Gå til innhold
Petter

Hvordan vaske Bugatti Veyron

Recommended Posts

Bernhard    2 322
Bernhard

Det får'n si, takk for godt tips Petter, dette burde jo la seg gjøre på det meste av biler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Aiii, den er kjip :P Men litt av en forklaring fra eier ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 397
Petter

Hadde Truls på telefon her nå, og han synes at dette så spennende ut.

Så han stilte EVO til disp. når det var DCN vårtreff .. For å teste ut dette in real life.

Snill sjef vi har!!! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Hahaha. Det er utrolig hvor lett det er å drite seg ut skikkelig egentlig :blink:

Han burde kanskje være glad for at det var en sjø der, og ikke trestammer eller lyktestolper :P

Endret av mighty82

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    532
Dennis

Uff den der må være skikkelig kjip :o  Ser ut som føreren har sovna bak rattet eller var høy på noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HHA    36
HHA

hahahahah :P Trodde dette var en ren spørsmålstråd når jeg leste overskrifta. Så skulle svare "Med bøtte og svamp" :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terjeo    112
Terjeo

Uff den der må være skikkelig kjip :o  Ser ut som føreren har sovna bak rattet eller var høy på noe.

Hvordan er det mulig å sove når du kjører en sånn bil?

Tror jeg hadde vært så gira at jeg måtte sitte med hode ut av vinduet og knaske beroliggende som kjeks...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Han5y    120
Han5y

Har hørt at slik vanntech behandling hjelper for swirls og RDS. Om dette fungerer vet jeg ikke. Er iallefall 4 år garanti på slik behandling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HHA    36
HHA

Har hørt at slik vanntech behandling hjelper for swirls og RDS. Om dette fungerer vet jeg ikke. Er iallefall 4 år garanti på slik behandling.

Det er korrekt. Dette er pga trykkbølgen bilen blir utsatt for. Alt støv, smuss og skitt blir løftet opp fra lakkens overflate pga kraften og blåst / skylt vekk uten å berøre lakken. 100% dønn strøken bil etter hver behandling. Men det er IKKE korrekt at det er 4 års garanti på denne metoden. Det pga dette må gjøres minst 4 ganger i året for å vedlikeholde selve lakken.

Vet det finnes andre alternativer som det er 2 års garanti på.. Men 4 års garanti er det samme som å skyte seg i foten.

... :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Han5y    120
Han5y

Det er korrekt. Dette er pga trykkbølgen bilen blir utsatt for. Alt støv, smuss og skitt blir løftet opp fra lakkens overflate pga kraften og blåst / skylt vekk uten å berøre lakken. 100% dønn strøken bil etter hver behandling. Men det er IKKE korrekt at det er 4 års garanti på denne metoden. Det pga dette må gjøres minst 4 ganger i året for å vedlikeholde selve lakken.

Vet det finnes andre alternativer som det er 2 års garanti på.. Men 4 års garanti er det samme som å skyte seg i foten.

... :rolleyes:

Det du sier er heller ikke helt korrekt, er missforståelser fra din side som ikke medfører riktighet.

Sakens gang er altså slik, at når bilen får disse trykkforskjellene, ergo, vann kontra luft, skaper dette virveloppstrømning gjennom vannets luftbobler, som blir presset inn i lakken, og under klarlakken.

Dette fører igjen til at vannet havnet under klarlakken, som igjen skaper vanntrykk, for så å presse klarlakken ut for en perfekt finish.

Det er teoretisk sett dette som skjer med Bugattien nå. Det som også skjer er at den kommer til å holde seg slik fram til steinsprang, eller noe som er skarpt havner mot lakken, og gjør klarlakken utett. Vannet blir da sprengt ut av basen mellom lakken og klarlakken, for så å skape en skrumpete look.

Så vær forsiktig, sjekk gjerne kvaliteter på diverse vanntech-godkjente bedrifter før man hopper på det billigste og beste, for det kan føre til en lakk som blir styggere enn det du i utgangspunktet var på utkikk etter.

Og som du sier, er selvfølgelig kun 2 års garanti på dette, før nytt vann må pumpes inn i lakken. Dum tabbe fra min side.

...:rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Peet    0
Peet

Her er filmen fra at de drar den opp..

www.bilsport.se

Dette er visst grunnen til at han kjørte ut:

Avåkningen ska ha gått till så att föraren, som körde i Texas på I45, tappade mobilen på golvet, böjde sig ner och försökte fånga upp den - och så gick det som det gick.

PS. Advarer mot sterke bilder....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 475
Brynjar

Dette var et tragisk syn, da tenker jeg selvsagt på inntauingen.. Vasken var det ingenting å utsette på :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig