fredsjo

Hva skal man polere metall med?

Hei

Har bestilt et par ekte RS6-speil til min A6 fra Tyskland nå. Disse er selvfølgelig brukt, og ut ifra hva jeg kunne se på bildene så kunne de sikkert trengt seg en runde polering før montering. Jeg setter sammen en bestilling til Scandicshine nå, og har bestilt med Autobahn til å ha på felgene, og dette kan jeg jo og legge på speilene? De er visstnok av aluminium..

Men er det noe jeg bør "polere" med først? Før autobahn..?

Samme spørsmål går vel for felgene mine..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Metal Polish! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selges ikke på SS.. :/ Kanskje jeg bare må gjøre hele bestillingen på Swissvax istedet da..?

Forresten, den felgbørsten til Swissvax, den ser temmlig håpløs ut.. Er den det? Tenker på å vaske 8,5" felger inni må jo være en anelse knot med den malekosten :P

Hva med CG Metal shine? Er den noe særlig?

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=309

Kan jeg gå over med Autobahn etter den? Og er det noe i veien for å bruke Autobahn på speilene? (Altså, ikke på speilene, men kåpene som er av alu).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å bestille hos SS, vi ordner det!

Tja, i følge folket her inne så virker det ikke sånn.... :) Seriøst så er den veldig bra, men det er jo ikke børsten til å skrubbe gryter med...

Selges ikke på SS.. :/ Kanskje jeg bare må gjøre hele bestillingen på Swissvax istedet da..?

Forresten, den felgbørsten til Swissvax, den ser temmlig håpløs ut.. Er den det? Tenker på å vaske 8,5" felger inni må jo være en anelse knot med den malekosten :P

Hva med CG Metal shine? Er den noe særlig?

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=309

Kan jeg gå over med Autobahn etter den? Og er det noe i veien for å bruke Autobahn på speilene? (Altså, ikke på speilene, men kåpene som er av alu).

CG må andre svare deg på, men Autobahn på alu speilkåper funker kanon!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så om jeg sender en epost til Ketil, så kan jeg bestille de Swisvax-produktene han ikke har inne og? Digger Swissvax, så holder meg gjerne til det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan du bare gjøre, så ordner vi det oss (Swissvax-SS) i mellom :) takker så mye, hyggelig å høre :)

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

..Da har jeg sendt epost til Ketil, så ordner det seg nok :) Skulle jo egentlig hatt dette i dag, eller i morgen :P Men skjønner det blir vanskelig.. Hehe

Skal på fjellet i påska og tenker å hive felgene på bilen når jeg kommer hjem igjen, men vil jo selvfølgelig polere og ordne dem FØR jeg hiver dem på..

Får sjekke posten hvordan det er med postgang i påska :)

Så da kan jeg altså polere speilkåpene med SV metal polish og avslutte med Autobahn?

Blir spennende :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan fint polere speilkåpene med SV metallpolishen og legge på Autobahn etterpå ja :) Og CG metall polishen funker også veldig bra. Den er nok ikke så aggresiv som SV sin, men fungerer veldig bra fordet.

Og felgkosten til SV fungerer veldig bra, om det ikke er veldig størknet møkk det er snakk om. Og den funker best på fremsiden av felgene, så f.eks bak eiker ol er det nok bedre med en annen type børste med litt stivere bust.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Bestilte med en SV felgbørste, må teste den :P

Skal finne Megs felgbørste på en eller annen bilxtra el. her i Oslo tenker jeg.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A6'en min er det en del alu (rails og vinduslister) men den ser ut som om den er klarlakket, funker metallpolish bra da også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Bestilte med en SV felgbørste, må teste den :P

Skal finne Megs felgbørste på en eller annen bilxtra el. her i Oslo tenker jeg.. :)

SV felgbørste er helt knall å bruke rundt hjulmuttere o.l. MG børsen er fin på resten av felgen.

Selv bruker jeg SV, MG og Mother børster til hjulene.... + egen bøtte da :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A6'en min er det en del alu (rails og vinduslister) men den ser ut som om den er klarlakket, funker metallpolish bra da også?

Hvis det er klarlakk utenpå metallen er det nok ikke ideelt å bruke en metallpolish. Da kan du bare bruke en vanlig polish beregnet for lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vet man forresten om det ligger klarlakk på felgene eller ikke? Jeg har ASA-felger. AR1 19"..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil forresten anbefale EZ brush i stedetfor Meguairs sin felgbørste (gule/grå.) EZ brush er litt mykere og har lengre "hår", og er mer behagelig å bruke. Spruter ikke like mye tilbake som Meguiars sin

Swissvax sin felgbørste er som sagt fint til ulike detaljer samt forsiden av felgene.

Angående metallpolish, så kan jeg anbefale Swissvax sin på det sterkeste

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem selger EZ brush? Har ikke sett den..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bleh, sorry.. Fant den på SS:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vet man forresten om det ligger klarlakk på felgene eller ikke? Jeg har ASA-felger. AR1 19"..

Om det ligger lakk på alu. eller ikke finner du ut enklest ved å gni de med ei fille, papir ellerno,

blir det svart/misfarget er det ikke lakk på aluminiumet.

Men de kan fortsatt være anodiserte eller behandla på annen måte,

og anodiserte felger ville jeg ikke polert med samme middel som en bruker på lakk,

men heller brukt en lakkrens uten slipemidler i seg.

Evt. en mild metallpolish, da de som regel kun er beregna på å fjerne misfarging, oksidasjon etc.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil forresten anbefale EZ brush i stedetfor Meguairs sin felgbørste (gule/grå.) EZ brush er litt mykere og har lengre "hår", og er mer behagelig å bruke. Spruter ikke like mye tilbake som Meguiars sin

Swissvax sin felgbørste er som sagt fint til ulike detaljer samt forsiden av felgene.

Angående metallpolish, så kan jeg anbefale Swissvax sin på det sterkeste

x 2 fra meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive