opas

Meguiars Proffessional New Car Glaze #5

Jeg har stående en flaske med det lange navnet Meguiars Mirror Glaze Proffessional New Car Glaze #5 som jeg har brukt på motorsykkelen som step 1 før Meguiars #21 etter et råd på et utanlandsk forum jeg ikke husker navnet på.

Har kjøpt den via Autogeek eller noe i den dur...

Men er det noen som vet om dette er en slags rens som skal benyttes før en sealer som Meg #21 ?

Tenker da på om den kombinasjonen kan er på høyde med kombinasjonen CG Vertura Bond og CG Jetseal ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endret tittelen på tråden din til noe litt mer beskrivende... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endret tittelen på tråden din til noe litt mer beskrivende... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke erfaring med denne selv, men det er jo som tittelen sier en glaze. Den gjør bare noe med utseende, og varer ikke lenge om du ikke har beskyttelse på toppen. Vet heller ikke hvor godt en voks/sealer fester seg til en glaze, men om den er nogenlunde EZ cream glaze eller vertua bond så skal det ikke være et problem ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er det Meguiars kaller en "ren polish" dvs polish uten slipemidler. Er nok ikke mye rens i denne, mer for å gi lakken ekstra glans/dybde/glød. Som navnet sier "NEW CAR GLAZE", for ny/nyrenset lakk.

Gir nok mest på mørke farger og enstegslakk.

Alle Meguiars produkter skal være kjemisk kompatible så å bruke denne før #21 fungerer nok veldig bra.

Her er fra Autogeek.net:

Meguiars Mirror Glaze #5 New Car Glaze

Put the WOW in your vehicle’s finish.

Meguiars New Car Glaze #5 is a true polish that restores paint’s gloss with rich nutrients and oils. It wipes off easily in hot, humid conditions and leaves paint with a deep, reflective shine. Apply by hand, dual action buffer, or rotary buffer.

Sometimes paint doesn’t need correction; it just needs a boost. Meguiars New Car Glaze #5 gives it that boost of gloss and color with nutrients that restore the paint’s like-new appearance. Use #5 as a final step after swirl removal or as a precursor to the wax to create the deepest possible shine.

Meguiars New Car Glaze #5 is so easy to use, you can literally wipe it on with a soft applicator, let it haze, and then wipe it off. The polish doesn’t need to break down and it doesn’t require any working time. This quick glaze takes your vehicle’s finish from dull to dramatic in one easy application.

Use Meguiars New Car Glaze #5 on all types of paint, including clear coats, as well as hard plastic and fiberglass. The paint-loving oils saturate the finish to create a vibrant, wet-looking gloss that looks showroom new. Top it with your favorite wax to deepen the gloss and protect your work. Though, its tough to call this work. Meguiars New Car Glaze #5 wipes on and off effortlessly.

If you’re applying Meguiars New Car Glaze #5 with a polisher, use a soft finishing pad. This is a glaze/polish with no real abrasive action so you you’re just using the buffer as a means of application. There is no need to apply additional pressure to the buffer. Just spread on #5 at a low speed. Allow it to haze and then buff the paint to a brilliant gloss with a Cobra Miracle Towel.

Make your vehicle look like new again – maybe better – with Meguiars New Car Glaze #5.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar...

Da ser det ut som om det kan fungere godt med enda et nytt alternativ til helt ny bil:

1. Meg Newcar Glaze #5 ( så sant ikke bilklargjøreren har griset det ordentlig til)

2. Meg Syntetic Sealant #21 (eventuelt 2 lag om jeg rekker tørken)

3. Svisswax Shield (eventuet 2 lag for å være sikker på dekking)

Eventuelle kommentarer taes i mot med takk :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar...

Da ser det ut som om det kan fungere godt med enda et nytt alternativ til helt ny bil:

1. Meg Newcar Glaze #5 ( så sant ikke bilklargjøreren har griset det ordentlig til)

2. Meg Syntetic Sealant #21 (eventuelt 2 lag om jeg rekker tørken)

3. Svisswax Shield (eventuet 2 lag for å være sikker på dekking)

Eventuelle kommentarer taes i mot med takk :P

Høres ut som en god plan ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en god plan wink.gif

X2 herding på sealer er et poeng, men dette blir knallpent uansett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive