Tyggern

Vårklargjøring av V70n

70 innlegg i emnet

Ja da var tiden kommet for et forsøk på å få min egen bil noe blankere en den var.

Skal vel også prøve meg på et par nye ting i løpet av helgen, planen er i hvertfall og ikke stresse og bruke den tiden som er nødvendig i et forsøk på å oppnå ”that perfect shine”.

Siden jeg var så heldig at jeg vant i ”kalenderen” tenkte jeg at jeg skulle gjenngjelde dette glimrende tiltaket og holde meg til kun SS og Scholl varer.

Dag 1(kveld).

Vask av bil, tidsbruk ca 4,5t med litt ”hjelp” fra den nest yngste i huset.

”Sorry”: avfetting med KCL micro royale blandet 1:5 sprøytet på å lot ligge i ca 5min før avspyling.

Skum med foam canon og scholl shampol spylt av igjen.

Lagt på ValetPro Orange Prewash i ca 1:5 blanding lot det stå ca 5 min før vask

Bøtte med GritGuard og Scholl shampol

Vasket med Chenille mitt og SV kost på detaljer

Spylt av med hageslange og godt spylt i alle kriker og kroker.

Kjørt inn i garasjen og tørket over med blå SS håndkle.

IMG_4581.jpg

IMG_4582.jpg

IMG_4583.jpg

IMG_4584.jpg

IMG_4585.jpg

IMG_4586.jpg

IMG_4587.jpg

IMG_4588.jpg

IMG_4589.jpg

IMG_4590.jpg

IMG_4591.jpg

IMG_4593.jpg

IMG_4594.jpg

IMG_4595.jpg

IMG_4596.jpg

IMG_4598.jpg

IMG_4599.jpg

IMG_4600.jpg

IMG_4601.jpg

Så hadde godsakene stått i drøye fem minutter så da var det klart for avspyling med min ”trofaste” kercher (les… møkka maskin)

IMG_4602.jpg

IMG_4603.jpg

IMG_4604.jpg

Her er den ferdig spylt etter kun avfetting. Ganske bra men litt nupper igjen.

IMG_4605.jpg

IMG_4606.jpg

IMG_4607.jpg

IMG_4608.jpg

IMG_4609.jpg

IMG_4610.jpg

IMG_4611.jpg

Det er jo antydning til at det er litt beskyttelse igjen noen steder på lakken…….. selv om det er lenge siden det er lagt noe ”god saker” på denne nå.

IMG_4612.jpg

IMG_4614.jpg

IMG_4615.jpg

Såpeblandings på gang….

IMG_4616.jpg

IMG_4617.jpg

IMG_4623.jpg

IMG_4624.jpg

IMG_4625.jpg

IMG_4626.jpg

IMG_4627.jpg

IMG_4628.jpg

IMG_4629.jpg

IMG_4630.jpg

IMG_4632.jpg

IMG_4633.jpg

Ble ikke mange bilder fra håndvask men et par ble det.

IMG_4634.jpg

IMG_4635.jpg

Så var det å tusle en liten tur i veien å se om det dukket opp noen godsaker på veien..

Tyggern sa: Jeg fant, jeg fant…..

IMG_4636.jpg

IMG_4638.jpg

DAG 2 (Kveld)

Da starter vi med å dokumentere lakktykkelsen på bilen.

Siden det er umulig å sette presise punkter på med mer på bilen. Så tok jeg 3 målinger på hvert sted etter arket. Hvor jeg flyttet måleren i trekant på ca 3x3cm skrev opp og gikk rundt hele bilen.

Så sjekket jeg PTG etter kalibreringsplatene igjen, og gikk en ny runde med 3 nye målinger på hvert sted. Slik at jeg har minst 6 målninger pr.punkt på bilen. Der jeg hadde litt større avvik tok jeg flere målinger 7-10ca.

IMG_4639.jpg

IMG_4641.jpg

IMG_4642.jpg

IMG_4643.jpg

IMG_4644.jpg

IMG_4645.jpg

IMG_4648.jpg

frmlinger.jpg

Etter det var det tid for clay, og denne har jeg spart på til jeg skulle ta min egen bil.. frem med SV paint rubber (gul clay) og jeg må si det er den beste clayen jeg har prøvd til nå….

Og ONR som lube.

Helt ening med Petter her en klar ny favoritt.

IMG_4651.jpg

IMG_4663.jpg

IMG_4666.jpg

IMG_4669.jpg

IMG_4670.jpg

IMG_4671.jpg

IMG_4672.jpg

IMG_4673.jpg

Etter høyre dører… litt var det. Spesielt inntil lister…

IMG_4675.jpg

Så var det klart for litt steinsprut fylling. Startet her med å vaske alle steinsprut med silikonfjerner.

Så la jeg grunning i de dype sårene. Deretter var det klart for fylling av farge. Og her kommer et insider tips direkte fra en produsent. En bør være forsiktig med å blande sammen base og klarlakk som kommer hver for seg. Fordi basen er i 90% av tilfellene vannbasert.. noe klarlakken ikke er. Også er det ikke mange som selger de flekklakk systemet som ødegård lakk har. Som blir blank og en trenger bare en flekklakk. Jeg har en ”lokal” leverandør og det er derfor veldig enkelt for meg å gå 10m for å hente det jeg trenger. Et annet tips jeg fikk er at den ferdigblandede klarlakken er mye mykere en om du blander den selv.. så jeg fikk herder og klarlakk i hver sin lille beholder. Da blir den hardere og enklere og slipe. Jeg stoler på fagfolket så da prøver jeg dette også. Fikk også tips om å bruke tannpirker eller knappe nål for å være mer presis i ytterkantene av ”skaden”. Dette syntes jeg fungerte utmerket og det var mye enklere å ikke få lakk på utsiden av skaden.

IMG_4688.jpg

IMG_4653.jpg

IMG_4656.jpg

IMG_4659.jpg

IMG_4658.jpg

IMG_4657.jpg

IMG_4656.jpg

IMG_4661.jpg

IMG_4662.jpg

IMG_4686.jpg

IMG_4681.jpg

IMG_4703.jpg

Dag3.

Meste parten av dagen ble i garasjen sett bort fra noen timer midt på dagen til handlig med familien.

Så var det klart for litt demontering, tok av rails for å komme godt til nede i renner og for å lette jobben med polering av taket. Tok også av speil kåper og spylerdyser på panseret. Her satt det faktisk igjen biter fra transportfilmen….. vasket så kriker og kroker i speil og vannrenne med ONR og MF

IMG_4690.jpg

IMG_4691.jpg

IMG_4693.jpg

IMG_4692.jpg

IMG_4696.jpg

IMG_4698.jpg

Så var det litt inspeksjon da, laget meg min egen versjon av ”sun gun” med et batteri og en lavvolt halogen lampe (downlight) i påvente av en ledlykt jeg har bestilt som ikke har kommet enda.

Virket jo bra allikevel den, litt skarpt lys så kunne godt vert en litt svakere pære. Men det er bare å holde den litt lenger unna så ble det lett synlig de som er av deffekter….

Jeg kan se at de som hadde klargjøringen av bilen har ”jukset” litt og kjørt med en mild kombo og maskin, men de har driti i kjøre maskin på undersiden av listene. Så der er det mye verre en over…..

Dette var helt klart meget synlig mens jeg var hos Petter på en service, og bilen var oppe på bukken….. ojda…..

IMG_4711.jpg

IMG_4699.jpg

IMG_4704.jpg

IMG_4717.jpg

IMG_4721.jpg

IMG_4718.jpg

IMG_4706.jpg

IMG_4710.jpg

IMG_4708.jpg

IMG_4714.jpg

IMG_4715.jpg

IMG_4716.jpg

Teipet opp et lite område på taket og gjorde klart for litt testing av komboer.

Først S17 på blå scholl.. fjernet litt swirls.

Så over på S03+ og orange scholl, tok litt mer men ikke i nærheten av nokk…

Etter en liten prat med Bernhard og komboer, da scholl er ganske nytt for meg.

Gikk jeg for Scholl ull og S03gold. Det fjernet det meste men fortsatt noen RDS igjen…..

satan så hard denne lakken var da…????

Var så godt som hollogram fri etterpå også,.. WTF…. Testa med blits, xenon, led og halogen. Og kunne så vidt se antyding på det ene bildet. Hadde jo tenkt å kjøre 2-step minst uansett så det blir S30 etterpå. Jeg skjønner ikke at dette er mulig…..

Hele taket ble kjørt 1 runde med mye press og det er fortsatt noe igjen..

IMG_4723.jpg

IMG_4722.jpg

IMG_4725.jpg

IMG_4735.jpg

IMG_4726.jpg

IMG_4727.jpg

IMG_4734.jpg

IMG_4733.jpg

Sleit med å få noe fornuftig lys på taket i forhold til bilder så dropper de bildene for de lyger…. Viser ikke noen ting..

Slipte over alle fylte riper og steinsprut med 3M 9micron

Bilder viser slipte merker, og de første viser. Før, slipt, og etter en runde S3gold og ull

IMG_4743.jpg

IMG_4744.jpg

IMG_4745.jpg

Så fant jeg frem en gammel dør for å teste litt våtslip med maskin. Og kjørte litt testing….

Resultatet ble bra det så jeg bestemte meg for give på panseret….. Noe jeg kom til å angre på…..

Helvetes jævla grisehaler….. ingen bilder dessverre da jeg ble en smule frustrert og glemte hele bilde greiene… Det viser seg at skum mellomlegget ikke passer perfekt med P2000 våtslipe papirene. Disse plast sakene fra borrelåsen har kommet så vidt på innsiden av ene hullet i papiret…….. hullene i papiret er marginalt større en hullene i mellomlegget.

Da lot jeg maskinen ligge og tok frem trizact P3000 papiret som er uten hull i stedet, sammen med mellomlegg og en stiv bakplate fra roterendemaskin slipte jeg over for hånd i stedet. Vi får ta det igjen med maskin ved en senere anledning. Nå var det full konsentrasjon for å prøve å bli kvitt grisehaler.. Jeg turte ikke prøve flere ganger for jeg var redd skaden skulle bli verre.

IMG_4737.jpg

IMG_4738.jpg

IMG_4739.jpg

IMG_4740.jpg

IMG_4741.jpg

IMG_4748.jpg

IMG_4751.jpg

IMG_4752.jpg

IMG_4753.jpg

IMG_4755.jpg

Over på håndsliping nå…..

IMG_4754.jpg

IMG_4755.jpg

IMG_4756.jpg

IMG_4757.jpg

IMG_4758.jpg

50/50 bilder etter en runde med S3gold og ull…. Tar bra denne komboen

IMG_4761.jpg

Dag 4 (effektiv jobbing i dag anslått til ca 4t)

Dagen med kaos….. I tillegg til å drive med skal en ta seg av barn, og lage familie middag til ”bursdags” mat….. Så jeg stappet lammelåret i ovnen og gikk ned for å se om jeg klarte å bli kvitt noen Grise haler…. Store deler av dagen gikk med til dette.. Det er ikke så mye bilder fra denne dagen heller siden frustrasjonen var stor og uttrykk som ikke einer seg på trykk i fleng….

Fikk bort mye men ikke alt, så her er det bare å skaffe mer papir og ta det så fort som mulig.

Etter 2 runder med ull og S3 gold er det fortsatt noe igjen, slet litt med varmgang i flexen i dag.

Den stoppet for meg ved flere anledninger. Klarte ikke kjøre full runde på panseret før den stoppet en gang… Skal den være slik? Skapte ganske mye mer frustrasjon for jeg fikk ikke kontinuitet i kjøringen. Også stoppet den jo gjerne midt i kjøringen på et felt. Kjørte jo med ganske mye press da…. Lakken er i vertfall HARD det er sikkert…

Slipte så over bakluka med trizact og gikk over 2 runder med S3gold+ull en rinde S03+ og blå scholl også en runde med S30 og orange scholl. Bakluka fikk også et lag med Scholl W06 etter wipedown med CF02 før jeg ga meg for dagen.

Og holdt nesten på å glemme det. Jekket opp bilen og tok av hjul og vasket hjulbuer bak også.

Vasket med Orange Prewash og børste samt avfetting.

Dedikert til Forumet! Brynjar style..

IMG_4774.jpg

Før siste runde med papir og compounding.

IMG_4772.jpg

IMG_4777.jpg

IMG_4781.jpg

IMG_4779.jpg

IMG_4783.jpg

IMG_4785.jpg

Dette bilde er etter kun S03gold og ull etter våtslip…… Ikke antydning til ”hollos” en gang. Så en ting er sikkert. Dette er ikke en ”hollo” helvete bil……

IMG_4780.jpg

IMG_4782.jpg

IMG_4790.jpg

IMG_4791.jpg

IMG_4792.jpg

IMG_4794.jpg

Bomulls pinne og CF02

IMG_4795.jpg

Etter Scholl W06

IMG_4797.jpg

IMG_4798.jpg

IMG_4778.jpg

IMG_4786.jpg

DAG 5ca 15 timer

Hadde bestemt meg for at jeg skulle bli ferdig uansett hvor lang tid det måtte ta, så det var tidlig opp om morgenen. Trykke ned et par brødskiver og svelge en kopp kaffe for så å gå ned og sperre seg inne i garasjen.

Når jeg kom inn døra i garasjen bestemte jeg meg fort for at jeg skulle prøve meg med de små slipe papirene på disse grisehalene for jeg hadde ikke lyst å la det være slik….

Så da ble det punkt slipt litt. Også gikk jeg over med 2 ganger med S3Gold og ull igjen. Denne gangen brukte jeg mer produkt for å få litt mer glid, og dette hjalp litt på temperaturen. Samtidig gikk jeg opp litt til i turtall da jeg kanskje hadde vert litt forsiktig med turtallet i går. Opp på rett over 2000-2300rpm i stedet for ca 1900rpm.

IMG_4805.jpg

IMG_4807.jpg

IMG_4808.jpg

IMG_4809.jpg

IMG_4810.jpg

Så ble hele bilen kjørt 2 ganger S3gold og ull med MYE press, har nesten brukt opp den ”sample” flaska jeg fikk av Ketil sammen med flex DA. Jeg har vel kjørt tilsvarende 3 biler tror jeg inklusive våtslip da.

Noen 50/50 shots må til…

IMG_4812.jpg

IMG_4813.jpg

IMG_4814.jpg

IMG_4819.jpg

IMG_4820.jpg

IMG_4844.jpg

IMG_4845.jpg

Om dere studerer dette bildet skikkelig kan dere så vidt se to forskjellige striper i lyset. Fra venstre mot høyre: 2xS3G/1xS3G/ikke noe.

IMG_4846.jpg

Litt Random bilder…

IMG_4824.jpg

IMG_4825.jpg

IMG_4827.jpg

IMG_4829.jpg

IMG_4847.jpg

IMG_4855.jpg

IMG_4856.jpg

IMG_4857.jpg

IMG_4858.jpg

Her er bilen ferdig ”maskinert”…..

Bilen er nå så å si fri for RDS, det eneste er da plast der er det noe igjen. Jeg turte ikke å kjøre hardere med de ullpadene jeg hadde nå, for det begynte å bli godt og varmt selv med ull… Så en mer ”aggresiv” ull på plasten hadde nok vert en fordel. Kanskje noen har noen gode tips her??? Har jo nå testa Metabo ull og Scholl. Det er disse som er brukt på hele bilen.

IMG_4859.jpg

IMG_4861.jpg

IMG_4862.jpg

IMG_4863.jpg

IMG_4864.jpg

IMG_4865.jpg

IMG_4866.jpg

IMG_4867.jpg

Hjulbuer ble behandlet med CG silk shine dressing, det samme gjelder all annen utvendig plast.

Bilder før og etter….

IMG_4800.jpg

IMG_4801.jpg

IMG_4804.jpg

IMG_4821.jpg

IMG_4822.jpg

IMG_4823.jpg

IMG_4830.jpg

IMG_4831.jpg

IMG_4843.jpg

Hhmmm glemte vist etter bilde her…. Men jeg LOVER det er tatt.

Fikk også vasket felger kjapt men ikke skikkelig…

IMG_4834.jpg

IMG_4835.jpg

IMG_4836.jpg

La så Scholl W06 på bilen, tok frem Da og Sort uber pad. Men dette ga liksom ikke den ”rette” følelsen etter så mange timer med bil gnukking. Så jeg tok frem en av Ketil sine røde foampads og la for hånd i steder.

IMG_4869.jpg

Noen få ferdig bilder…..

IMG_4872.jpg

IMG_4873.jpg

IMG_4874.jpg

IMG_4875.jpg

IMG_4876.jpg

IMG_4877.jpg

IMG_4878.jpg

IMG_4879.jpg

IMG_4881.jpg

IMG_4882.jpg

IMG_4882.jpg

IMG_4885.jpg

IMG_4887.jpg

IMG_4888.jpg

IMG_4889.jpg

Så det som gjenstår nå er å få tatt etter målinger på lakken, samt noen skikkelige bilder utendørs.

Blir å gå over kjapt med Scholl SW20 før bilen skal ut på veien i morgen. Hvor er det VIP medlem merkene tro….. Nå kan jeg jo faktisk sette de på….

Det jeg ikke rakk som jeg hadde håpet på var å ta en skikkelig skrubb på vinterhjulene, men det får vente til det blir lagt om til sommer hjul.

Da skal også bilen gjennom en ny kjapp runde den gangen med SV CFP og en ikke bestem GOD! Voks…

Kan jo oppsummere litt kjapt…. Stein hard lakk, mye lenger tid en regnet, Lært utrolig mye og gjort mange nye nyttige erfaringer…….

Edit:

Noen flere ferdig bilder.. utendørs..

IMG_4892.jpg

IMG_4893.jpg

IMG_4894.jpg

IMG_4895.jpg

IMG_4896.jpg

IMG_4897.jpg

IMG_4898.jpg

IMG_4899.jpg

IMG_4900.jpg

Bilde av beading…..

IMG_4901.jpg

Bilder av skader/fyllinger etter endt arbeid… i det minste de største og de jeg fant igjen…..

IMG_4908.jpg

IMG_4905.jpg

IMG_4907.jpg

IMG_4904.jpg

Utstyr:

vask

KCL Micro Royale

Valetpro Orange prewash

Scholl Shampol

Scholl Rim7

Clay

Optimum NoRinse

Swissvax Gul “paint rubber”

Korrigering:

Flex DA (kun litt til voks, men gikk fort over)

Flex Roterende

Scholl S03Gold

Scholl S03+

Scholl S17(test)

Scholl S30+

Scholl Ullpad 150 og 75mm

Scholl Blå pad 150 og 75mm

Scholl Orange pad 150 og 75mm

Uber grønn og gul 6” (til testing)

3M Trizact P3000

3M Hookit P2000

Scholl W06 premium vax I det minste foreløping, Det ble også tatt en kjapp runde med SW20 den påfølgende morgen…. W06 også inne i dørkarmer.

Pneu på dekk

Pneu børste

CG Greenclean på plast og inne i dørkarmer.

CG Silk shine dressing i hjulbuer og på plast ellers

Og en drøss med Micro Fiber...

Her er ettermålingene fra korrigering. Jeg ser etterpå at neste gang skal jeg lage et kart over bilen og skrive opp ca mål fra to kanter til der jeg tar målingene. For jeg ser i etterkant at om en flytter måleren 10cm eller mer varierer målingene ganske mye opp til 15My... så en bedre pressisjon en ca der er nok viktig for å få et enda mer "pressis" resultat. Men det er en helt klar pekepin på hvor mye en har tatt av... merkelig nok er det mest av på panseret... kan ikke skjønne det...

grunnen til at det ikke er noe på bakluke er fordi den er av glassfiber og ikke mulig å måle med den måleren jeg lånte nå... og takk til Bernhard for lånet...

ettermlinger1.jpg

ettermlinger2.jpg

To be continued………. CFP voks og sommerhjul om noen uker + interiør….

Continued

da var tiden endelig kommet for en update her, noen uker etter det som var meningen...

Planen var å kjøre SV cleaner fluid pro og legge på en "god" voks.

Dette hadde jeg gledet meg til i lang tid, med skrekk blandet fryd........

Bilen ble grundig vakset og maskert for kjøring av CFP

Kjørte først noen små "spots" med gul scholl og S03 for å fjerne noen "små" feil som hadde dukket opp.

Før jeg gikk på bilen med CFP og Orange Scholl, denne komboen etterlater seg en sinnsyk blank overflate......

Det er ikke så mange bilder av selve "akten" denne gang men det er til gjenngjeld MASSE etterbiler.

Klar til boning..

IMG_5448.jpg

IMG_5449.jpg

IMG_5451.jpg

IMG_5452.jpg

Dette er boksen med "the shit" og jeg skal love den ikke skuffet meg... sinnsykt effekt det ble i lakken.

Jeg har ikke klart å få frem den med mine kamera ferdigheter, men har gjort et forsøk.

krukken med "gull" ble behandlet med høyeste respekt og en frykt for å gjøre noe galt..

Ba til detailer gudene om at det ikke skulle komme meg noen uhell i hende av type knuste krukker, sand eller alt annet som virker som det skjer meg.... satt på lokket for hver gang jeg var nedi der for å hindre "uhell" det gikk heldigvis over all forventning og resultatet overrasket meg til de grader....... lakken ble bare uten beskrivelse......

IMG_5453.jpg

Her står den å koser seg innsmurt i det "hellige" paste....

IMG_5455.jpg

IMG_5456.jpg

Men dette skjedde la jeg "billig" voks på alle ikke normalt eksponerte flater, dørkarmer innerskjermer, under panser osv...

IMG_5458.jpg

IMG_5460.jpg

IMG_5462.jpg

Har prøvd å få frem metallic "popping" men det var ikke lett med kamerea...

Men her er noen forsøk og ferdigbilder fra innendørs....

IMG_5463.jpg

IMG_5464.jpg

IMG_5465.jpg

IMG_5468.jpg

IMG_5474.jpg

IMG_5475.jpg

IMG_5476.jpg

Panseret har i mellomtiden fått smake en ny runde med våtslip og pollering i forbindelse med en liten sak i ÅS

Og det er ikke mye "skavanker" igjen her nå... begynner å bli fornøyd...

IMG_5478.jpg

IMG_5479.jpg

Så over til masse ferdig bilder utendørs, kjørte litt rundt og tok noen bilder.

Min mening er de beste er til slutt........

IMG_5492.jpg

IMG_5495.jpg

IMG_5496.jpg

IMG_5500.jpg

IMG_5502.jpg

IMG_5503.jpg

IMG_5506.jpg

IMG_5507.jpg

IMG_5509.jpg

IMG_5499.jpg

IMG_5510.jpg

IMG_5511.jpg

IMG_5512.jpg

IMG_5513.jpg

IMG_5516.jpg

IMG_5515.jpg

IMG_5517.jpg

IMG_5520.jpg

IMG_5529.jpg

IMG_5533.jpg

IMG_5530.jpg

IMG_5535.jpg

IMG_5544.jpg

Også litt refelksjonsbilder.....

IMG_5536.jpg

IMG_5538.jpg

Det beste bildet etter min smak.....

IMG_5541.jpg

IMG_5545.jpg

Jeg måtte begrense meg på etterbildene for det blir fort for mange..... ble tatt en del :)

Tusen takk for titten..

Endret av Tyggern
59

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:o

:thumbs:

Bra jobba!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med den beste write-up'en din så langt :thumbs:

Her har du virkelig tatt deg tid til å dokumentere utrolig mange flotte detaljer og jeg ble inspirert, selv etter 46 timer med polering siden torsdagen...

sa jeg at det ble veldig bra :)

Nice work!!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallbra Jobb, review og forklaringer her....

Imponert over innsatsen din her... Pigtailes er ikke noe moro å finne gitt... 3M papirene går også på maskinene gjør de ikke? de er tette så ingen borrelås som kommer frem der .)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempejobb dette! utrolig bra dokumentert! Veldig innspirerende ! :rolleyes:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super writeup med masse god bildedokumentasjon, så Cred for det thumbs.gif ¨

At steinhard lakk har sine ulemper i likhet med "smørlakk" er hevet over enhver tvil, men igjen fordelen er jo at en faktisk korrigerer gamle feil istedenfor å fikse opp i nye en har laget selv.

At pigtails er noe drit, kan eg og skrive under på, ivertfall i kombinasjon med hard lakk. Men etter all den iherdige jobbingen har du faktisk klart å dra opp finishen på V70 ørten hakk, og det skal godt gjøres når utgangspunktet var ganske bra. thumbup.gif

Gleder meg til neste writeup, keep up the good work! default_cool.png

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkelig bra dette.

Cred fra meg.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:o

:thumbs:

Bra jobba!

Takker. :D

Gratulerer med den beste write-up'en din så langt :thumbs:

Her har du virkelig tatt deg tid til å dokumentere utrolig mange flotte detaljer og jeg ble inspirert, selv etter 46 timer med polering siden torsdagen...

sa jeg at det ble veldig bra :)

Nice work!!

Utrolig hyggelig å høre Brynjar, har jo lest noen S&S her nå. Og ville ta meg tid til å prøve å lage en "grei" en selv...

B&B er jo helt syke men... :P

Knallbra Jobb, review og forklaringer her....

Imponert over innsatsen din her... Pigtailes er ikke noe moro å finne gitt... 3M papirene går også på maskinene gjør de ikke? de er tette så ingen borrelås som kommer frem der .)

Først, Takker Truls.

3M papirene går fint på maskin de, og hadde nokk godt bra å kjøre det trizact papiret på maskin. Det er uten hull og er P3000. Mens de andre Hookit papirene har hull. nå hadde jeg bare P2000 og P3000. Men mellomlegget jeg fikk lånt er til et annet system. (mirka)

så størrelsen på hullene er bittelitt anderledes.... noe som førte til at 1 av disse plast sakene klarte etter litt kjøring å lure seg ut i en av hullene på papiret.

Men da var frustrasjonen så stor at jeg lot maskinen ligge.......... selv om det kanskje ikke var nødvendig..

Kjempejobb dette! utrolig bra dokumentert! Veldig innspirerende ! :rolleyes:

takk for hyggelig kommentar.

Super writeup med masse god bildedokumentasjon, så Cred for det thumbs.gif ¨

At steinhard lakk har sine ulemper i likhet med "smørlakk" er hevet over enhver tvil, men igjen fordelen er jo at en faktisk korrigerer gamle feil istedenfor å fikse opp i nye en har laget selv.

At pigtails er noe drit, kan eg og skrive under på, ivertfall i kombinasjon med hard lakk. Men etter all den iherdige jobbingen har du faktisk klart å dra opp finishen på V70 ørten hakk, og det skal godt gjøres når utgangspunktet var ganske bra. thumbup.gif

Gleder meg til neste writeup, keep up the good work! default_cool.png

Takk. Nå ser det ut til at det blir litt sol ute. Så da blir det kjapt over med SW20 og prøve å ta noen bilder i solen.

Ikke 100% fornøyd selv, men det lille som gjenstår skal nok få gjennomgå..... :D

Virkelig bra dette.

Cred fra meg.

Og nokk en Takk!! :D

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damn! Lekker bil og lekker detailing det her! :D

Cred er gitt!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå snakker vi v70 med finnish her ja!!!! Helt rå jobb du har gjort Torgeir..

Og enda godt at den ikke lnger ser ut som den gjorde på servicen. Fikk et lite hakeslipp da..

Ble det noe voks på den??

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå snakker vi v70 med finnish her ja!!!! Helt rå jobb du har gjort Torgeir..

Og enda godt at den ikke lnger ser ut som den gjorde på servicen. Fikk et lite hakeslipp da..

Ble det noe voks på den??

Hyggelig. Ja men jeg kan skjønne nå hvorfor de ikke har tatt under listene......

Fargen heter jo Titanium pearl gray.... og lurer litt på om det ligger noe i det navnet......

Har du ikke lest tråden Petter????

Det ligger foreløpig Scholl W06 premium car wax på den :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Respekt!

Skulle ønske jeg hadde tid til å komme med en liknende "writeup" som dette!!!

Ser virkelig morsomt ut... men så langt så ser det ut til at de får dagene jeg faktisk hadde hatt tid, så er ikke været med meg.

Jeg har desverre ikke noe sted å stå innendørs og det kompliserer sakene litt....

Men mulig jeg rekker det i sommerferien :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende stykke arbeid. Her har du lagt sjelen din i arbeidet :)

Synd med disse grisehalene, håper du får fikset det etterhvert.

Gleder meg til den er helt ferdig.

+kred fra meg :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. Kjører safe med vintervoks, ja. Du er tøffe typen du!! :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

creds!!!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Respekt for denne her ja - meget bra jobbet og veldig grundig dokumentert både bildemessig og med tekst. Selvfølgelig cred herfra

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig jobb dette :) Jeg klarte selv å få pigtails på en bil, men da ikke med slipemaskin, men med Scholl ull. Det kan lønne seg å skjære ut noe av ulla i midten på pad'en, slik at ulla ikke surrer seg sammen og lager slike merker. Det med at du måtte kjøre så mange runder med ull-padden, kommer nok av at den ikke er så kraftig som andre pads. Du kan jo prøve å kjøre Scholl gul, Uber gul eller lignende cutting-pad for mer korrigering - eller rett og slett en kraftigere ullpad. Problemet da er jo mer varme som du sier. Uansett skal du ha creds for skikkelig pågangsmot og for en veldokumentert jobb! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kongetråd, og en stor innsatsvilje du har!

Bra dokumentert og morsom lesing for oss som ikke har all verdens erfaring, og trenger input på både positive og negative erfaringer!

Selvfølgelig en grønn knapp for denne insatsen, og et kjemperesultat :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig imponert Tyggern :thumbs:

Bra right up og masse billeder :fun: akurat som vi liker det

Glæder meg til fortsettelsen

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk bra jobba!

Her er cred en selfølge...

:thumbs::fun::thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive