opas

Produkter til motorsykkel

Jeg har i tillegg til Volvoen også en motorsykkel som krever stell , men kan ikke finne noen tråder om produkter til motorsykler om det er noe spesielt.

Hadde vært artig og høre om noen har erfaring fra noen produkter som er spesielt gode til dette formålet , jeg må jo bygge opp et lager til "Bamsefar" også :)

Jeg har forresten noen småriper som jeg kunne tenke meg og få vekk og en motor som har kjøleribber som er vanskelig å holde ren nok.

Dessuten er eksosanlegget åpent og har en kobberlignende farge som ikke er lett å få blankt nok.

Kåpeglasset er av plexiglass eller noe i den dur og kunne tenke meg å få det blankt og ripefritt om mulig.

Legger med noen bilder og håper på tips om produkter, fremgangsmåter og erfaringer.

Til våren skal jeg prøve å lage en bildereportasje over produkter som jeg kommer til å bruke utifra tråden her.

På forhånd takk!

Her er "Bamsefar"

_MG_3998.jpg

Her er sløret jeg vil ha bort om det er mulig å se det på disse bildene

_MG_0703copy.jpg

_MG_0709copy.jpg

Motorribbene og svanehalsene som er vanskelig å holde rene

_MG_0707copy.jpg

Eksospotten må bli blank

_MG_0706copy.jpg

Kåpeglasset må bli ripefritt , kanskje

_MG_0710copy.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakk er vel lakk? :P

så det man bruker på bilen funker vel også her... om kåpe glasset er i plast så får du det veldig bra med f.eks S17..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax har voks til MC som visstnok tåler bensinsølet du som regel får på tanken.

Collinite 476 funker og fint, men ser ikke like bra ut syns jeg.

Ellers funker det meste til bil på MC, med noen unntak, da MCer som regel har mye ubehandlet metall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen grunn til og bruke produkter som er kun dedikert til MC når det gjeder lakk.

For og fjerne riper for hand vil jeg ambefale Meguiars scratchX 2.0, eller Swissvax cleaner fluid strong. Hvis du føler deg trygg med poleringsmaskinen så kan du godt bruke den på ripene. Det skal jeg gjøre til våren.

Bruker da Swissvax CF Pro på lakken.

Autosol eller tilsvarende metall/ krom pollish er bra på svane halsen som du kaller det, her er det bare og smøre seg med tålmodighet.

Gnikk og gnu til du blir fornøyd, det kan fort gå med en time eller to på dette.wink.gif Jeg bruker og smøre metall overflater med voks etter ønsket resultat er oppnåd, gjerne SW autobahn eller shield. Resultatet får en ekstra piff av voksen og overflatene holder seg fine lengre.

Bruker den samme framgangs måten på eksos anlegg og alt annet av krom.

Autosol fungerer også på visir, men uansett hvilket produkt du ender opp med og prøve her. Så ta en test spot utenfor det normale syns feltet ditt.

Jeg bruker S100 MC vask, veldig fornøyd med denne såpa.

Lykke til.default_smile.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall planer om å teste SV Bike Sheen voks på min i løpet av vinteren, ellers så støtter jeg det som sies her, bilprodukter funker gull på mc. Litt spesielt med søl av kjedesmøring som krever petroleumsbasert avfetting, men det er jo bare å vokse i vei. Har også lyst til å teste SV Opaque på mc felgene mine, ettersom de er matte. I fjor maskinpolerte jeg både tank og plastikk, og det fungerte helt fint. La MG20, etterfulgt av MG16, og det har holdt helt fint, med unntak av der beina gnis mot tanken når man kjører. Tviler på det finnes noen voks som tåler det...

Edit: Grom sykkel btw, hadde vært morro å prøve en slik. Skikkelig langtur maskin har jeg hørt.. :D

Edit2: Maskinpolerte den rustfrie potta mi med MG105 i fjor, og det ble blankt som fy. Kan anbefale å teste det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode tips og produktene er notert i notatboken , bare å begynne å handle.

Rart jeg ikke har lagt merke til SV produktene for MC.

(jeg slipper heldigvis kjedeoljesølet nå siden jeg har kardang)

Ser nå at SV Bikeshine bare selges i pakke , hmm...

Endret av opas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode tips og produktene er notert i notatboken , bare å begynne å handle.

Rart jeg ikke har lagt merke til SV produktene for MC.

(jeg slipper heldigvis kjedeoljesølet nå siden jeg har kardang)

Ser nå at SV Bikeshine bare selges i pakke , hmm...

Neida, bare bestill en autobahn du Helge så vet jeg at du skal ha bike sheen :)

Da ligger den ute Bike Sheen

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For hånd for å fjerne riper er også Swissvax Mechanical Paint Repair kanonbra... Petter og jeg prøvde den på panseret mitt når det var våtslipt, og den ryddet bra opp da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ojda, egen voks for bensinsøl? Kanskje bruke den under bensinlokket da...det var dumt jeg så...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, bare bestill en autobahn du Helge så vet jeg at du skal ha bike sheen :)

Da ligger den ute Bike Sheen

Supert , du er ikke værst Dag , her snakker vi service :thumbup:

Endret av opas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet om man kan ha Autobahn på motoren siden den blir varm?

Endret av opas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale s100 og briliant produkter til MC. vi fører begge merkene i butikken. Briliant er det beste som finnes til å bruke på metall

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke Autobahn på motoren, men spørsmålet er om den kommer til å holde... Tror nok det kan bli vanskelig for den å holde så veldig lenge. Men det skader jo ikke å prøve :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale s100 og briliant produkter til MC. vi fører begge merkene i butikken. Briliant er det beste som finnes til å bruke på metall

Vil f.eks Briliant Chrome & Hot Enviroment Polish være produktet å bruke på eksosanlegg og motordelene for å få dem pene og så droppe noen form for beskyttelse (LSP) siden det blir så varmt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive