Nøstbakken

Tips : Lakkrens og polering

Trenger litt hjelp .

Kunne godt tenkt meg å prøve å få Bmw`en litt blankere.

Til vanlig bruker Mg #80 , #21 og til slutt #26 .

Merker at #80 ikkje får bort alle swirls og små riper.

Enkleste er vel mg 85 eller 83 .

men har muligt lyst å prøve 3M eller scroll .

Noken som har litt tips kva produkter og kva rekefølge dei bør brukes og tilhørende pads.

Litt redd for å bruke grove produkter

Takker for all hjelp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du for eksempel Scholl S17 med blå pute etterfulgt av S30 og orange pute vil du fjerne mye småriper og swirls, samt få den bra blank. BMW har egentlig hard lakk (med unntak) men mange er omlakkert slik at lakken nå er myk.

Med S17 har du en multipolish som både tar lite og mye, alt etter hvilken pute du bruker. Veldig greit ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte sholl s17 og blå scholl pute først og scholl s40 med orange pute først men jeg måtte over på grønn uber pute for å få det hologram fritt

edit:

jeg kjenner ikke til mg

Endret av bjørn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som DCN'erne over nevner er S17/Blå + S40/Orange (Evt S30) en fin oppskrift. Her god erfaring med det selv.

Har du dypere riper må du over på S03 eller den nye S2+ fra Scholl.

I tillegg er 3M serien også fin. Jeg har selv alle 3 med tilhørnede PADs og det dekker de fleste behov. :)

Så er det dagsformen + bil og lakk som styrer valget av produkt. Det er morsomt å prøve litt forskjellige komboer.

Jeg kjenner desverre ikke så mye til cutting produktene til Meguiars.

Lykke til! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG D151 - en AIO non-diminishing og cut med nivå med #83 (= 6)

MG #105, cut=12, avslutter meget bra selv med cutpad

MG #205, cut=4, meget deilig lav-cut å jobbe med

3 kandidater jeg anbefaler deg å se litt nærmere på. Selv digger jeg D151 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke D-151 litt styrt av hvor grov pute som blir brukt?Grovere pute=mere cut.Fin pute= mindre cut?

Har en skvett av den selv,men har ikke testa enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG80 er fin å avslutte med etter feks. S17 om du ikke har lyst å bruke mye penger.

Hva slags puter har du nå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

M105 er noe av det groveste man får innen poleringsmidler, grovere enn bla.a Scholl S03+. M105 er veldig god å jobbe med, samt kutter relativt kjapt. 3M FCP er jo omtrent blitt som en "har BMW'en litt stygg lakk, da går vi for den"-polish, den er veldig rask og fin! Jeg mener at om en rubbing ikke avslutter pent, så har ikke det så mye å si siden du garantert skal over med noe finere..

Og da kommer vi til M205, kanonbra finpolish, denne kan du styre med polishpads (pads blir omtrent som en girkasse), du velger hvor fint du skal avslutte. Jeg har aldri sett ett så bra utseendet etter en polish når jeg brukte den på den forrige bilen min, og gleder meg til M105 / M205 komboen skal testes ut på BMWen min til våren :D

MG#80 og M205 har ca like bra cut, MG#80 er også en fin avsluttningspolish som du godt kan kjøre etter M105, 3M Fast Cut Plus e.l :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke D-151 litt styrt av hvor grov pute som blir brukt?Grovere pute=mere cut.Fin pute= mindre cut?

Har en skvett av den selv,men har ikke testa enda.

Jups, er padavhengig ja. Har kjørt med ull, cut, polish og finish pad. Glimrende saker, men som sagt ikke mer cut enn 6 (ca) på MG sin skala.

Bare å kjøre på det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle gode svar .

Er ein del bedre informert no.

Tror eg kommer for å gå for comboen: S17/ Blå pad og S40/ Orange pad ..

Satser på å få bimmeren enda blanker.

Rekner med at S17 kan legge gjen litt hologramer , men det fikser vel S/40

Syns i grunn at mg # 80 funker knall , men får ikkje alle swirls`a bort med den .

Men er jo alltid kjekt å prøve noko nytt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal holde deg til Megs så er det nok MG#105 du skal se på, eventuelt MG#95.

Men du kan jo se på testen Bernhard og Brynjar gjorde på cut polisher:

Dette er dog produkter som er beregnet på de tøffeste ripene...

Må også si meg enig i ressultatet B og B kom frem til i testen, at både S02+ og FCP cutter bedre enn MG#105. Synes også at S03+ cutter bedre enn 105. Har selv testet både FCP, 105 og S03+...

Endret av gomega
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive