Drumlin

To konkrete lakkskader (bilder)

Hei! Jeg har nylig overtatt en bruktbil, som jeg har oppdaget har to lakkskader. Vil gjerne ha tips til hvordan jeg kan reparere disse. Gjerne forslag til metode og produkter. Bilder av skadene følger under. Og ja, bilen er passe skitten på disse bildene. :) Tenker å gjøre noe med disse i forbindelse med neste vask.

Skade 1 - tak. Kan føles med neglen:

4483900790_3be5a10817_o.jpg

4483900644_26a2b8026a_o.jpg

4483250331_67dd9976d0_o.jpg

Skade 2 - venstre dør. Ser ut som den går inn til metallet:

4483250645_9d436797df_o.jpg

4483900310_452f16c372_o.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser nok desverre ut som du er nødt til å legge i lakk på den siste skaden i alle fall... Og muligens også på den første, da den er så dyp at du kjenner den med negelen. Du må i alle fall bruke roterende poleringsmaskin og polish beregnet for maskin for å få det helt bort. Mulig du får det noe bedre med f.eks Meguiars Scratch-X for hånd, men det blir ikke borte...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ganske lik lakkskade (nr.2) på min bil. På begge dørene. Har kjøpt originallakk fra Volvo og skal prøve å fikse dette i sommer. Er nok ikke noen annen utvei enn lakkering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når det gjelder den skaden over blinklykta så er den grei , det du gjør er å først matte ned lakken rundt skaden med våtslipepapir 1500 - 2000 grit , 3m sliperondell er glimrene til dette ( dette er for at lakken som kommer utenfor sårene skal feste seg ) så rengjør du sårene med feks. silikon fjerner , dersom skadene er helt til metallet må du ha på grunning først , så legge i lakk og etter det har tørket våtslipes det ned igjen , og til slutt polere med maskin . på side 2 i denne tråden kan du se noen bilder av steinsprutsår som jeg fikset på min bil

skaden på døra ser litt vanskeligere ut men jeg ville forsøkt samme fremgangsmåte , kort forklart dette men håper det hjelper ;)

Endret av bjørn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive