Hans Marius

Test: NanoLotus® Bilglass Forsegling Profesjonell Sett

28 innlegg i emnet

NanoLotusLogo2013.png

Har en stund eksperimentert litt med bilglassforseglingen til Nanolotus for å finne den beste måten å benytte den, for å få best mulig resultat. Det er ikke så ekstremt vanskelig, men jeg har på følelsen at det er en del som ikke gjør det helt riktig. Dermed får de enten dårligere holdbarhet på forseglingen, eller får ikke oppleve forseglingen prestere på sitt beste. Har også kontrollert med Rasmus hos Nanolotus at jeg ikke har oppgitt feil informasjon, så jeg driver med vranglære wink.gif

Har også laget en liten test på om hva slags funksjon ruteforseglingen har nå om vinteren som det er mer is, enn vann som ligger på ruta.

Dermed har jeg laget en kombinert bruksanvisning og test i Word(doc og docx), samt et PDF dokument med bare test, og et med bare bruksanvisning som skal være ganske grei å skrive ut om noen vil det. Siden word dokumentene ble så store, er de lastet opp på mediafire, og linket hit.

Håper det er noen som får bruk for denne default_smile.png Selv synes jeg i alle fall det er greit å ha et slik dokument, i tilfelle jeg skulle glemme fremgangsmåten, da det er såpass viktig for å få optimal effekt/holdbarhet på forseglinga.


Kjører forøvrig en liten langtidstest med ruteforseglingen på innsiden av paintball maska mi, for å teste om den hjelper mot dugg. Hitten til har det funket supert default_smile.png




Mvh

Hans Marius Engeseth


http://www.mediafire.com/file/3mnlq3dzhyt/Test-Bruksanvisning NanoLotus® Bilglass Forsegling Profesjonell Sett(2003).doc
http://www.mediafire.com/file/12zzhtzzeyt/Test-Bruksanvisning NanoLotus® Bilglass Forsegling Profesjonell Sett(2007).docx

Fikk forøvrig testet forseglingen med noe mer is på ruta i dag tidlig. Det hadde regnet mye av dagen i går, så det var en del regndråper som satt på ruta som hadde frosset, sammen med det vanlige rimlaget. Da måtte jeg ty til is-skrape for å fjerne det. Men allikevel kunne jeg kjenne stor forskjell fra der ruta var forseglet og ikke. De forseglede rutene var det bare å dra skrapen en gang over, og all is ble med. På den uforseglede ruta måtte jeg gå over flere ganger, med mere press for å få bort alt. Skal prøve å ta noen bilder av dette neste gang wink.gif

Endret av Hans Marius
26

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kreds for denne Hasse...

Kanonbra...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Creds for denne, meget bra tiltak. default_smile.png

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nice! han dansken burde sende den til kunder som ikke får det til

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint at folk likte bruksanvisningen :) Har oppdatert første post med litt mer info om hvordan forseglinga klarer seg med mer is på ruta B)

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Umulig å gjøre feil etter denne gode bruksanvisningen!!

Helt klart rensen og joben før selve påføringa av forseglingen som er viktig.

Kred på denne altså...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanon dette, setter pris på at du har tatt deg tid til å lage denne bruksanvisningen. B)

+kred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkelig en flott beskrivelse Hans Marius :D

Cred fra meg også !

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe bra dette :thumbs:

Fantastisk med fornøyte kunder som tager seg tid til at gjøre noget slikt :wub:

Utrolig fornøyt med testen mot is på ruten da dette er vanskelig at få folk til at tro på.

Nano Dansken Takker og bukker

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra test! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra og grundig test. Skal mye til for å gjøre feil nå :) .

Har foreløpig bare brukt amatør settet. Rakk rundt hele bilen selv om servietten tørket ut. Vætet den forsiktig med litt vann. Det har holdt fint i ca. 6 mnd. Selv panorama taket beader fint. Har proffsettet liggende i beredskap, hehe.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobba! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super test og veldig bra bruksanvisning, kreds for denne  :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsyk bra test og en bruksanvisning som alle skjønner! :) Godt jobbet! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kommentarer :) Bra folk fikk bruk for den ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig bra veiledning.

Som fotograf reagerte jeg kun på kvaliten på bildene:) Men er det så nøye:)

Jeg har en liten utfordring, har oppdaget dette først nå ifølge veiledningen må det være +5 grader når jeg gjør dette. Lurer derfor på om noen her har et verksted som jeg kan låne / leie? Har bestilt idag og skulle gjerne hatt det på bilen:)

også skal det jo herde også , da er det vel greit og ha bilen inne et par timer.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja vet det ikke er verdens beste bilder, da jeg ikke har noe annet enn et gammelt crapy kompaktkamerea, samt litt dårlig tid når jeg drev på... Og det er som beskrevet ja, annbefalt med et oppvarmet sted å stå når du skal legge den på/la den herde. Kommer nok til å få en god del dårligere holdbarhet hvis ikke... Har testet det også ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja vet det ikke er verdens beste bilder, da jeg ikke har noe annet enn et gammelt crapy kompaktkamerea, samt litt dårlig tid når jeg drev på... Og det er som beskrevet ja, annbefalt med et oppvarmet sted å stå når du skal legge den på/la den herde. Kommer nok til å få en god del dårligere holdbarhet hvis ikke... Har testet det også ;)

ok tusen takk.

så på bildene dine at det så ut som om du hadde et lite verksted:) Det må jo være deilig.

Jeg driver og sjekker litt rundt, alternativet er bå bensinstasjon vaksehall kl 03:00 på natta, eneste jeg lurer på er om det er lurt med tanke på at det vil være fuktighet i vaskehallen.

Videre lurer jeg på om selve herdingen som skal gjøres om det er på 2 timer i +5 grader eller trenger jeg kun ha den tempraturen når jeg rengjør og påfører, etter på kan jeg stå ute så lenge jeg ikke får vann på ruten eller?

Vurderer eventuelt og låne en garasje men usikker på om jeg får varmet den ned til +5 grader?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive