j-j-jimmy

Polere badekar?

Jeg har den tvilsomme æren av å eie et gammelt badekar hvor rustrød farge har satt seg i bunnen. Noe ala dette her:

http://i85.photobucket.com/albums/k52/zellus/28112009210.jpg

NB! dette er ikke mitt badekar! Hehe

Er det noen som har prøvd å rubbe vekk noe lignende med maskin? PO85 3.02 eller Power Gloss og cuttingpad?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanosvamp burde vel ta det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanosvamp burde vel ta det..

Så flaks at Nanonissen er på vei til meg med nanosvamper da! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynne med Nanosvamp som Bernhard sier, og hvis det ikke blir bra så gå videre via Clay, Rubbing eller Ferrobet Rustvask.

Jeg er usikker på evt bi-virkninger av Rustvasken på emalje så prøv med kort tørketid først. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Jimmi

Veldig fint badekar du har fått deg der B)

Skal du ha karet stråkent gjør du slik:

1. Nanosvampen og lunkent vann ( hvis den fjerner alt kan du springe over punkt 2 :-)

2. Hvis ikke svampen fjerner alt og der er ingroet kalk og jern i emaljen må du kjøpe en kraftig kalkfjerner ( Rørlegger butikker har kvaliprodukter til dette)

3. Polering. Bruk en ikke alt for grov polering gjerne med maskine for finest resultat. De du nevner har jeg ikke prøvet men det skal sikkert gå bra.

4. Legg på en Forsegling/ beskyttelse. Nogen her inne legger voks på men jeg vil anbefale et produkt som er beregnet til netop keramik overflate. Nanolotus Bad og sanitet forsegling. Efter denne blir rengjøring en lek ;)

God fornøjelse

Ps. Hvis du har sent mail til Nanonissen er dine svampe i posten ;)

Endret av Nano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok også du kan få det bort med enten nanosvampen, clay eller eventuelt en litt sterk avfetting. Eks Surfex HD 1:1 eller ferrobet rustvask som Ole Gunnar sier. Men vær litt obs på beskyttelsen du legger på, da det ikke er veldig digg med badekar som er så glatt at du knapt kan stå i det ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har NanoLotus Baderomsforsegling i badekaret her! Vannet bare preller av :D

Har det på vasken også, men der synes jeg ikke det virker like bra. :( Har latt det herde ca 20-24t før det ble brukt vann på flatene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har NanoLotus Baderomsforsegling i badekaret her! Vannet bare preller av :D

Har det på vasken også, men der synes jeg ikke det virker like bra. :( Har latt det herde ca 20-24t før det ble brukt vann på flatene.

Muligt du må gjøre rense prosessen igjen ( svamp og rens ) og så gi den en gang til. Den skal perle vannet når den har herdet ferdig ellers er der noget feil

Porcelens/keramik vask ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle du ha sett, jammen lå ikke Nanosvampene i postkassa :D Tusen takk!

Finfint produkt, som jeg nok må handle inn.

Nanosvampen tok endel i badekaret, men ikke alt. Jeg skal stikke innom en rørleggerforretning over helga og høre om de har noen vidundermidler for dette.. Bilder kommer!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive