) BLAAANKT :wub:

Takker..

Interessant lesning og blankt og holofritt blei det til sist :)

Tusen takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive