West

Vask av Meguiars vaskehanske...?

Fikk en startpakke av fruen til jul, og igår var det såpass fint i været at jeg prøvde meg litt med det nye "snopet".

Brukte den hvite vaske hansken fra Meguiars og vasket med Meguiars NXT "shampoo".

Skylte den godt etterpå, men er ikke sikker på om den er fri for såperester, og hvertfall ikke rein siden bilen jo var litt skitten ;) Innpakningen hvor det kanskje stod vaskeanvisning føk i bosset for lenge siden, så.....

Noen av dere eksperter her inne som vet hvilke program og temp jeg bør vaske denne på? Vil ikke ødelegge den etter 1 gangs bruk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du prøvde vel ikke å ta ett lite søk først :D

Jeg vasker de på 60 grader med milo og MF-vask hver gang de har vært brukt, det er en billig forsikring mot riper og en god grunn til å handle inn noen ekstra vaskehansker slik at man kan samle opp litt før man slenger de inn i maskinen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker min sammen med resten av MF på 95 grader og MF reneuver

Endret av Petter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

60 grader, uten skyllemiddel. Kan fint vaskes på f.eks program for syntetisk. Er vel mikrofiber den votten der, evt vask på ullprogram hvis det er ull.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange svar.

Skal søke neste gang ja ;)

Får kjøpe meg slik MF reneuver.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare pass på at det ikke ligger rester etter konas andre vaskemidler i såpebeholderen i maskinen så går det bra.

Før vasket jeg med milo og 60 grader.

Nå bruker jeg chemical micro reneuver og en liten sprut Citrus wash til vaskehanskene. på 60 grader

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så nøye på vask denne vaskehansken, det er en helt annen verden enn vanlige MF. Men bedre føre var :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få den litt fluffy igjen så går det an å bruke en roto-dyse på høyttrykkspyleren. Noen runder på hver side så er den som ny, gjør gjerne dette før du hiver den i maskina.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få den litt fluffy igjen så går det an å bruke en roto-dyse på høyttrykkspyleren. Noen runder på hver side så er den som ny, gjør gjerne dette før du hiver den i maskina.

Det hørtes litt skummelt ut, men mulig det ikke er fult så ille som det høres ut som :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes litt skummelt ut, men mulig det ikke er fult så ille som det høres ut som :P

:) Er jo bare den harde strålen som banker den opp litt så det går helt fint, gjort det mange ganger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker min sammen med resten av MF på 95 grader og MF reneuver

Tåler den 95 grader altså? Er det ikke skum på innsiden av den?

Selv vasker jeg den på 40-60 grader med milo avhengig av hvor møkkete den har blitt.

Endret av sruben
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri klart å få min helt ren (les: hvit) og har prøvd alt fra 40-90 grader med MF-vask, Milo, Omo osv. Det er ikke dermed sagt at det ikke går ann å bruke den. Sand og skit går ut bare ved å skylle den skikkelig, men olje og annen "tung" drit har en tendens til å sitte godt i den. Gjør en god jobb FØR vask med avfetting og prewash så sparer du både vaskeutstyr og lakk for unødvendig slitasje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive