morty89

Anbefaling til en god LSP voks?

35 innlegg i emnet

Hei.

Våger meg ut på "godt pløyd mark" med et par spørsmål hvor jeg setter stor pris på enhver tilbakemelding. Har lest en del tråder nå og funnet ut at dette er noe for både meg og bilen. Jeg har fått satt sammen en bilpleiepakke hos "shinerama.com" og listen er som følger:

Vask

- GritGuard

- Chemical Guys Citrus Wash+Gloss (16oz)

- Dodo Juice Supernatural Wash Mitt - Wookiee (single)

Vinduer

- Duragloss #751 Rain Repel Glass Cleaner (22oz)

Tørk

- Chemical Guys Miracle Dryer Microfibre Towel (25x36 inch)

Clay

- Meguiar's Quik Clay Detailing System (473ml + 50g)

Pads til min poleringsmaskin (biltemas 1200W roterende) - grei i begynnelsen, men havner nok på en flex snart jeg får råd;)

Meguiar's Soft Buff 2.0 Foam Polishing Pad (7 inch)

Meguiar's Soft Buff 2.0 Foam Cutting Pad (7 inch)

Meguiar's Soft Buff 2.0 Foam Finishing Pad (7 inch)

Lakkrens

- MG #105

Polish

- MG #205

Sealer

- Duragloss 111

Så vil jeg legge en voks over her. Og det er her spørsmålene begynner. Hvilken skal jeg velge?(helst fra www.shinerama.com) vil ha en som gir god langvarig beskyttelse samtidig som bilen blir blank som fy...

Så hvilken ville dere valgt, med hensyn til produktene og litt til prisen;)?

Ellers er jeg åpen for korreksjoner hvis det er noen av produktene dere mener burde blitt erstattet med noe bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

megs #16!! Den har en sinsykt beading og en laaang holdbarhet, koster lite og blir meget blank!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg startet også med MG 105 og 205. Det jeg synes (som nybegynner) om de produktene er at de brytes ned for raskt. Veldig greit med produkter man kan kjøre litt lengre med i starten, så man kan lære seg å føre maskinen på en tilfredstillende måte. f. eks Menzerna. Om du bor i Oslo omegn kan du godt få kjøpe mine flasker av 105 og 205. Er vel omtrent 95% igjen. Brukt på en bil.

Ser MG #16 er nevnt over her allerede. Denne har jeg kjørt på bilen til kona i vinter. Lagt på toppen av MG#21 2.0. Jeg er langt fra så imponert over denne som mange her og på andre forumer skriver.

Når du har klart å rote deg inn her, og legge opp en slik bestilling, kan du like gjerne først som sist kjøpe den en voks fra Swissvax. Scandic Shine har salg om dagen, minus 15% rabatt. Da får du deg knallgode SV Concorso for rundt 1350,- NOK.

Lykke til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for kjappe svar!

Jeg tror jeg satser på Chemical Guys Pete's 53 Carnaubawax. Den så grei ut i første omgang;) Ser det ble foreslått produkter fra menzerna her. Er det bedre produkter enn de jeg har foreslått? Er meget åpen for å endre pakken hvis noen mener det er bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Likner litt på en liste jeg skrev opp på bilforumet? ;)

Endret av Sandmo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for kjappe svar!

Jeg tror jeg satser på Chemical Guys Pete's 53 Carnaubawax. Den så grei ut i første omgang;) Ser det ble foreslått produkter fra menzerna her. Er det bedre produkter enn de jeg har foreslått? Er meget åpen for å endre pakken hvis noen mener det er bedre.

Smaken er som baken..Kommer nok ann på hvem du spør, men det er en vesentlig forksjell på Menzerna og MG 105+205. Menzerna kan og må kjøres lengre enn MG 105+205. Det gjør ikke noe om ting skjer litt sakte når man tester roterende for første gang. Mange inntrykk som skal fordøyes

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Likner litt på en liste jeg skrev opp på bilforumet? ;)

Thats right;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så litt kjent ut ja ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så litt kjent ut ja ;)

Ja, en kompis av meg sa at den listen så meget bra ut;) så jeg bruker den som utgangspunkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mixer du 2/3 #105 og 1/3 #205 så blir den mye lettere å kjøre :) Og #205 i seg selv er "oljete" nok til å kjøre en god stund uansett. #105 alene uten mix eller en QD som "misting aid" flasher sykt fort og kjøretiden er derfor noe å venne seg til (man rekker ikke å spre på 900 rpm og kjøre på 1600-1800 rpm før den omtrent har flashet...)

Petes53 er gullegod den - men holdbarheten er så som så. Får du tak i #16 så ta med den også. Ligger høyt opp på min liste, men har dog til gode å kjøre Swissvax-style ennå da (og 1.350,- for Concorso er bra pris nå på kampanje).

Ellers så har www.autobahn-bilpleie.no RaceGlaze sin "55" (55% hvit carnuba) til en meget fornuftig pris. www.blankbil.no er i ferd med å hente inn Dodo Juice-produkter - deriblant Supernatural

Min favoritt hittil er dog Nattys Blue/White. Enkel å legge på, meget lett å buffe av - og gir et meget godt resultat. #16 er på god nummer to og er min vinter-voks (over #21, som er en sealer).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mixer du 2/3 #105 og 1/3 #205 så blir den mye lettere å kjøre :) Og #205 i seg selv er "oljete" nok til å kjøre en god stund uansett. #105 alene uten mix eller en QD som "misting aid" flasher sykt fort og kjøretiden er derfor noe å venne seg til (man rekker ikke å spre på 900 rpm og kjøre på 1600-1800 rpm før den omtrent har flashet...)

Petes53 er gullegod den - men holdbarheten er så som så. Får du tak i #16 så ta med den også. Ligger høyt opp på min liste, men har dog til gode å kjøre Swissvax-style ennå da (og 1.350,- for Concorso er bra pris nå på kampanje).

Ellers så har www.autobahn-bilpleie.no RaceGlaze sin "55" (55% hvit carnuba) til en meget fornuftig pris. www.blankbil.no er i ferd med å hente inn Dodo Juice-produkter - deriblant Supernatural

Min favoritt hittil er dog Nattys Blue/White. Enkel å legge på, meget lett å buffe av - og gir et meget godt resultat. #16 er på god nummer to og er min vinter-voks (over #21, som er en sealer).

Supernatural er god :) Og dyr... Skal man først opp i den prisklassen kan man vel like godt gå for en Swissvax :) Enten Mirage eller Concours ;)

Forøvrig enig ang #105, mye lettere å holde på med den hvis man blander inn litt #205 :)

Endret av Sandmo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supernatural er god default_smile.png Og dyr... Skal man først opp i den prisklassen kan man vel like godt gå for en Swissvax default_smile.png Enten Mirage eller Concours wink.gif

Forøvrig enig ang #105, mye lettere å holde på med den hvis man blander inn litt #205 default_smile.png

Selv er jeg fristet av Supernatural 200ml til 720,- som PH / blankbil.no henter inn nå. Og 720,- er ikke en ueffen pris tror jeg. Men skal uansett ha Concorso til sommeren + evt også Mystery

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen dum pris det nei :) Men syns faktisk alt i alt at Mirage er en bedre voks, får mye klarere speilbilde av den enn av Dodo! Hva holdbarhet angår er det vel på tide at jeg kjører en update på testen min snart :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morty: Mange gode tips her, hvis du skal ha voks til en pris mellom 200-400, så ville jeg også sett på Collinite 915, kanonvoks, ser veldig bra ut, holder LENGE, grei å påføre, bittelitt værre å få av, men slett ikke ille.

Denne koster 24 pund på Shinearama.

Det er uten tvil den voksen jeg bruker mest på kundebiler, i tillegg er Nattys Blue en kanonvoks. La denne på en grå primera til en kompis for et halvt år siden, ikke vært vasket på den tiden, og den er blank enda.

Meg 16 er også en kanonvoks, og det beste av alt, både Nattys og 16 koster under 200,- :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morty: Mange gode tips her, hvis du skal ha voks til en pris mellom 200-400, så ville jeg også sett på Collinite 915, kanonvoks, ser veldig bra ut, holder LENGE, grei å påføre, bittelitt værre å få av, men slett ikke ille.

Denne koster 24 pund på Shinearama.

Det er uten tvil den voksen jeg bruker mest på kundebiler, i tillegg er Nattys Blue en kanonvoks. La denne på en grå primera til en kompis for et halvt år siden, ikke vært vasket på den tiden, og den er blank enda.

Meg 16 er også en kanonvoks, og det beste av alt, både Nattys og 16 koster under 200,- :)

Kanonbra hjelp å få her!! Imponert over hvor kjapt det går:)

Når det kommer til voks så tror jeg det står mellom

- Chemical Guys Pete's 53 Carnaubawax.

- Collonite 915

- Meg #16

Ønsker best mulig dybde og "speil"-effekt;) en som vet hvilken jeg burde gått for da?

Så etter hva jeg har forstått burde jeg resultatmessig gått for menzerna-linjen. Her er det jo litt å velge mellom: http://www.shinearama.co.uk/search.php?fmanu=MNZ

Hvilke produkter skulle jeg valgt mtp på menzernaprodukter? Er det noen midler der som er en bedre erstatning enn det jeg har i den pakken? Hva skulle jeg tatt bort/lagt til?

Setter virkelig stor pris på hjelpen her;) Strålende innlegg fra alle!

Endret av morty89
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det kommer til voks så tror jeg det står mellom

- Chemical Guys Pete's 53 Carnaubawax.

- Collonite 915

- Meg #16

Ønsker best mulig dybde og "speil"-effekt;) en som vet hvilken jeg burde gått for da?

For best mulig "dybde/speileffekt" må lakken først korrigeres :D

Uansett tror jeg ikke du vil se noe forskjell på ovennevnte produkter men personlig holder jeg en knapp på 915, ihvertfall med tanke på holdbarhet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For best mulig "dybde/speileffekt" må lakken først korrigeres :D

Uansett tror jeg ikke du vil se noe forskjell på ovennevnte produkter men personlig holder jeg en knapp på 915, ihvertfall med tanke på holdbarhet :)

Ok da går jeg for Collinite 915:)

Hva menes med at lakken må korrigeres?(mulig jeg spør dumt, men jeg har lyst å lære :D )

Jeg lurer fortsatt på de menzerna produktene, skal jeg kjøpe 1 liters eller 250 ml? er de drøy i bruk?

Menzerna Power Gloss PO S100

Menzerna Power Finish PO 85 RD 3.02

Menzerna Final Finish PO 85 RE 5

Menzerna Power Finish PO 203 S

Og er "Menzerna Top Inspection" et bra kjøp? Hva er det fine med denne?

Det er produktene jeg har lagt i kurven. Kan jeg da fjerne MG #105 og #205 og duragloss 111?

Endret av morty89
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du stort sett skal holde på med din egen bil, og kanskje en og annen innimellom holder 250ml lenge.

1 liter er ganske mye, jeg har vel stort sett brukt 105+205 på 4-5 biler ifjor, og er ikke halvveis ned i flaskene engang.

Edit:

Jeg driver også å vurderer å kjøpe inn et sett fra Menzerna, men da til å ha i tillegg til 105+205.

105+205 gjør en flott jobb sammen med rette pads, vanskelig å gjøre noen store feil med den komboen syns jeg.

Men det spørs jo litt hvilke kombinasjoner som fungerer best på din bil. Hvilken bil har du forresten?

Endret av Knutis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du stort sett skal holde på med din egen bil, og kanskje en og annen innimellom holder 250ml lenge.

1 liter er ganske mye, jeg har vel stort sett brukt 105+205 på 4-5 biler ifjor, og er ikke halvveis ned i flaskene engang.

Edit:

Jeg driver også å vurderer å kjøpe inn et sett fra Menzerna, men da til å ha i tillegg til 105+205.

105+205 gjør en flott jobb sammen med rette pads, vanskelig å gjøre noen store feil med den komboen syns jeg.

Men det spørs jo litt hvilke kombinasjoner som fungerer best på din bil. Hvilken bil har du forresten?

Ok, så du anbefaler meg å ha både 105+205? Hvilken rekkefølge er det da man påfører de 6 forskjellige produktene?(4xmenzerna+2xMG)

Hva mener du med rette pads? er det noe jeg burde tatt istedenfor softbuffene til meguiars?

Bilen er en toyota carina E;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive