skrape

Vaskeriper BMW E46 Coupe

Henten for en uke siden ny bil i Ålesund, en svart BMW E46 coupe. Det viste seg at tidligere eier har vært jevnlig bruker av maskinvask, noe som viser igjen i lakken. Derfor trenger jeg noen tips. Hva trenger jeg for å gjør bilen fri for vaskeriper? Hvilke poleringsputer trenger jeg til rubbing/polering? Har roterende maskin tilgjengelig.

Vaskeutstyr, mikrofiberkluter, såpe og voks har jeg, men mangler noe som fungerer bra til rubbing (Har MG80, men det er vel altfor fin polish).

Fint om dere kommer med eventuelle linker til nettbutikker:)

Endret av skrape
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det vel like mange meninger som det er brukere på forumet, men les litt rundt i Show & Shine delen på forumet, der er det mange tips som er nyttige.. Personlig er jeg glad Scholl fra www.scandicshine.no sine produkter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg f.eks gå over med Scholl S03, og deretter S40? eller finnes det bedre alternativ for å fjerne vaskeripene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du kun skal fjerne vaskeriper vil jeg tro S17 holder.. men har selv andri jobbet med BMW lakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan anbefale to serier her:

Det første er jo nevnt ved Scholl som du får fra Scandicshine . Dette er en veldig bra serie og er i bruk av veldig mange her på forumet. Der finner du ganske mange utgaver, alt fra S03, S17, S30, S40. Hvis du sender en mail til Pirex/Ketil som driver denne så kan nok han hjelpe deg til å få riktige produkter og tilhørende pads.

Den andre serien som jeg liker godt er 3M sin Perfect-it serie. Den får du kjøpt fra Godkjemi , eller fra Ødegård lakk og sistnevnte ligger også i Ålesund. Hvis du ønsker å handle fra sistnevnte så kan du jo bare stikke innom dem en tur også.

Perfect-it serien består av 3 ting som du trenger å tenke på. FastCutPlus, ExtraFine og UltraFineSE. Disse har grønn, gul og blå kork med tilsvarende farge på pads. Veldig enkelt og også en rimelig serie.

Uansett hva du velger av disse to, så vil du nok bli godt fornøyd etter litt testing:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper S17 + gul scholl pute og S40 + grønn uber pute ville være perfekt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S17 holder,men det er mulig du må gå over 2 ganger med den.Ikke alltid den tar alt du vil den skal ta første gang.Avslutt med S40 eller megs.#80 eller #205

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det S17 og Mg80. Takk for god hjelp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: leste ikke at du hadde MG#80 :)

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg testet S17 og må si meg meget imponert! Har også Mg#83, men S17 var noe helt annet å jobbe med. Gikk først over panser med S17 og deretter MG#80. Fikk fjernet mye riper, men er noe igjen. Tror tidligere eier har vært borti vinduskosten utfor bensinstasjonen noen ganger..er hvertfall noen djupe "riper" på panseret som jeg ikke får fjernet med S17. Kommer ikke til å bruke mer energi på panseret, da det likevel skal lakkeres til våren.

Jeg bruker Flex roterende maskin, men lurer på om jeg bruker den feil. Dersom det rette lyset lyser mot panseret, er det akuratt som om det kommer frem noen merker etter maskinen. Det ble mindre merker etter jeg gikk over med MG#80, så det er mulig jeg må jobbe enda mer med MG#80 etter rubbing, eller?

Tusen takk for veldig god hjelp :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du ser er kjørespor/hologrammer. Litt til med #80 så burde det bli borte. Evt anskaff deg S40 eller UltraFina SE som tar slike ting glatt

Og bilder er fint :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du beskriver høres ut som enten hologrammer eller kjørespor. Det stemmer som du sier at det både vil hjelpe om du kjører rubbinga (S17) litt anderledes, samt finishing(MG#80) på en litt annen måte. Hva slags puter (grovhet) brukte du sammen med de to produktene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg skal prøve S40, ble hvertfall meget imponert over S17. Bruke Scholl sin gule rubbingpute til S17 og Scholl finpoleringspute til Mg#80.Hva bør jeg bruke til S40? Kommer nok noen poleringsbilder etterhvert :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg skal prøve S40, ble hvertfall meget imponert over S17. Bruke Scholl sin gule rubbingpute til S17 og Scholl finpoleringspute til Mg#80.Hva bør jeg bruke til S40? Kommer nok noen poleringsbilder etterhvert :)

Litt avhengig av hvordan lakken er, men en generell vinner er scholl sin polish pad, resultatet blir über-deilig B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har s40. Kan få en skvett av meg hvis du vil prøve den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har scholl sin polish pad også, ville jeg testet med den og MG#80 etter S17 på den gule rubbing padden. Så eventuelt gå over med MG#80 på finishing pad etterpå! Da er det i alle fall mer sansynelig at du har klart å fjerne hologrammer/kjørespor, om du vil bruke det du har for hånden nå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jkart: Takk for tilbudet, men trur jeg kan kjøpe S40 med god samvittighet :)

Tror kanskje det var deg jeg møtte utfor selvvasken til Esso på Bryne en fredagskveld tidligere i vinter, med en BMW e90. Stemmer det?

Dukker nok snart opp en egen tråd med bilder fra poleringsprosessen :)

Endret av skrape
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var meg du møtte utenfor Esso ja. Var en artig opplevelse på selvvasken. Alt hadde jo frosset. Står et kapittel om det i loggen min.

+Cred for at du lot meg bruke selvvasken først.

Gleder meg til bilder av poleringsprosessen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive