Ad|oS

Ad|oS: K2 Obsethed

K2 Obsethed

Siden Bernhard har vært så usakelig saklig i det siste, må føler jeg det som mitt ansvar å komme med en meget usakelig og unødvendig Show and Shine tråd.

Kan vel på en måte si at det er en oppfølging på tråden til Nakamura Fusion

http://www.detailersclub.no/forum/topic/4169-ados-nakamura-fusion/

Skisesongen er i full gang, og som en kommende detailer kan man ikke finne seg i å bruke ski som ikke er strøkne, i den forstand at de er i så bra stand de kan være. Når det gjelder telemarkskiene mine, er selvsagt kun det beste godt nok. Altså ble produktvalget hovedsakelig Swissvax

Produkter

SV Waschpudel

SV Car Bath

SV Wheel

SV Wheel Brush

SV Paint Rubber (soft)

SV Quick Finish

SV Metal Polish

SV Autobahn

SV Protecton

SV Cleaner Fluid

SV Shield

SV Concorso

SV påføringpads

CG Miracle Dryer

Diverse microfiber + skumpad

Flex 3403 VRG

Scholl bakplate med skum

Scholl S30 og grønn Über polishing pad

Svart Scholl finishing pad

Skiene er K2 Obsethed 2009-2010 modell med NTN bindinger. Har blitt brukt en del ganger til nå, og skal få kost seg i helga på Hovden. Skiene måler 138-105-125 og er 179cm, noe som i praksis vil si ca 185cm faktisk lengde. Da det er twintiper lengden som er nedi snøen betydelig kortere.

Ble bare kjørt en bøtte med gritguard, så tar litt selvkritikk på at jeg ikke satset på ripefri vask :P Såpen ble selvsagt SV Car Bath. Grunnet minusgrader ute ble det ikke brukt HT og foamcannon ;)

IMG_2811.jpg

Blandet opp litt SV Wheel i ca 1:3. Lukter snop :D God mintlukt (-smak?!?)

IMG_2810.jpg

Her er altså skiene

IMG_2813.jpg

Litt inspeksjonsbilder. Ikke så lett å finne så mye på ski som ferdes i ren snø, men litt ble det da

IMG_2814.jpg

IMG_2815.jpg

IMG_2816.jpg

IMG_2817.jpg

IMG_2818.jpg

IMG_2820.jpg

Bøtta er klar for vask med puddelen svømmende omkring. Tror forresten den er død, men har heldigvis ikke begynt å lukte enda

IMG_2821.jpg

Sooooft….

IMG_2822.jpg

Frem med Wheel Brush for å komme til alle steder

IMG_2823.jpg

Litt møkk som gjemmer seg inn under bindingen

IMG_2824.jpg

Opp med hælløfterne for å komme til der også

IMG_2826.jpg

Closeup av en av mange hakk på ski og bindinger

IMG_2827.jpg

Fikk ikke fjernet alt ved vanlig vask med børste og såpevann, så frem med litt Wheel. Gjorde absolutt susen. Effektiv og bra

IMG_2828.jpg

Og litt fremre detaljer

IMG_2829.jpg

Siden jeg ikke fikk fjernet alt pga dårlig tilgang var det bare en ting å gjøre. Frem med mitt hemmelige våpen! Q-tips :D

IMG_2830.jpg

Inn å rote litt

IMG_2831.jpg

God fangst her ja

IMG_2832.jpg

Måtte noen runder med denne for å komme til å fjerne alt

IMG_2833.jpg

Ikke glem å vrenge bindingene for å komme til under også

IMG_2834.jpg

IMG_2835.jpg

Frem med masse brusflasker med lunka vann for å få fjerne rester av Car Bath og Wheel

IMG_2836.jpg

For å være helt sikker på å fjerne alt av urenheter var det på tide å hente frem Paint Rubber og Quick Finish

IMG_2837.jpg

Pussepussepusse…

IMG_2838.jpg

Ikke mye å hente for clayen, men ble bittelitt på metallet på bindingen

IMG_2839.jpg

Inn i dusjen for å fjerne rester av Quick Finish

IMG_2840.jpg

Litt inspeksjon for å se om all møkk var vekke

IMG_2841.jpg

IMG_2842.jpg

Dette fører til stryk på eksamen, så da er det bare å finne frem Nanosvampen

IMG_2843.jpg

IMG_2844.jpg

Godkjent

IMG_2845.jpg

Frem med CG Miracle Dryer for å tørke litt

IMG_2847.jpg

Deretter er det inn i stua foran Norge-Island og håndballkamp. Fint med litt detailing når gutta ikke klarer å prestere under press ;)

IMG_2848.jpg

Inspeksjon av defekter

IMG_2851.jpg

IMG_2852.jpg

IMG_2853.jpg

IMG_2854.jpg

Må tape opp skistopperne for komme til under dem uten altfor mye stress

IMG_2855.jpg

Antok at det ikke krevde for mye å korrigere her, så da prøvde jeg Scholl S30 og grønn Über pad.

IMG_2856.jpg

Et lite forsøk på før/etterbilde. Hjalp litt, men ikke så veldig mye. Var en dyp ripe her. Vurderte våtslip, men er nok ikke så lurt på ski som helt sikkert ikke har lakk :P Ble hvertfall utrolig fort veldig varmt. Turte ikke kjøre så lenge og for fort her

IMG_2857.jpg

IMG_2858.jpg

Et forsøk på 50/50

IMG_2860.jpg

Ikke veldig blankt, men litt mindre riper

IMG_2861.jpg

IMG_2863.jpg

Kom ikke til overalt med maskin, så derfor prøvde jeg meg med en improvisert pad med litt S30

IMG_2864.jpg

Etter poleringa var ferdig måtte jo poleringsoljer fjernes med litt 5050-isopropanol

IMG_2866.jpg

Cleaner Fluid Pro på svart Scholl finishing pad

IMG_2867.jpg

Action shot

IMG_2868.jpg

På tide å shine opp metallet litt, så derfor måtte jo Metall Polishen til pers

IMG_2869.jpg

Forsøk på 50/50 (øverste delen er tatt)

IMG_2870.jpg

Litt Autobahn for fremtidig beskyttelse og bra beading

IMG_2871.jpg

IMG_2872.jpg

Protecton på plasten

IMG_2874.jpg

Hadde behov for det

IMG_2875.jpg

Litt påføring

IMG_2876.jpg

Valget av voks måtte jo være noe bestandig, så Shield må være tingen

IMG_2880.jpg

Buffing av voks

IMG_2881.jpg

La på litt Concorso etterpå for en bedre look ;) Leker ikke butikk altså

Litt skitt på mekanikken på bindingene som ikke kom frem da jeg vasket. Grunnen var at bindingene var igjen under vasken, men er åpne her. Ikke bra… Frem med Q-tipsen å fjerne igjen hehe

IMG_2883.jpg

Litt ferdigbilder

IMG_2885.jpg

Godvoksen er på plass

IMG_2888.jpg

Fjernet det meste av møkk på fotplatene

IMG_2895.jpg

Metal Shine og Autobahn gjorde absolutt nytte for seg. Ble blankt :D Litt dårlig autofokus dog

IMG_2893.jpg

IMG_2892.jpg

Fremdeles masse hakk og dype riper på skiene, men fikk fjernet en del av de som ikke var så dype. Om ikke en veldig fornuftig detailingsjobb, så i det minste litt bra tidsfordriv :D

Så, håper tråden falt i smak. Tingen er å være usaklig på en saklig måte. Håper jeg klart det ;)

Endret av Ad|oS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DIn syke mann! Ble helt strøken jo! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig å ta vare på tingene sine! Og det gjør du absolut her.

NICE jobb!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobbet! Og ja, enig med virtual her - du syke syke mann. Er vel det første par med ski jeg noensinne har sett som har fått shield+concorso på seg....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å se at du tar vare på tingene dine :) Gleder meg til du skal ta ny runde etter sesongene med fylling av hakk etc... :P

Godt jobbet, var skikkelig bra resultat og jo! thumbs.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, sånn skal utstyret se ut ja :D Ble meget bra dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice... Noe må en jo gjøre om dagene også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, dritbra:) hva blir neste?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ikke værst Halvard, du har øye for detaljene :)

Jeg som tenkte å legge voks på de nye skiene, men droppet det da det kanskje var litt på kanten, ser jo nå at jeg ikke trenger å tenke den tanken igjen :D :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gale folk.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahaha! rofl1.gif jeg gjorde akkurat det samme i går med mine ski, har forresten akkurat samme ski som deg.

jeg tok det ikke helt ut og maskinpolerte de, jeg bare la to lag med voks. mine ski er helt ny, er ikke nok snø å kjøre på her mad.gif

jeg legger inn bilde senere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BLING BLING :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sweet, jeg la Crystal Rock på skiene mine ifjor og hadde faktisk tenkte til å korrigere ett annet par ski jeg har nå iår, og etter at jeg så åssen dine ble, så blir det gjort snart.. Men hva med støvler og staver????

Endret av Bernhard
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre ikke Crystal Rock. Enda... :P Merket du noen forskjell på hvordan snøen hang fast på overflaten av skiene etter CR?

Støvlene får nok en runde med Nanosvampen (pga svarte merker), etterfulgt av CF og Shield etter helga. Muligens også stavene hehe Men tenkte jeg kunne få gjort ting mer gjennomført med kun skiene i denne tråden. Eller hmmm, maskinpolering av støvlene kan vel kanskje også gå?!?

Men må bare advare, mine ski ble ikke blankere av maskinpoleringen, men fjernet litt defekter samt får bra beading ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snøen hang ikke fast lenger :) Maskinpolering av støvler går, eventuelt bruk en powerball til drill av ett slag.. Og Autobahn på stavene, samt Metal Polish på tuppen på stavene så snøen blir blind når du stikker staven ned i snøen... OHhhh LORD..

Jeg har en annen flate enn det du har på skiene dine på de jeg skal korrigere, de er "glaserte" el hva man skal kalle det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: Er du fornøyd med de bindingene? Hvilke støvler kjører du med?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med Scarpa TX, de orange som vel var de første NTN-skoene fra Scarpa. Tilsvarer nok T1, selv om de med innerstøvel er en anelse høyere enn T1/T2X.

Veldig godt fornøyd med dem, men har bare såvidt prøvd å kjøre med "standard" telemarkbindinger. Da jeg prøvde med dem syntes jeg de var ekstremt myke i forhold til hva jeg var vant med med disse. Kommentarene fra de som så meg kjøre var at jeg kjørte mye mer smooth med standard bindinger da de er mykere, men syntes ikke selv at jeg hadde like mye kontroll som med NTN. Nå har jeg stålkontroll på begge skiene, mens jeg med standard bindinger følte at bakfoten bare fulgte med i forhold til nå som jeg har null problem med å ligge på skjæret hele tiden. Alltid to perfekte striper etter skiene, så de ligger ikke å flagrer like mye som med andre bindinger.

Han som jeg byttelånte utstyr med hadde som kommentar at mine var veldig stive og vanskelig å komme ned med, men at de var veldig gode når du skulle dra på pga mer kontroll. Skal nok altså mindre kunnskap/teknikk til for å kjøre hardt med NTN, men desto mer for å kjøre slik at det ser fint ut

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sick :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vakker galskap dette her...... når ting blir en bestettelse så bare "er det sånn"....

blankest i gata, blankest i bakken......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lol :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive