Gå til innhold
tekstmelding

Tar avfetting kverken på Megs #16?

Recommended Posts

tekstmelding    0
tekstmelding

Som forberedelse til vinteren la jeg på to lag Megs #21.2 og ett lag Megs #16. Nå ser bilen allerede j**lig ut, og dørene har fått et deilig belegg av dritt. Ingen sheeting der lenger i hvert fall.

Nå lurer jeg på om jeg bør ha på noen form for avfetting neste gang jeg vasker bilen, men vil avfetting uansett fjerne det laget med Megs #16 jeg har slitt så hardt for å legge på? Er det bestemte avfettinger jeg kan tynne ut slik at jeg bare får av det verste av belegget uten å ta voksen? Jeg vasker normalt med foam lance, Megs mitt, Megs NXT såpe og snow foam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Det at det ikke er sheeting på dørene dine vil ikke si at beskyttelsen ikke er der. Vann sheeter ikke på toppen av møkk ;)

Du kan forøvrig bruke f.eks prickbort ren, surfex HD 1:8 eller noe slil, grime reaper 1:5, green clean 1:16 eller orange pree vash i lavtrykksprøyte eller i foam cannon for å avfette med. Ville også kanskje vurdert å enten blande NXT tech wash ganske svakt, eller funnet en annen såpe som er litt mildere mot LSP for at den skal holde lengst mulig ;) Du trenger forøvrig ikke avfetting om du ikke synes møkka sitter så alt for godt, noe jeg egentlig ikke tror om du kjører på med en bra runde med skum, og vanlig 2BM vask etterpå ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Du er fint nødt til å bruke avfetting for å få av veimøkka som kommer på bilen

din nå om dagen.

Jeg føler meg temmelig sikker på at Megs #16 vil beade og sheate praktfullt igjen når bilen er rein.

Det er ihvertfall erfaringen jeg har gjort meg etter å ha lagt denne på konas bil for en tid tilbake.......

avfetting

skum

HT

2xbøtte og mitt

Voila ! :)

mvh

Ståle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

Jeg bruker en APC som får stå og jobbe noen minutter før jeg spyler av og vasker. Tilsynelatende "flat" lakk får tilbake både sheeting og beading etterpå. CG GR har i allefall ikke tatt knekken på de to lagene med Jetseal jeg la i slutten av august. Det ene laget med Petes 53 forsvant etter halvannen måned, dog er dette ikke en spesielt holdbar voks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig